مدیر دفتر آسیب‌های ‌اجتماعی ‌بهزیستی:

مهر- مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص بیشترین میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: پایگاه‌های اورژانس اجتماعی بیشترین خدمات خود را در زمینه کاهش آسیب‌های خشونت خانگی، سالمندآزاری و خودکشی ارائه کرده‌اند‌.
رضا جعفری در حاشیه سفر به استان قزوین در خصوص آخرین وضعیت اورژانس‌های اجتماعی و دستاوردهای آن اظهار کرد: راه‌اندازی اورژانس‌های اجتماعی موجب شده تا زمینه ارائه مشاوره‌های تخصصی و آگاهی‌بخشی در میان گروه‌های آسیب‌پذیر به خوبی فراهم شود‌.
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور تصریح کرد: هر نوع برخورد برای کاهش آسیب اجتماعی باید از جنس تخصصی و علمی باشد تا به نتیجه برسد و اورژانس اجتماعی امروز با استفاده از کارشناسان و روانشناسان به یک سازمان با رویکرد اجتماعی تبدیل شده که توانسته به کاهش آسیب‌ها کمک کند‌.
جعفری گفت: اگر مسوولی در شهرستان به موضوع آسیب‌ها بی‌تفاوت بود یا آنها را نمی‌دید و از وضعیت آنها اطلاع نداشت امروز با راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس اجتماعی دسترسی به اطلاعات بیشتر شده و وقتی آماری دقیق داده می‌شود در جریان قرار می‌گیرد و متعاقب آن اقداماتی در آن شهرستان انجام می‌شود و مسوول هم خود را پاسخگو و پیگیر می‌داند‌. جعفری در خصوص تعداد پایگاه‌های اورژانس اجتماعی فعال شده در کشور گفت: در سراسر کشور تا سال ۹۵ تعداد ۱۹۷ اورژانس اجتماعی داشتیم که در سال گذشته150 اورژانس دیگر راه‌اندازی شد و امسال هم چند واحد در دست راه‌اندازی است تا شهرهای زیر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت نیز از این امکانات برخوردار شوند‌. در حال حاضر ۳۵۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در استان‌های کشور فعال شده و خدمات مشاوره‌ای، تخصصی و علمی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد‌.


جعفری در خصوص اولویت بهزیستی در حوزه اورژانس اجتماعی یادآور شد: مهم‌ترین رویکرد ما در ارائه خدمات مشاوره اجتماعی در شهرهایی است که با افزایش آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو هستند‌. از آن سو، بیشترین آسیب‌های کنونی شامل خشونت‌های خانگی، سالمندآزاری و خودکشی بوده که توسط مراکز مداخله در بحران توانسته‌ایم به موقع ورود کرده و خدمات مشاوره‌ای لازم را به افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب ارائه دهیم‌.
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور یادآور شد: نمی‌توان در هر خانه یک نیرو گذاشت تا اگر خشونت، خودکشی یا اتفاقی درحال وقوع بود را گزارش کند اما اگر همه مردم احساس مسوولیت و با بهزیستی همکاری کنند می‌توانیم به اهداف خود برسیم و به کاهش آسیب‌ها کمک کنیم‌. در واقع اولویت ما در سال‌جاری کیفی‌سازی خدمات است و در کنار آن آموزش نیروی انسانی و شبکه‌سازی نیروها را در دستور کار قرار داده‌ایم‌.