خیال نکنید اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند، موفق می‌شوند

«خیال نکنید که اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند. بعضی‌ها خیال نکنند که اگر جمهوری اسلامی ایران رفت آنها سر کار می‌آیند. اکنون ایران این جغرافیا و موجودیت عظیم پرافتخار تاریخی با این مردم و توانمندی‌ها و امکانات مورد هدف است و ان‌شاءالله ما این هدف را ناکام می‌کنیم.» جواد ظریف، وزیر امور خارجه روز گذشته این سخنان را در جمع اعضا و فعالان اتاق بازرگانی ایران گفت. او در ادامه افزود: وزارت خارجه با آن‌که نقش بسیار محدودی در اقتصاد خارجی کشور و در حوزه روابط خارجی اقتصادی  دارد اما از همان ابتدا بر اهمیت نقش خصوصی تأکید داشته است و در بسیاری از مواقع به‌عنوان مشاور، کمک کار و حتی کارفرما از مشورت‌های بخش خصوصی استفاده کرده است و در دوران تحریم‌های گذشته یک عاملی که باعث می‌شد برخی از شرکت‌ها و دولت‌های خارجی با ایران کار نکنند و آنها این بهانه را مطرح می‌کردند، عامل بدنامی بود. می‌گفتند هزینه بدنامی کار با ایران باعث می‌شود که ما نتوانیم با ایران کار کنیم، این هزینه وجود داشت ولی امروز شرایط فرق کرده و هزینه بدنامی را ترامپ پرداخت می‌کند.
ظریف همچنین گفت: زمانی عده‌ای در داخل می‌گفتند که کدام عاقلی می‌آید در ایران سرمایه‌گذاری کند، خارجی‌ها نیز با خود می‌گفتند وقتی ایرانی‌ها خود چنین نظر و پیش‌بینی در مورد خودشان دارند ما چرا به آن‌جا برویم سرمایه‌گذاری کنیم به همین بابت است که می‌گوییم باید مواظب این گونه سخنان و اظهارات بود. ما امروز نیاز به خیالبافی نداریم، نیاز به امید داریم، اگر ناامیدی از اقتصادمان را به دنیا تزریق کنیم نباید انتظار داشته باشیم که دنیا به اقتصاد ما امید داشته باشد.
آن هم درحالی‌که این روزها خبرگزاری رویترز حدودا روزی 50 تا خبر دروغ در مورد اقتصاد ایران تولید می‌کند. یک گروه مشخص توسط یک کشور همسایه مورد حمایت مالی قرار گرفته و این گروه وظیفه دارد که این اخبار را پخش کند و به نحوی مطرح کند که همه دنیا دارند از ایران خارج می‌شوند و گروهی هم منتظر نشسته‌اند که بگویند تحریم‌ها موفق شد.