روزهای سرنوشت‌ساز برای ارمنستان؛

BBC- ده‌ها هزار نفر از مردم ارمنستان با وجود کناره‌گیری سرژ سرکیسیان از نخست‌وزیری بار دیگر در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند.
قرار بود دیروز مذاکراتی میان کارن کاراپتیان، کفیل نخست‌وزیری و نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان برگزار شود اما دولت این نشست را به خاطر آنچه شرایط جدید مخالفان خواند، لغو کرد.
مخالفان خواهان برپایی انتخابات جدید و انتقال قدرت به «نخست‌وزیر منتخب مردم» هستند.
پلیس در نقاط مختلف شهر مستقر شده اما گزارشی در‌باره برخورد با معترضان منتشر نشده است.سه روز پیش به دنبال تظاهرات پیاپی در شهرهای مختلف ارمنستان، سرژ سرکیسیان تنها چند روز پس از عهده‌دار شدن نخست‌وزیری از سمت خود کنار رفت.سرکیسیان پیش از آن به مدت ۱۰ سال رییس‌جمهور‌ ارمنستان بود.نیکول پاشینیان استعفای نخست‌وزیر را کافی ندانسته و حزب حاکم را متهم کرده که درصدد است در قدرت باقی بماند.آرمن سرکیسیان، رییس‌جمهور‌ جدید ارمنستان گفته است با احزاب و گروه‌های این کشور در‌باره بحران سیاسی ارمنستان وارد گفت‌و‌گو خواهد شد.به دنبال کناره‌گیری سرژ سرکیسیان، کارن کاراپتیان به عنوان نخست‌وزیر موقت این کشور معرفی شد. او از اعضای بلندپایه حزب جمهوریخواه است که در زمان ریاست‌جمهوری سرژ سرکیسیان، نخست‌وزیر این کشور بود.


پاشینیان‌ جنبش اعتراضی شکل گرفته در کشور را ‌انقلاب مخملی‌ خوانده است که اشاره‌ به تظاهرات مسالمت‌آمیزی است که در سال ۱۹۸۹ به حکومت کمونیست‌ها در چکسلواکی پایان داد.
روسیه که روابط نزدیکی با ارمنستان دارد گفته است تحولات جدید را از نزدیک پیگیری می‌کند اما بار دیگر تاکید کرده که در مسایل داخلی ارمنستان دخالت نمی‌کند.