اقتدار را توام با تنش زدایی ادامه می دهیم

ارتش همواره در چارچوب قانون و انضباط و راه انجام وظیفه خود را بی‌کم و کاست و بودن منت و هیچ ادعایی طی کرده است. ارتش هیچ‌گاه در برابر انجام وظایف خود از دولت و ملت جایگاهی را نخواسته و همواره در حال انجام وظایف خود بوده است.
ارتش و بازی‌های سیاسی
روحانی ادامه داد: ارتش با آنکه سیاست را خوب می‌فهمد اما هرگز در بازی‌های سیاسی وارد نشده و به وصیت امام راحل به خوبی عمل کرده است. اگر در رژیم گذشته در بسیاری از فسادهای اقتصادی گاهی نام صاحب منصبان ارتش آن روزگار مطرح می‌شد اما امروز درهیچ فسادی در کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش وجود ندارد و این به معنای پاکی و دست پاکی و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است. وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند ارتش، سپاه و بسیجی قوی و آماده هستیم به شرایط منطقه خاورمیانه و غرب آسیا اشاره کرد وگفت: ما در یک منطقه بسیار حساس غرب آسیا یا خاورمیانه به سر می‌بریم؛ جایی که در طول 40 سال قبل شاهد توطئه‌های مختلف بوده‌ایم. دیروز مراسم گرامیداشت روز ارتش در جوار حرم امام خمینی برگزار شد و رئیس‌جمهور در آن مراسم به سخنرانی پرداخت. حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنان خود به نقش ارتش در موفقیت‌های کشور و همچنین به موضوعاتی پرداخت که سبب محبوبیت ارتش می‌شود. روحانی گفت: از آغاز انقلاب اسلامی کشور ما تا به امروز هرکجا غرور، افتخار، پیروزی ایستادگی، صبر و مقاومت و دلاوری بوده نام ارتش جمهوری اسلامی ایران و فداکاری این عزیزان نیز حضور داشته است. روحانی افزود: ارتش با انضباط، انگیزه، اخلاق، آموزش کافی و همچنین سلاح و تجهیزات مدرن و آمادگی کامل همواره یک قدرت مهم باز دارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آب و خاک و میهن ما بوده است.
ارتش و انجام وظیفه


رئیس‌جمهور خاطر نشان‌ کرد: وظیفه ارتش طبق قانون اساسی حراست از تمامیت ارضی سرزمین و میهن‌مان و حفظ جمهوری اسلامی و استقلال کشور است و ارتش همواره این سه هدف مهم را که در قانون آمده از یاد نمی‌برد و سرلوحه اهداف و سیاست‌های خود قرار می‌دهد. وی تصریح کرد: ارتش ما با ابتکار و خلاقیت چه در ایام دفاع مقدس و چه پس از آن برای صنایع دفاعی کشور در کنار سایر رزمندگان و آمادگی کافی در همه مقاطع حساس، نشان داده که کشور در برابر توطئه بیگانگان دارای بازوی توانمندی است.
ادامه صفحه 6