آملی‌لاریجانی: قاچاق‌های عمده مورد پیگیری قرار گیرد

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه نهادهای مسئول در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی، موضوع قاچاق های عمده از طریق گمرکات را مورد پیگیری قرار دهند.
به گزارش ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، پیشاپیش فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم(ص) را تبریک و شهادت امام موسی کاظم(ع) را تسلیت گفت و تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) به سبب وضعیت سیاسی و اجتماعی زمان خود خصایص ویژه ای داشت. در زمان آن حضرت، شدت بر شیعیان و امام از جانب خلفای عباسی بسیار زیاد بود چنانکه حسب گزارش‌های تاریخی حضرت امام موسی کاظم(ع) قریب به چهارده سال را در زندان های بنی عباس سپری کردند.
رئیس قوه قضائیه افزود: فشار بنی عباس اعم از قتل، زجر و منع شیعیان در آن زمان بسیار شدت گرفته بود و بر همین اساس «تقیه» از شعارهای پیروان های اهل بیت(ع) بود. با وجود همه این فشارها، امام(ع) از هدایت های الهی خود نکاست و پیروان همواره از نور رهبری های آن حضرت بهره مند بودند.
آملی لاریجانی با اشاره به ذکر، دعا و رجوع الی الله به عنوان ویژگی های بارز امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: یکی از اذکار معروف آن حضرت که به مثابه دستوری بزرگ برای همه شیعیان است، ذکر «عَظُمَ الذَّنبُ مِن عَبدِکَ فَلیحسن العَفو مِن عِندک» است که این ذکر نشان می دهد انسان در هر حال و در عالی ترین مقامات معنوی نیز آنچه در برابر خدا دارد چیزی جز قصور و کوتاهی نیست.


رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به روایتی درباره امام موسی کاظم (ع) که در کتاب بحارالانوار مرحوم مجلسی آمده است، خاطرنشان کرد: اجمال این روایت این است که شخصی از اهالی ری دچار گرفتاری شده بود و به والی ری بدهی زیادی داشت. این شخص در ایام حج به امام کاظم(ع) مراجعه می کند و اوضاع و احوال خود را شرح می دهد. گفته شده بود والی ری نیز از شیعیان بوده است. حسب نقل، امام (ع) نامه ای در دو سطر خطاب به والی ری می نویسد که در آن آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم اعلم اِنَّ لله تحت عرشه ظلاّ لایسکنه الا من اسدی الی اخیه معروفا او نفّس عنه کُربهً او ادخل علی قلبه سرورا و هذا اخوک والسلام».
آملی لاریجانی ادامه داد: زمانی که والی ری این نامه را می خواند بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد چنانکه گفته شده با کمال تواضع هر آنچه در اختیار داشته به آن شخص هدیه می کند و مشکلش را برطرف می سازد. آن شخص می گوید در حج سال بعد امام (ع) را دیدم و ماجرا را شرح دادم. امام فرمودند که به خدا سوگند کار او من، امیرالمومنین، جدم رسول الله و خداوند متعال را مسرور کرد.
رئیس قوه قضائیه در ادامه تاکید کرد: حسب این روایت، می بینیم مقامی نزد حق تعالی وجود دارد که کسی در آن مستقر نمی شود و حضور نمی یابد مگر آنکه مشکل برادر مومن خود را حل کند.
آملی لاریجانی افزود: ما کارگزاران حکومتی در نظام جمهوری اسلامی باید توجه داشته باشیم که یک خوان عظیم معنوی در مقابلمان گسترده شده تا عیار هر یک از ما در خدمت به مردم و بندگی خدا مشخص شود. اگر همین دو سطر که امام کاظم(ع) به والی ری فرمودند را عمل کنیم کار بسیار بزرگی انجام داده ایم. مصداق گره گشایی از کار مردم در دستگاه قضایی همین است که کار هیچ مراجعه کننده ای را که می توان در اسرع وقت انجام داد به فردا نیندازیم.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب: تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی «حرام شرعی» است «ابتکار» وضعیت بازارهای کشور و تئوری فروپاشی اقتصادی را بررسی کرد سقوط آزاد اقتصاد «ابتکار» دلیل اهمیت حضور کارگردان ایرانی در جشنواره کن را بررسی می‌کند فرهادی همچنان در اوج رضا دهکی شهرآشوب دلار «ابتکار» از تهیه طرح دوفوریتی برای ساماندهی نوسانات ارزی در کمیسیون اقتصادی گزارش می‌دهد روحانی در دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای: ملت از مشکلات عبور می‌کند نوسانات قیمت ارز چه تاثیری بر گردشگری ورودی و جذب سرمایه‌گذاران خواهد داشت؟ گردشگری روی موج‌های دلار مقامات کره‌شمالی از تمایل رهبر این کشور برای مذاکره در خصوص خلع سلاح اتمی خبر دادند نوبخت : وضعیت فعلی بازار ارز برخلاف میل ما است اعتراف سخنگو به عدم موفقیت ارزی دولت کلید بهشت در دستان چه کسی قرار می‌گیرد؟ استعفا میوه ممنوعه «بهشت» یک حقوقدان: کشور نیاز به فرمان جهاد آب دارد آملی‌لاریجانی: قاچاق‌های عمده مورد پیگیری قرار گیرد رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: دیوار بی‌اعتمادی برجام پابرجاست