در مقابل برنامه دشمن روزبه‌روز پيوند با مردم را تقويت مي‌کنيم

مقام معظم رهبري : در مقابل برنامه دشمن روزبه‌روز پيوند با مردم را تقويت مي‌کنيم پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري: مراسم سالانه دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين(ع) صبح ديروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا برگزار شد. مقام معظم رهبري در ابتداي ورود به ميدان، با حضور بر مزار شهيدان گمنام و قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهيدان دفاع مقدس را گرامي داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند و با تعدادي از خانواده‌هاي معظم شهدا ديدار و گفت‌وگو کردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مقام معظم رهبري در اين مراسم با اشاره به توطئه دشمن براي ايجاد شکاف ميان نظام اسلامي و مردم، همگان به‌ويژه مسئولان را به هوشياري، ايستادگي، تدبير، انسجام ملي و دوري از اشرافي‌گري فراخواندند و تأکيد کردند: اگر مؤلفه‌هاي اقتدار ملي تقويت شوند و در مقابل دشمن سستي و تسليم نشان داده نشود، بدخواهان بار ديگر در رسيدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.
مقام معظم رهبري با اشاره به آياتي از قرآن کريم، لازمه بي‌اثرشدن توطئه‌هاي دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامي، ريشه‌دار و آينده‌دار است و دستيابي به آرمان‌هاي بلند آن، به صبر و استقامت نياز دارد. ايشان همچنين گفتند: تقوا به معناي مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه اين مراقبت، هوشياري در برابر حيله‌هاي دشمن و اعتمادنکردن به او، تدبير و عقلانيت و پرهيز از سهل‌انگاري و سستي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: اگر همه مردم و جوانان و همچنين مسئولان سياسي، اقتصادي و امنيتي و نظامي، اين صبر و تقوا را به‌کار ببندند، به توفيق الهي، هيچ ضربه و صدمه‌اي وارد نخواهد شد. مقام معظم رهبري همچنين به موضوع مؤلفه‌هاي قدرت نظام اسلامي اشاره کردند و با يادآوري سلطه انگليس و آمريكا بر ايران در طول ۵۷ سال حکومت پهلوي، گفتند: با پيروزي انقلاب اسلامي، غل و زنجير از دست و پاي مردم باز و طعم واقعي استقلال و آزادي چشيده شد.


ايشان يکي ديگر از عناصر قدرت نظام جمهوري اسلامي را «اعتمادبه‌نفس ملي» و «تأثيرگذاري مردم در همه امور کشور» دانستند و افزودند: اين اعتمادبه‌نفس ملي همراه با ايمان بود، ايماني که همچون روحي در کالبد حرکت عمومي کشور زمينه‌ساز زنده‌شدن، اميد و ايثار و فداکاري در جامعه شد که نمونه‌هاي فراواني از آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بوديم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جرئت اقدام را از ديگر ثمرات ايمان و اعتماد‌به‌نفس ملي برشمردند و خاطرنشان کردند: با اين روحيه و جرئت، سپاه، جهاد سازندگي، بسيج و حرکت‌هاي عمومي در کشور شکل گرفت و نيروهاي مسلح جان تازه‌اي گرفتند و مجموعه‌هاي خدماتي و سازندگي و حرکت‌هاي پرافتخار علمي ايجاد شد. مقام معظم رهبري اقتدار واقعي را جوشنده از درون ملت و بر پايه استقلال و آزادي دانستند و افزودند: اين اقتدار نيست که برخي به بيگانگان پول بدهند و از آنها سلاح بخرند و انبار کنند اما حتي نتوانند از آن سلاح‌ها استفاده کنند يا از آن طرف دنيا بيايند در کشوري پايگاه بزنند و خون ملت آن را بمکند تا اقتدار يک خاندان را حفظ کنند؛ اينها نمونه‌هاي حماقت و ذلت است نه اقتدار. ايشان با تأکيد بر اينکه ملت ايران بايد ضمن حفظ و تقويت عناصر قدرت خود از آنها استفاده بهنگام کند، خاطرنشان کردند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يکي از مؤلفه‌هاي قدرت است که بايد از نظر کيفي، روزبه‌روز اعتلا يابد و از ظرفيت‌هاي فراوان آن استفاده شود. مقام معظم رهبري گفتند: برخي مي‌گويند چرا در توصيف قدرت ملت ايران مبالغه مي‌کنيد، در پاسخ بايد گفت، اين، مبالغه نيست بلکه عينِ واقعيت است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: بزرگ‌ترين دليل براي اقتدار ملت ايران، اين است که يکي از سفاک‌ترين و بي‌رحم‌ترين قدرت‌هاي دنيا يعني آمريكا، در 40 سال گذشته از هيچ تلاش و شرارتي براي مقابله با ملت ايران فروگذاري نکرده اما نتوانسته غلطي بکند و در مقابل، ملت ايران پيشرفته‌تر شده است. ايشان با تأکيد بر اينکه علاوه بر دشمن خارجي، دشمنان داخلي هم در اين سال‌ها مشغول تحرک و توطئه بودند، گفتند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، سه جريان معارض در داخل کشور وجود داشتند؛ «جريان به‌اصطلاح ليبرال که دلبسته آمريكا و غرب بود»، «کمونيست‌هاي اسلحه‌به‌دستي که از هيچ اقدامي اِبا نداشتند» و «منافقين، با ظاهر اسلامي و با باطني خبيث و کفرآميز و بي‌هويت» که حتي حاضر به همراهي با صدام بدنام نيز شدند و اکنون هم مشغول ارائه خدمات جاسوسي و خبرچيني براي دولت‌هايي امثال فرانسه و انگليس و آمريكا هستند.
