بشردوستی و نوعدوستی اسلام در اهداف هلال احمر مشهود است

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با تأکید بر ضرورت معرفی فعالیت‌های عام‌المنفعه این جمعیت در جامعه گفت: اصول انسان‌دوستانه جمعیت هلال‌احمر نباید در بین مردم ناشناخته بماند و باید در جهت شناخت هر چه بهتر فعالیت‌های این نهاد مردمی و عام‌المنفعه تلاش کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در سخنان خود به‌مناسبت فرارسیدن هفته هلال‌احمر و روز جهانی صلیب‌سرخ در نماز جمعه که دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر و تعدادی از کارکنان و اعضای این مجموعه نیز در جمع نمازگزاران حضور داشتند، با تبریک اعیاد شعبانیه، میلاد باسعادت منجی عالم بشریت و هفته جهانی هلال‌احمر و صلیب سرخ، با تأکید بر ضرورت آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) تصریح کرد: به فرموده پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، بهترین اعمال انتظار فرج است که این امر قلبی و روحی باید در آماده‌سازی جامعه در جهان کنونی از طریق انسان‌های مومن به خدا و خالص در ایمان نمود یابد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به این‌که مکتب اسلام، دین بشردوستی و نوعدوستی است که برای نجات و رستگاری انسان‌ها آمده است و این مهم در اهداف و فعالیت‌های هلال‌احمر کاملا مشهود است، خاطرنشان کرد: نخستین و مهمترین هدف جمعیت هلال‌احمر، تسکین آلام بشری است که در جهت کاهش درد و رنج انسان‌ها صورت می‌گیرد. وی گرامیداشت و تکریم شخصیت انسان‌ها را هدف دیگر هلال‌احمر معرفی کرد و گفت: تکریم انسان‌ها بدون نگاه به زبان، نژاد، قومیت و ملیت آنها و مطابق تعالیم والای اسلام دومین هدف جمعیت هلال‌احمر در فعالیت‌های گسترده این جمعیت است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر سپس با اشاره به این‌که اسلام خواهان زندگی شایسته و توأم با سلامتی برای انسان‌هاست، تصریح کرد: البته در جمعیت هلال‌احمر نیز تلاش در جهت حفظ سلامت روح، جان، جسم و زندگی انسان‌ها در اولویت‌های اصلی این نهاد بشردوست است که این امر خود سبب به وجود آمدن حیات طیبه انسان در عصر غیبت می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌هایی به منظور برقراری صلح و دوستی در میان مردم به‌عنوان چهارمین هدف جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: تلاش اعضا و کارکنان این جمعیت در جهت برقراری صلح، صفا و صمیمیت در میان مردم و جهانیان و آماده‌سازی جمعی جامعه معطوف است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر بخش بعدی سخنان خود را به تبیین ویژگی‌های جمعیت هلال‌احمر اختصاص داد و گفت: این جمعیت با عمر 95ساله خود در ایران از بدو تأسیس تاکنون، همواره سازمانی جوان بوده که با فعالیت‌های پویا و دینامیک خود به جامعه خدمت‌رسانی می‌کند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی مردم‌محور بودن را یکی از بارزترین خصوصیات جمعیت هلال‌احمر دانست و افزود: بنیان این نهاد بشردوست، وجود آحاد مردم با هر حرفه و در هر سنی است و تمامی فعالیت‌های آن عام‌المنفعه و در جهت کمک به انسان‌هاست. وی دومین خصوصیت این سازمان را جوان‌محور بودن معرفی کرد و گفت: بیش از یک‌میلیون جوان 12 تا 29‌سال در سراسر کشور عضو سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هستند که فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه را در جهت تحقق اهداف والا و ارزشمند جمعیت هلال‌احمر انجام می‌دهند. نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر داوطلب‌محور بودن را سومین خصوصیت بارز این جمعیت دانست و افزود: خدمت در جمعیت هلال‌احمر کارمندی و اداری نیست بلکه خدمت بی‌منت به مردم از سوی اعضای این جمعیت و همسو با تعالیم والای دین اسلام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است که این ارزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی با اشاره به انجام 27 عنوان فعالیت فرهنگی در جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: تلاش‌های ایثارگرانه، فداکارانه، بی‌منت، پرتکاپو و با شجاعت برای نجات جان انسان‌ها در حوادث عظیمی که طی ‌سال 96 رخ داد، نشانگر ترویج فرهنگ ایثار، شجاعت، خدمت و فداکاری در فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است که همواره به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین معیارهای اعضا و کارکنان این مجموعه بوده و خواهد بود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر جایگاه اعتماد مردم به این جمعیت به‌عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی این مجموعه گفت: اعتماد مردم و اعطای کمک‌ها به جمعیت هلال‌احمر جهت کمک و دستگیری از نیازمندان مهمترین موضوع در مجموعه هلال‌احمر است، به‌گونه‌ای که این اعتماد و اطمینان سبب شد تا در زلزله تأسف‌برانگیز کرمانشاه حجم فراوانی از کمک‌های خیرین و نیک‌اندیشان به این نهاد خدمت‌رسان صورت بگیرد و می‌توان جمعیت هلال‌احمر را دستی میان مردم و نیازمندان دانست. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان با اشاره به این‌که جامعه آن‌گونه که باید و ضروری است جمعیت هلال‌احمر و اهداف انسان‌دوستانه آن را نمی‌شناسد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در جامعه نهادینه شود و اهتمام مردم برای فراگیری آموزش‌های امدادی و مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه دوچندان شود.