دبل برانکو و شاگردان

آرمان: روز گذشته هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر با انجام سه دیدار به پایان رسید که در مهم‌ترین دیدار، تیم پرسپولیس موفق شد با برتری مقابل پدیده، برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کند.
برد پرسپولیس
در حساس‌ترین دیدار روز گذشته تیم‌های پدیده و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال از ساعت 17 به مصاف یکدیگر رفتند. دقیقه 2  خطایی بر روی محمد قاضی صورت گرفت که کادر فنی پدیده اعتقاد به پنالتی داشتند. دقیقه 20 حسین ماهینی مانع ورود توپ به دروازه پرسپولیس شد. دقیقه 45 علیپور نتوانست از موقعیت به‌دست آمده استفاده کند. نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. دقیقه 54 شوت کمال با واکنش جلالی همراه شد و ضربه سر احمدزاده با واکنش مدافعان تم پدیده همراه شد و باز هم دروازه تیم پدیده بسته ماند. دقیقه 58 شوت سیامک نعمتی با واکنش دروازه‌بان تیم پدیده همراه بود. دقیقه 64 ضربه ایستگاهی قاضی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه 77 وحید امیری گل نخست این دیدار را وارد دروازه تیم پدیده کرد. این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس با برتری یک بر صفر موفق شد برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کند.
برانکو پس از قهرمانی چه گفت؟


برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از پیروزی تیمش در برابر پدیده و قطعی شدن قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ برتر هفدهم اظهار کرد: به بازیکنانم تبریک می‌گویم. از ۲ ماه قبل مشخص بود که قهرمانیم و یک بازی قهرمانانه مقابل یک تیم خوب که برای بقا می‌جنگید به نمایش گذاشتیم. او ادامه داد در سخت‌ترین موقعیت ثابت کردیم بهترینیم. به سیدجلال تبریک ویژه‌ای می‌گویم زیرا رکورد قهرمانی در تاریخ لیگ برتر را شکست‌. او ۶ قهرمانی دارد و از صمیم قلب به وی تبریک می‌گویم. با سیدجلال پرسپولیس قدرتمند است. از قهرمانی در لیگ خوشحالم، دفاع از عنوان قهرمانی سخت است‌. با کسب سوپرجام، حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا شروع کردیم و حالا قهرمان لیگیم. به مرحله بعد لیگ آسیا هم رسیدیم، این فصل بهترین فصل ما بود. برانکو اضافه کرد به هواداران عزیزمان تبریک می‌گویم و بیش‌ترین تبریک را به کادر فنی‌ام می‌گویم که همکاری کردند. نباید زحمات تدارکات را فراموش کنیم. بازیکنانم مستحق این افتخار بودند و آینده درخشانی پیش‌رو دارند. همیشه در مشهد بیش‌ترین تعداد هوادار را داشته‌ایم، از لحظه ورود به فرودگاه از ما حمایت می‌کنند و پشتیبانی خوبی از ما دارند. تشویق‌مان کردند و به ما انرژی دادند. سرمربی پرسپولیس درباره سه بازی آینده این تیم در لیگ برتر و هم‌چنین نیمکت‌نشینی محسن مسلمان گفت: نسبت به آینده لیگ بی‌تفاوت نیستیم. در خصوص مسلمان نیز باید بگویم که این مسائل مربوط به باشگاه است. به‌هر حال همه چیز را آنالیز خواهیم‌ کرد. در طول فصل نشان دادیم که چه نیمکت باارزشی داریم. مساله وی اصلا انضباطی نیست، اگر انضباطی بود که اصلا روی نیمکت هم جایی نداشت. قطعا به آمادگی بازیکنان نگاه می‌کنم. سرمربی پرسپولیس درباره پرافتخارترین شدنش در تاریخ مربیان خارجی پرسپولیس گفت:این را نمی‌دانستم، از این بابت خوشحالم. آنچه برای من مهم است رکوردشکنی سیدجلال حسینی بود که مثل یک وزنه قدرتمند در کنار تیم است.
