این قانون شامل حال من نمی‌شود!

گروه اجتماعی: شهردار تهران با بیان اینکه رسانه‌ها نمایندگان واقعی افکار عمومی هستند و ما با ارتباط با رسانه‌ها می‌توانیم از نیازها و خواسته‌های جامعه مطلع شویم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم، 2 شعار اصلی برنامه‌های خود را تکرار و تصریح کرد: برای من ارتقای کیفیت زندگی مردم و رضایتمندی شهروندان مهم است.
به گزارش مهر، محمدعلی افشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، لازمه توسعه هر شهری را مشارکت مردم دانست و یادآور شد: از اولویت‌های من حاکمیت قانون خواهد بود و در برابر قانون هیچ تبعیضی وجود ندارد و همه باید عدالت را در مدیریت شهری احساس کنند. وی با بیان اینکه نقد رسانه‌ها نعمت است، اظهار داشت: باید از هر نقدی استقبال کرد. شهردار تهران در باره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: این قانون شامل حال من نمی‌شود، بنابراین می‌توانید پرسش‌های خود را از من پرسید. وی در پاسخ به این پرسش که این قانون درباره خودش هم صدق می‌کند، گفت: مبنای ما قانون است؛ بنده تابع قانون هستم. تفسیر قانون بر عهده شورای نگهبان است. بنده مشکلی ندارم و در شهرداری می‌مانم.
شهردار تهران در ادامه گفت: از امروز اجرای مصوبه مجلس درباره منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری آغاز می‌شود. افشانی با اشاره به مصوبه مجلس درباره منع به کارگیری بازنشستگان گفت: پس از این مصوبه 3 بار با نمایندگان تماس گرفتم و اعلام کردم از این قانون خوب استقبال می‌کنم، چرا که باعث گردش نخبگان است. روز پنجشنبه لیستی از بازنشستگان تهیه کردیم تا از امروز این مصوبه اجرایی شود. شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره مخالفتش با تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: من از هر گونه تحقیق و تفحص در دوره خودم استقبال می‌کنم و امیدوارم هر 3 ماه یک بار این اتفاق در شهرداری بیفتد.
حذف تکدی‌گری از تهران


افشانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران کرده است، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که رهبر انقلاب نسبت به آن حساسیت دارند، کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در این زمینه رسانه‌ها نیز می‌توانند کمک کنند. یکی از این راهکارها کاهش و حذف تکدی‌گری در شهر تهران است. افشانی گفت: جمع‌آوری متکدیان از برنامه‌های قبلی ما است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده در شهر تهران گدا و متکدی نخواهیم داشت. استانداری تهران نیز در این باره اقدام خواهد کرد و نهادهای خدمات‌رسان مانند کمیته‌ امداد نیز نقش‌آفرینی خواهند کرد. افشانی تأکید کرد: ۷۰ درصد از متکدیان تهران از اتباع خارجی هستند و ۳۰ درصد داخلی که تنها ۱۰ درصد آنها تهرانی هستند که با برنامه‌ریزی درست می‌توان تکدی‌گری را از پایتخت کشور حذف کرد.
اجازه تغییر کاربری باغات را نمی‌دهم
وی در ادامه با اشاره به حساسیت‌هایی که به موضوع حفظ باغات دارد، گفت: در زمان من حتی یک بار هم یک باغ تغییر کاربری نخواهد داد و مصوبه شورا را در این موضوع اجرایی می‌کنیم. وی افزایش نشاط عمومی را موضوع مهم دیگری دانست و بیان کرد: مردم ما به شادی نیازمندند و مردم باید احساس کنند که می‌توانند با هزینه اندک شاد زندگی کنند و این از وظایف ما است.
افشانی به ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی پرداخت و آن را از اولویت‌های مدیریت شهری اخیر دانست. شهردار تهران به ایمنی شهر اشاره کرد و گفت: همان‌طور که می‌دانید بخش قابل ملاحظه‌ای از ساختمان‌های شهر با زلزله بالای ۶ ریشتر فرو می‌ریزد. به همین دلیل ما برنامه داریم مدیریت بحران را ساماندهی کنیم تا اگر حادثه‌ای روی داد آمادگی لازم وجود داشته باشد و بعد تلاش کنیم برای مقاوم‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده که در طول برنامه به آن خواهیم پرداخت. باید بتوانیم شناسنامه ساختمان‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم در مواقع بحرانی از آن استفاده کنیم.
تأکید بر نوسازی حمل‌ونقل عمومی
افشانی همچنین درباره نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: در بخش حمل‌ونقل عمومی نوسازی یکی از برنامه‌های مهم است؛ یکی نوسازی اتوبوسرانی است که ۳ هزار اتوبوس در ‏تهران باید نوسازی شوند. شهردار تهران افزود: موضوع بعدی موتوسیکلت‌هاست که با مشارکت برخی ‏نهادها و مالکان، موتورها باید برقی شوند.‏