کاهش 30 درصدی حوادث در چهارشنبه سوری امسال

 دانش پور- فرمانده ناجا از کاهش 30 درصدی حوادث و جراحات چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.  همزمان رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۳۰ درصدی مصدومان و ۵۰ درصدی بستری در بیمارستان‌ها در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
به گزارش خراسان ، سردار حسین اشتری روز گذشته در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر با اشاره به همکاری خوب مردم در چهارشنبه ‌سوری اظهار کرد: در شب چهارشنبه سوری تحرکاتی از سوی برخی از اقشار صورت گرفت و برخی به توصیه‌های پلیس عمل نکردند و در همان صحنه تذکر گرفتند و پلیس مانع از ادامه تحرکات آن ها شد و بخشی دیگر نیز به توصیه‌های پلیس توجه کردند و مراسم خود را در مقابل منازل یا در محل ‌شان انجام دادند. سردار حسین اشتری افزود: حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به سال قبل حدود 30 درصد کاهش داشت .
آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال
در همین حال رئیس اورژانس کشور  نیز از کاهش ۳۰ درصدی مصدومان و ۵۰ درصدی بستری در بیمارستان‌ها در چهارشنبه آخر سال خبر داد.


به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند با بیان این که بیشترین آمار مصدومیت‌های چهارشنبه‌سوری امسال مربوط به اجزای دست و سپس چشم بوده است، افزود: بیشترین آمار مصدومیت نیز مربوط به شهروندان تهرانی و کمترین آمار نیز مربوط به استان لرستان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان بوده است.  به گفته وی، ۳۰ درصد از مصدومان را عابران پیاده تشکیل داده که بین ۶ تا ۲۹ سال داشته‌اند و این امر نشان می‌دهد بیشترین قربانیان از میان قشر جوان هستند.
 رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تجهیز مراکز درمانی همزمان با چهارشنبه‌ آخر سال اظهار کرد: با توجه به حضور متخصصان و توزیع بیماران در این مراکز کیفیت خدمات افزایش یافته بود. در مجموع ۳۴۴۶ مصدوم در حوادث مربوط به چهارشنبه سوری وجود داشت که ۸۲۵ نفر از آن ها دچار سوختگی درجه ۲ و ۳ شده بودند. همچنین ۵۲ نفر از مصدومان دچار قطع عضو شدند. کولیوند با اشاره به بستری شدن ۳۱۸ نفر در بیمارستان‌ها نیز تصریح کرد:۱۱ نفر از این تعداد نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و تحت نظر هستند. ۱۴۴۷ مصدوم دست و ۱۱۱۳ نیز مصدوم چشم برجا مانده است. تعداد فوت شدگان حوادث مربوط به چهارشنبه سوری از اول اسفند تا ۲۲ اسفند چهار نفر بود که دو نفر از آن ها طی شب چهارشنبه  فوت کرده‌اند.
کاهش 60 درصدی  آمارمصدومان شب چهارشنبه آخر سال در  کرمان
 شمار مصدومان شب چهارشنبه آخر سال در استان کرمان در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته 60 در صد کاهش یافت.
  مدیر مرکز فوریت های پزشکی  کرمان  تعداد مصدومان  شب چهارشنبه در سطح  این استان  را  هشت نفر ذکر کرد و به توکلی خبرنگار خراسان گفت: مصدومیت این افراد جزئی بود که سرپایی درمان شدند.
به گزارش خبرنگار ما صابری افزود: چهار نفر در کرمان، دونفر در زرند ،دو نفر در جیرفت و رودبار جنوب دچار مصدومیت سطحی  شدند.سرهنگ روانبخش فرمانده انتظامی شهرستان کرمان  هم از کشف ۲۱ هزارعدد مواد محترقه و دستگیری یک  متهم در این زمینه  توسط ماموران  انتظامی خبرداد.
تشکر از همراهی مردم با پلیس
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی نیز  از همکاری و همراهی آگاهانه شهروندان فهیم و قانون مدار برای نظم و امنیت کامل در چهارشنبه سوری تشکر کرد .  
