هشدار نظامی به ترامپ

گروه سیاسی: «مراکز استقرار آمریکا در دسترس قدرت دفاعی ایران است؛ با دُم شیر بازی نکنید». این بخشی از بیانیه صریح روز گذشته سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به تهدیدات آمریکایی‌هاست.
سرلشکر باقری همچنین تصریح کرده است: تصورات باطل رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل توانمندی‌های حیرت‌آور ملت قهرمان ایران و نیروهای مسلح هرگز عملی نخواهد شد. اظهارات قاطع عالیرتبه‌‌‌‌‌ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که حسن روحانی رئیس‌جمهور و مسؤولان دستگاه دیپلماسی در پاسخ به تهدیدات متنوع واشنگتن، نسبت به گذشته تغییر ادبیات «آشکار» داده‌‌اند و با پنهان کردن واژه‌‌های خوش آب و رنگی مانند «اعتدال» در پستو، حالا از برخورد سخت با تحرکات محتمل آمریکایی‌ها  در صورت «حماقت» آنها حرف می‌زنند. 12 تیر امسال روحانی در برن سوییس گفت: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند، آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود، اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه‌‌‌‌اش را ببینید».سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۳ تیرماه یعنی یک روز پس از آنکه حسن روحانی در سوییس تهدید نفتی را مطرح کرد، نامه‌ای به وی نوشت و از موضع او در سوییس حمایت کرد.  رسانه‌‌های مختلف داخلی و خارجی هم ارزیابی‌‌های متفاوتی درباره پیام سرلشکر سلیمانی مطرح کردند اما «وطن‌امروز» یک روز بعد از انتشار پیام حاج قاسم، در گزارشی با عنوان «رمزگشایی نامه حاج قاسم به روحانی» نوشت: ... اینکه این نامه از سوی سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران (و نه سایر فرماندهان ارشد نظامی ایران)  نوشته شده نیز قابل تامل است. اگر تا پیش از این تصور می‌شد سیاست نظام برای جلوگیری از تحریم نفتی، به تهدیدها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز محدود می‌شود اما نامه حمایت‌آمیز سلیمانی به روحانی می‌تواند این پیام را مخابره کند که سیاست ایران استفاده از همه ظرفیت‌های خود در منطقه است تا اگر زمانی صادرات نفت ایران متوقف شد، از تمام این ظرفیت استفاده شود تا مانع صادرات نفت سایر کشورهای منطقه شود.  در اصل با انتشار پیام حاج قاسم سلیمانی و نوع ادبیات منتشر شده در آن، کُد اصلی ماجرا توسط «وطن‌امروز» رمزگشایی شد تا ثابت شود مقصود این است که نیروهای آمریکایی در هیچ سطحی و در هیچ بخشی از دنیا از تیررس نیروهای نظامی ایران در امان نخواهند بود. به گزارش «وطن‌امروز»، با انتشار تحلیل‌‌های عینی از نامه حمایت‌آمیز سرلشکر سلیمانی، تنها چند روز بعد روحانی در جمع روسای نمایندگی‌‌های ایران در خارج از کشور  گفت: تهدید ایران برای جلوگیری از صادرات نفت منطقه، به بستن تنگه هرمز محدود نمی‌شود و ایران «تنگه‌های دیگر» را نیز در اختیار دارد که می‌تواند برای انسداد حداکثری مجاری انتقال نفت از منطقه، از سیطره خود بر این تنگه‌ها استفاده کند.