برد ذوب‌آهن
ذوب‌آهن با اطلاع از برد تیم‌های استقلال و سایپا در روز جمعه،  در شرایطی روز گذشته میزبان سپیدرود رشت بود که 3 امتیاز این مسابقه هم برای ذوب‌آهن و هم برای سپیدرود بسیار حساس بود. از یک طرف شاگردان امیر قلعه‌نویی به‌دنبال بازگشت به پله دوم جدول لیگ بودند و از طرف دیگر سپیدرود به‌دنبال این بود تا با کسب امتیاز در اصفهان شرایط خودش را در بین تیم‌های قعرنشین جدول رده‌بندی بهتر کند. با این حال در تمام طول 90 دقیقه ذوب‌آهن عملکرد بهتری نسبت به حریف شمالی خودش داشت و تیم برتر میدان بود و با زدن 3 گل به حق خودش رسید. در ترکیب تیم سپیدرود هم با حضور چند بازیکن باتجربه مثل محمد غلمی و حسین ابراهیمی که در نیمه دوم به زمین آمدند رگه‌هایی از بازی تاکتیکی به‌چشم می‌خورد و چند شوت از راه دور برای دقایقی از بازی خطراتی را بر روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کرد اما زور سپیدرود آنقدر نبود که بتواند از پس تیم آماده ذوب‌آهن بر بیاید و در نهایت این بازی با برتری پر گل نماینده فوتبال اصفهان به پایان رسید.
تساوی سپاهان و تراکتور
دو تیمی که در جدول رده‌بندی با اختلافی دو امتیازی همسایه بودند در حالی برابر یکدیگر قرار می‌گرفتند که ۳ امتیاز دیدار می‌توانست خطر سقوط را تا حدود زیادی از تیم برنده دور کند. بازی با مالکیت توپ بیشتر تراکتورسازی آغاز شد و سپاهان با بازی بسته و دفاعی قصد در مدیریت بازی در نیمه نخست داشت. هرچند سپاهان یکی دو موقعیت خوب روی ضدحمله و ضربه ایستگاهی داشت اما این تراکتورسازی بود که در آخرین دقیقه نیمه نخست به گل رسید تا برنامه‌های منصور ابراهیم‌زاده خراب شود و در نیمه دوم سپاهان برای به تساوی کشاندن بازی تلاش کند. با توجه به افت بدنی تراکتورسازی که ناشی از بازی‌های فشرده این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود انتظار می‌رفت سپاهان در نیمه دوم نتیجه را جبران کند که این اتفاق نیز رخ داد و سپاهانی‌ها که دو بار روی ارسال از کناره‌ها و ضربات سر خطرناک ظاهر شده بودند در دقیقه ۷۱ با ضربه سر مهدی شریفی گل تساوی را به ثمر رساندند. در ۲۰ دقیقه پایانی بازی سپاهان این شانس را داشت که حتی بازی را به سود خود به پایان برساند اما منصور ابراهیم‌زاده ریسک نکرد و در دقایق پایانی با ارائه یک بازی منطقی یک تساوی با ارزش را از تبریز به سوغات برد.
 
 
 
آرمان: پرسپولیس برای دومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. برخی بازیکنان پرسپولیس در این خصوص صحبت کردند.
