اسپیلبرگ در تمرینات تیم‌ملی ایران!

دریا فرج‌پور| علاقه‌مندان فوتبال در ایران یکی از ویژگی‌های تیم فعلی ایران را روحیه سلحشوری و جنگندگی این تیم می‌دانند که باعث شده تیم کی‌روش به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین تیم‌های ملی تاریخ این مرز و بوم بدل شود. حالا سایت طرفداری یکی از رازهای دستیابی تیم کارلوس کی‌روش به این سلحشوری را افشا کرده است.
کی‌روش که نشان داده تبحر خاصی در مسائل روانی دارد و برای افزودن این کیفیت حتی از استفاده از حسین اوجاقی، سرمربی تیم‌ملی ووشو در تمرینات نیز ابایی ندارد، از هر راه و روشی که بتواند بازیکنانش را ارتقا دهد، استفاده می‌کند. او که همواره روانشناس خوبی بوده، ظاهرا این بار برای تهییج بازیکنان روش دیگری را آزموده است و البته نتیجه‌اش را هم در دو دیدار گذشته تیم دیده‌ایم.
اخباری که از اردوی تیم‌ملی شنیده می‌شود، حکایت از این دارد که کی‌روش برای افزایش روحیه جنگندگی، شب‌های مسابقه برای شاگردانش فیلم‌های جنگی و حماسی پخش می‌کند. حتی شنیده می‌شود که بازیکنان در جلسه پیش از بازی با اسپانیا فیلم نجات سرباز رایان ساخته استیون اسپیلبرگ را تماشا کرده‌اند.
گذشته از این‌که این‌بار این اقدامات به ثمر نشسته و ملی‌پوشان در بهترین حالت روانی خود هستند؛ اما نباید فراموش کرد که این اقدام منحصر به کی‌روش نبوده و پیش از او مربیان دیگری نیز برای ارتقای ذهنیت بازیکنان فیلم نشان داده‌اند. یکی از آنها بلاژویچ است که در مسابقات مقدماتی جام 2002 علاوه بر سود جستن از تمرینات یک مربی تکاوری، به گفته بازیکنان آن نسل بارها فیلم شجاع دل مل گیبسون را به نمایش گذاشته بود. آن تیم نیز جنگجو بود که متاسفانه در باتلاق کشک بادمجان غرق شد و به جایی نرسید.
تاریخ همیشه طرف برندگان است. حالا هم کی‌روش از نگاه مردم برنده است و بیچاره بلاژ در صفحات ناکامی‌های تاریخ گم شده است.