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار «قادر کریمی» ساعت 4 بامداد بیست و سوم اسفندماه با حضور در جمع یگان های مستقر در خیابان های مشهد که مجری طرح های ویژه انتظامی و ترافیکی چهارشنبه آخر سال بودند به همکاران خود و نیروهای امدادی خدا قوت گفت.  
فرمانده ارشد انتظامی استان خراسان رضوی اظهارکرد: همکاری آگاهانه شهروندان فهیم و قانون مدار با خادمان نظم و امنیت در شهر مشهد مقدس و استان خراسان رضوی نمادی از مسئولیت پذیری و نهادینه شدن فرهنگ احترام به قانون و حقوق اجتماعی است که این همکاری و همراهی مردمی جای تقدیر و تشکر دارد .
 سردار کریمی خاطر نشان کرد: به پشتوانه همکاری مردم هیچ گونه مورد ناامنی در خراسان رضوی گزارش نشد و تعداد اندکی از افرادی که دستگیر شده اند نیز پس از هماهنگی با مقام قضایی و طی مراحل قانونی آزاد می شوند.
 وی گفت: پلیس در اجرای عملیات گسترده ارتقای نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال قریب به بیش از شش هزار عدد انواع مواد محترقه دست ساز و انفجاری خطرناک را کشف کرده است.
دستگیری مردی که در چهارشنبه‌سوری به آتش‌نشانان شلیک کرد
پلیس پایتخت از دستگیری عامل تیراندازی به آتش نشانان در شب چهارشنبه‌سوری خبر داد. به گزارش ایسنا، در ساعت ۲۲:۲۰  سه شنبه شب گذشته به مأموران کلانتری ۱۹۰  مجیدیه اعلام شد که دو آتش نشان در ایستگاه آتش نشانی شماره ۲۳ واقع در خیابان استاد حسن بنا میدان سرباز از ناحیه پا و کمر مورد اصابت ساچمه قرار گرفتند. رئیس کلانتری به همراه تیم عملیات کلانتری به سرعت در محل حاضر شدند و مشاهده کردند که آثار جراحات بر روی بدن دو آتش نشان مشهود است. در بررسی های میدانی مأموران متوجه مردی ۵۰ ساله شدند که از طبقه دوم ساختمان روبه روی آتش نشانی به صورت مشکوکی نظاره گر ماجرا بود. ماموران این مرد را به پایین ساختمان فراخواندند و پس از چند پرسش، علایم نگرانی را در او مشاهده کردند. دقایقی بعد او گفت که همراه همسایه واحد کناری خود با اسلحه دولول ساچمه زنی به جلوی ساختمان آمدیم و اول خودم دو تیر هوایی زدم و بعد از من مرد همسایه ۴۴ ساله اسلحه را  گرفت و دو تیر مستقیم شلیک کرد که ناگهان ترسید و از محل حادثه با اسلحه متواری شد و نمی دانم به کجا رفت. درادامه با اخذ دستور مقام قضایی، ماموران به منزل فرد متواری وارد شدند و در بررسی از منزل یک قبضه اسلحه بادی و یک قمه کشف کردند. همچنین چهار پوکه از نوع ساچمه ای‌ نیز در جلوی ساختمان یافت شد.با انجام اقدامات پلیسی محل اختفای متهم در شرق تهران شناسایی شد  و ماموران به محل اعزام و دیشب موفق به دستگیری متهم شدند که در نتیجه عملیات پلیس، اسلحه مورد استفاده نیز در محل دستگیری کشف شد.  متهمان در تحقیقات اولیه معترف شدند که قصد تیراندازی به آتش نشانان را نداشتند و به خاطر امتحان کردن سلاح چند تیر زدند چراکه از آن قبلا استفاده نکرده بودند که تیرها به خطا رفت و به آنان اصابت کرد. براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، تحقیقات تکمیلی دراین‌خصوص با دستور مقام قضایی درحال انجام است.