رژیم صهیونیستی، روز خونین دیگری برای فلسطینیان بی‌سلاح رقم زد تکرار توحش

همدلی| روح‌اله نخعی ـ راهپیمایی فلسطینیان در نزدیکی منطقه‌ای که اسرائیل آن را مرز می‌خواند، مانند روزهای گذشته پاسخی خونین دریافت کرد اما این بار، آمار کشته و زخمی‌ها، بیشتر از روزها و هفته‌های قبل، به عادت توحش اسرائیل نزدیک شد. این راهپیمایی که ادامه راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینیان است، همزمان با ماجرای انتقال سفارت ایالات متحده اتفاق افتاده و شاید به همین دلیل از سوی رژیم صهیونیستی، شایسته «مجازات» سخت‌تری دانسته شده است. در روزی که به روایت واشنگتن پست، خونین‌ترین روز غزه از سال ۲۰۱۴ است، آمار کشته‌ها به طوری روبه‌افزایش است که انتشار اعداد کاری بیهوده می‌نماید. اسرائیل، طبق «هشدارهایی» که مبنی بر نزدیک‌نشدن به «مرز» صادر کرده بود، آتش بر مردم گشوده و جلوداری نمی‌بیند، همان طور که تابه‌حال ندیده است.
«در لحظه تنظیم این خبر» آمار کشته‌ها بالای ۵۰ نفر و آمار زخمی‌ها بالای ۲هزار نفر گزارش می‌شود، اما امید اندکی است که در زمان مطالعه آن، این آمار تغییر نکرده باشد. دولت فلسطین، بار دیگر از جامعه جهانی درخواست کمک کرده است، درخواست کمکی که بیشتر به رفع تکلیف و اتمام حجت می‌ماند تا فراخوانی امیدوارانه به ارزش‌های انسانی؛ چه، یکی از دغدغه‌های رسانه‌ها برای گزارش کشتارهای فلسطین این است که خبر چگونه تنظیم شود که مخاطب متوجه شود با خبر تازه‌ای مواجه است.
چندی‌پیش، وقتی ماجرای «عهد التمیمی» روابط عمومی اسرائیل را دچار دردسری مختصر کرده بود، یکی از نماینده‌های پارلمان این رژیم گفته بود، اسرائیل باید به جای بازداشت، التمیمی را می‌کشته. در همدلی نوشتیم که این نماینده احتمالاً درست می‌گوید: روند بازداشت و دادگاهی‌شدن التمیمی با تصاویر و خبرسازی‌هایش، سوژه مناسبی برای رسانه‌هاست اما کشتار فلسطینیان توسط سربازان اسرائیلی، تکراری است؛ «ارزش خبری» ندارد و توجهی جلب نمی‌کند! حتی اگر کشتگان گلوله‌ها و بمب‌های اسرائیلی، کودک و نوجوان باشند. این را سربازان اسرائیلی هم می‌دانند، وقتی در ویدئوهای خودشان می‌بینیم که برخلاف تمام آنچه قواعد نظامی، حقوقی، اخلاقی، انسانی و... در حال هدف‌گرفتن غیرنظامیان غیرمسلح هستند، به جای نگرانی، خشم، ترس، یا حتی بی‌رحمی، شادی و خنده نشان می‌دهند و خوش‌وبش می‌کنند. می‌دانند این گلوله‌ها، دادخواهی و پاسخگویی ندارد.
گزارش تصویری و تحلیل همدلی از جنایت روزمره اسرائیل در غزه را فردا در صفحه 7 بخوانید.
سایر اخبار این روزنامه
رژیم صهیونیستی، روز خونین دیگری برای فلسطینیان بی‌سلاح رقم زد تکرار توحش برخوانی شاعر «کلیدر» از شاهنامه ‌ می‌آید فردوسیِ «دولت» یادداشتی بر کتاب «آوای مهرآیین» به بهانه سالمرگ زنده یاد پرویز مشکاتیان؛ کتاب را پرت داد منتقدین سیاست خارجی دولت فضا را آنقدر شلوغ کردند که سیمایی تازه از مواجه با کابینه به تصویر کشیدند «همدلی» از حاشیه‌های افزایش قیمت خودروهای داخلی در مقابل کیفیت پایین گزارش می‌دهد وزیر رفاه خبر داد: توزیع نخستین مرحله سبد غذایی سال ۹۷ در آستانه ماه رمضان انتشار نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل متحد خروج آمریکا نقض کامل قطعنامه شورای امنیت است شهاب حسینی در آمریکا میزبان آقای بازیگر شد؛ هنرپیشه‌ای که در هشتاد سالگی دلتنگ ایران است هرمز شریفیان تکرار معجزه‌های هزاره سومی وزیر رفاه خبر داد: توزیع نخستین مرحله سبد غذایی سال ۹۷ در آستانه ماه رمضان رژیم صهیونیستی، روز خونین دیگری برای فلسطینیان بی‌سلاح رقم زد تکرار توحش