کامیابی‌نیا چه گفت؟
کمال کامیابی‌نیا بعد از تثبیت قهرمانی پرسپولیس با پیروزی مقابل پدیده، گفت: بازی خوبی در این زمین سفت انجام دادیم. شرایط زمین خوب نبود اما خدا را شکر با 3 امتیاز قهرمانی را به هواداران تقدیم کردیم. وی در مورد اینکه چرا پرسپولیس یک مقدار افت کرده است، خاطرنشان کرد: بازی‌ها در فاصله 4 روزه برگزار می‌شود و فشار زیادی وجود دارد. برخی انتقاد می‌کردند اما دو هفته دیگر می‌فهمند پرسپولیس چه کار بزرگی کرده و توانسته 2 سال پشت هم قهرمان لیگ برتر شود. هافبک پرسپولیس در مورد اینکه دلخوری‌هایی درون تیم وجود دارد و سیدجلال حسینی هم به این مساله اشاره کرد، اظهار کرد: باید خودمان این مشکل را به‌صورت درون خانوادگی جمع و جور کنیم، مدیریت، کادر فنی و بازیکنان باید این کار را انجام دهند. همه انتظار بازی دارند، پرسپولیس 25 بازیکن بزرگ دارد که می‌توانند جزو 11 نفر اصلی باشند. وی در مورد اینکه آیا قراردادش را با پرسپولیس تمدید می‌کند، تصریح کرد: به باشگاه گفته‌ام گزینه اول من پرسپولیس است. اگر معوقه‌های من پرداخت شود دوان‌دوان به باشگاه می‌روم تا تمدید کنم. نمی‌شود ما طلبکار باشیم و قرارداد ببندیم. 250 میلیون من را جریمه کردند. در موضوع اعتصاب همه 36 میلیون و من 136 میلیون جریمه شدم. کامیابی‌نیا در مورد اینکه گرشاسبی اعلام کرده، کسی بر اساس جدول موجود طلبی ندارد، اظهار داشت: گرشاسبی خودش موضوع را می‌داند، ما صحبت کردیم و الان هم شرایط حساس است. حرفمان منطقی است من خرج زندگی‌ام را می‌دهم و دوست دارم بر اساس زحمتی که کشیده‌ام و حقم است پولم را دریافت کنم. در ضمن برای این پول باید مالیات هم بدهم ولی پول ما را هنوز نداده‌اند. وی در مورد اینکه چقدر طلبکار است، عنوان کرد: دیگر جزئیات موضوع را بیان نمی‌کنم اما حرفم را زدم.
صحبت‌های سید جلال
سیدجلال حسینی بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل پدیده و تثبیت قهرمانی سرخ‌پوشان، گفت: بازی سختی بود همه مسابقات سخت هستند ما به تاخیر افتادن قهرمانی فکر نمی‌کردیم و بازی به بازی پیش می‌رفتیم. پدیده مهره‌های خوبی داشت و مربی این تیم را می‌شناختیم. بعد از بازی سنگین مقابل نسف قارشی مقابل پدیده برنده شدیم و کار را ادامه می‌دهیم. وی در مورد  اینکه برانکو اعلام کرده قهرمانی را به سیدجلال حسینی تقدیم می‌کنم، عنوان کرد: از برانکو به‌خاطر این کارش تشکر می‌کنم. من باید مشکلات را باید بگویم همان‌طور که حرفم را 3، 4 ماه پیش زدم برخی‌ها بازیکنان ما را اذیت می‌کنند و با توجه به اینکه پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس بسته است آنها را نشانه گرفته‌اند تا برخی را خارج کنند من و بازیکنان تیم با همه وجود با این مشکلات می‌جنگیم. مدافع تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه در رابطه با بازی مقابل السد عنوان کرد:سوالی می‌پرسید ولی من حاشیه می‌روم. اول فصل که ما جزو 8 تیم بودیم،تیم تقویت نشد و در نیم‌فصل هم نمی‌شد این اتفاق بیفتد. باز هم اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد در حالی که تیم‌های دیگر بهترین بازیکنان را گرفتند و حتی تیم‌هایی بودند که بالای 10 بازیکن جدید جذب کردند.
شیطنت انصاری
محمد انصاری پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و دیدار با پدیده اظهار داشت: هر دو تیم ابتدا محتاط بازی کردند اما نتیجه‌ای که در پایان رقم خورد عادلانه بود. وی در مورد اینکه وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان چگونه خواهد بود، گفت: این سوال را از گرشاسبی سرپرست باشگاه بپرسید. مدافع پرسپولیس در مورد لیگ قهرمانان آسیا گفت: خوشبختانه صعود ما قطعی شده است و مقابل السد هم نمایش خوبی داشته باشیم. انصاری در مورد حضور بازیکنان در کنفرانس خبری پس از مسابقه گفت: من دیر رسیدم اما اگر زودتر می‌رسیدم به سمت برانکو گلاب می‌پاشیدم. وی در پایان در مورد دو قهرمانی پیاپی پرسپولیس گفت: همه بچه‌ها زحمت زیادی کشیدند و آن را به هواداران تقدیم می‌کنیم.