آمریکا در منطقه و جهان امنیت نخواهد داشت
حالا روز گذشته سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در بیانیه‌ای از مواضع حسن روحان، رئیس‌جمهور در دیدار سفیران، کارداران و مسؤولان وزارت امور خارجه حمایت و همزمان بخش‌‌های دیگری از قدرت دفاعی ایران را به دشمن گوشزد کرد. سرلشکر باقری در بیانیه خود به نکات مهمی اشاره کرده است؛ از جمله اینکه ایران قدرت اعمال هرگونه «تدبیری» را در منطقه خواهد داشت و از همه بااهمیت‌‌‌‌‌‌تر اینکه در صورت تصور باطل دشمن نسبت به قدرت ایران، منافع آمریکا و همپیمانانش در هیچ نقطه‌ای از دنیا در امان نخواهد بود. برهمین اساس، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای از مواضع و گفتمان انقلابی و مقتدرانه رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار سفیران، کارداران و مسؤولان وزارت امور خارجه حمایت کرد. در این بیانیه با اشاره به مواضع جنگ‌افروزانه هیأت حاکمه آمریکا و در رأس آنها رئیس‌جمهور کم‌خرد این کشور، تأکید شده است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت امر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و تدابیر شورای عالی امنیت ملی، هرگونه تهدید در هر سطحی علیه ملت ایران را با پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده مواجه خواهند ساخت. عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه فرزندان سلحشور ملت در نیروهای مسلح به عنوان مدافع و پشتیبان ملت و نظام مقدس اسلامی، امروز به مراتب قوی‌تر و آماده‌تر از گذشته از اقتدار و توان دفاعی بسیار بالا و خارج از تصور دشمنان برخوردارند و در مقاطعی از تاریخ انقلاب طعم تلخ شکست را به کام دشمن نشانده‌اند، این آمادگی‌ها را محصول تجربه مقابله با دشمن در میدان‌های گوناگون از جمله دستاوردهای گرانبهای 8 سال دفاع‌مقدس و عزم پولادین آنها در حراست از کیان کشور و ملت ایران دانسته و هشدار داده است: همانطور که در سخنان رئیس‌جمهور محترم بدرستی اشاره شده است، دشمنان بویژه آمریکا که مراکز استقرار و منافع او در دسترس قدرت آشکار و پنهان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است با دم شیر بازی نکنند که با پاسخ محکم، غیر قابل تصور، پشیمان‌کننده و در سطح بسیار وسیع در منطقه و جهان مواجه خواهند شد.


قدرت اعمال هر تدبیری را در تنگه هرمز داریم
بخش‌‌های دیگر بیانیه سرلشکر باقری به موضوع تنگه هرمز و اشراف ایران روی آن اختصاص دارد.
در بخشی از این بیانیه با تأکید بر اینکه تاریخ پرافتخار ملت سلحشور، انقلابی و صلح‌دوست ایران حاکی از این است که این ملت آغازگر هیچ جنگی نبوده، آمده است: جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار صلح و ثبات و آرامش در منطقه بوده و با ارتباط مناسب، دوستانه و برادرانه با کشورهای همجوار توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی خود را برای کمک به استقرار و استمرار صلح و دفع هرگونه تجاوز از هر نوع قرار داده و به عنوان قدرت مسلط در خلیج‌فارس و تنگه هرمز همواره ضامن امنیت کشتیرانی در این آبراه حیاتی و اقتصاد جهانی بوده و قدرت اعمال هر تدبیری در این منطقه را نیز دارا می‌باشد. در ادامه بیانیه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: رئیس‌جمهور آمریکا با یک تصور کودکانه، باطل و محاسبات غلط که می‌تواند بدون تحمل هزینه بر ملت ایران فشار بیاورد، در تدارک تحریم‌های اقتصادی و نفتی جدید و توطئه‌های پنهان دیگر است، حال آنکه در صورت اجرایی کردن این تهدیدات، عملاً منافع خود و سرسپردگانش در هر گوشه از عالم را در معرض قدرت یاوران انقلاب اسلامی قرار داده است. این بیانیه در پایان ضمن تأکید بر آمادگی برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و سیاست‌های کلان نظام و وجود وحدت، همدلی و انسجام در قوای کشور آورده است: فرزندان ملت در نیروهای مسلح بحمدالله در اوج آمادگی به‌سر می‌برند و اطمینان می‌دهند هرگونه توطئه علیه ملت ایران را در نطفه خفه خواهند کرد و همچون گذشته درس فراموش نشدنی به دشمنان خواهند داد.