مقام معظم رهبري با تأکيد بر اينکه هر سه جريان، مغلوب و منکوب انقلاب اسلامي شدند، افزودند: البته يک جريان تحجر و ارتجاع داخلي هم بود که آنها قابل ذکر نيستند و ملت از آنها عبور کرد. ايشان دليل ديگر بر قدرت و اقتدار ملت ايران را تشکيل ائتلاف‌هاي منطقه‌اي از جانب آمريكا براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي دانستند و افزودند: اگر آمريكا مي‌توانست به تنهايي به اهداف خود برسد، نيازي به تشکيل ائتلاف با کشورهاي روسياه و مرتجع منطقه نداشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: به دليل قدرت و پيشرفت نظام جمهوري اسلامي، دشمني آمريكا بيشتر شده و البته نفرت ملت ايران هم از آمريكا، روزبه‌روز بيشتر شده است. مقام معظم رهبري سپس به طراحي دشمن در شرايط کنوني اشاره کردند و گفتند: برنامه دشمن، ايجاد شکاف و جدايي ميان نظام و مردم است و اين طراحي نشان‌دهنده حماقت آنهاست زيرا نمي‌دانند نظام جمهوري اسلامي، چيزي جز ملت ايران نيست و اين دو جداشدني نيستند. ايشان با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران يک نظام متکي بر آحاد مردم و ايمان و محبت و عواطف آنان است، به شکست تلاش‌هاي رؤساي جمهور قبلي آمريكا براي مقابله با جمهوري اسلامي اشاره کردند و افزودند: هدف از فشارهاي اقتصادي کنوني، به‌ستوه‌آوردن مردم است اما به حول قوه الهي، ما پيوندمان را روزبه‌روز با مردم بيشتر خواهيم کرد و با حفظ انسجام دشمن‌شکن خود، جوانان مؤمن و پرانگيزه و اهل اقدام را تقويت خواهيم کرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به نسل جوان و غيور کشور گفتند: دشمن با استقلال و عزت و پيشرفت و حضور شما در ميدان علم و سياست و اعتلاي کشور مخالف است.
مقام معظم رهبري با تأکيد بر اينکه دشمن تا آنجايي که بتواند به موذي‌گري‌هاي خود ادامه خواهد داد، خاطرنشان کردند: اگر مسير صبر و تقواي همراه با هوشياري و تدبير و انسجام ملي با قدرت ادامه پيدا کند، يقين داشته باشيد موذي‌گري‌ها به نتيجه نخواهد رسيد. ايشان با اشاره به تجويز برخي‌ها براي تسليم‌شدن مقابل دشمن، افزودند: هزينه تسليم‌شدن به مراتب بيشتر از هزينه مقاومت و ايستادگي است و فايده و دستاوردهاي ايستادگي صدها برابر بيشتر از هزينه‌هاي تسليم‌شدن است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: تسليم‌شدن در برابر دشمن عنود و لجوج نتيجه‌اي جز لگدمال و بي‌هويت‌شدن نخواهد داشت.
مقام معظم رهبري به يک قانون تخلف‌ناپذير الهي اشاره کردند و گفتند: اگر سست نشويد و با دشمن سازش نکنيد، خداوند متعال در مقابل اين صبر و مجاهدت، کم نخواهد گذاشت و پاداش آن را به‌طور کامل خواهد داد. ايشان در پايان، همه آحاد ملت ايران و مسئولان را به هوشياري و مراقبت از کار خود دعوت و خاطرنشان کردند: مسئولان مراقب باشند از سهل‌انگاري، تنبلي، اشرافي‌گري، تکبر نسبت به مردم و تکيه به جايگاه چندروزه رياستي اجتناب کنند. مقام معظم رهبري تأکيد کردند: آن روزي که ملت ايران در جايگاهي قرار گيرد که دشمنان جرئت تهاجم نظامي، اقتصادي و امنيتي و سياسي را نداشته باشند، دير نخواهد بود و جوانان آن روز را
خواهند ديد.
در اين مراسم، سردار سرلشکر جعفري فرمانده کل سپاه با اشاره به تقابل اردوگاه مستضعفين با اردوگاه نظام سلطه، گفت: ملت انقلابي ايران در آستانه يک تجربه مهم تاريخي قرار دارد که نتيجه آن، شکل‌گيري دوران جديدي از بي‌اعتمادي به آمريكا و تجميع توان و انرژي براي مقابله با دسيسه‌هاي مختلف استکبار خواهد بود. سرلشکر جعفري افزود: جوانان مؤمن و انقلابي سپاه براي مقابله با هرگونه توطئه دشمن کاملا آماده‌اند و همگان مي‌توانند از عمق نگاه و حرکت اين غيورمردان، سقوط امپراتوري‌هاي به ظاهر قدرتمند را پيش‌بيني کنند. سردار سرتيپ فضلي فرمانده دانشگاه امام حسين(ع) نيز گزارشي را از اقدامات و برنامه‌هاي اين دانشگاه از جمله در زمينه افزايش توان رزمي و مشارکت در امدادرساني به زلزله‌زدگان بيان کرد. در اين مراسم تعدادي از فرماندهان، مديران، مدرسان و پژوهشگران نمونه دانشگاه امام حسين(ع) هداياي خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دريافت کردند و دو نماينده دانشجويان دانشگاه امام حسين(ع) نيز مفتخر به دريافت درجه و سردوشي شدند.
اجراي طرح «من انقلابي‌ام»، اجراي ميثاق پاسداري و اجراي عمليات ميداني از ديگر برنامه‌هاي مراسم ديروز در دانشگاه امام حسين(ع) بود. همچنين در اين مراسم، يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.