قلب ایران در اهواز تپید

آرمان: در حالی که هنوز قلوب شیعیان از غم امام‌حسین(ع) دلگیر بود یک حمله تروریستی بر داغ ملت ایران افزود. 25 نفر از مردم شریف کشور که کوچک‌ترین آنها طاهای 4 ساله بود به شهادت رسیدند و دیروز پیکر آنها تشییع شد. تاریخ شهادت می‌دهد که همبستگی پایداری بین مردم این سرزمین وجود داشته است و در بزنگاه‌های گوناگون مردم کشور حامی یکدیگر بوده‌اند و در همبستگی مردم ایران، زبان و قومیت و... نقشی نداشته است که همه ایرانی بوده‌اند. از این رو بود که قلب ایران در اهواز تپید و همه ایرانیان در این اندوه شریک بوده‌اند. این مراسم از ساعات آغازین صبح یعنی 8:30 دقیقه از مقابل حسینیه عاشقان ثارا... و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق و حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست آغاز شد. نماز بر پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز باحضور پرشور مردم اهواز و به‌امامت آیت‌ا... موسوی‌جزایری اقامه شد. همچنین لازم به ذکر است که طی این مراسم وزیر اطلاعات از دستگیری بخش عمده‌ای از عوامل حادثه تروریستی خبر داد و گفت عقبه آنها تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد. در این مراسم حجج اسلام مروی و رحیمیان نمایندگان رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر دادگستری، وزیر بهداشت، استاندار و معاون سیاسی استاندار خوزستان و همچنین جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند. همچنین لازم به ذکر است که قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت که برای شرکت در این مراسم وارد استان شده بود با حضور در بیمارستان‌های محل بستری مجروحان این جنایت به عیادت آنان رفت. وی در این عیادت‌ها ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای این مجروحان، از روند درمان آنها اطلاع یافت. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین دستوراتی برای تسهیل در روند درمان مجروحان حادثه تروریستی اهواز نیز صادر کرد. در پایان پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی اهواز پس از تشییع ‌روی دستان مردم استان خوزستان و مسئولان لشکری و کشوری برای تدفین به گلزار شهدا منتقل شد.
دستگیری تروریست‌ها
وزیر اطلاعات با حضور در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: تروریست‌هایی که اقدام به تیراندازی به سوی مردم کرده‌اند، به هلاکت رسیده‌اند. عقبه آنها تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد و بخش عمده‌ای از آنها هم دستگیر شده‌اند. وی افزود: این تروریست‌ها تا آخرین نفر به کیفر اعمال خود خواهند رسید و ما به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران اسلامی جای دست زدن به این جنایات نیست. فرزندان این کشور در برابر این جنایات سکوت نمی‌کنند. مجرمان انتقام خود را پس خواهند داد. سیدمحمود علوی با بیان اینکه به نمایندگی از دولت پنج نفر در این مراسم شرکت کرده‌اند، گفت: من پیام تسلیت رئیس‌جمهور و اعضای دولت را به خانواده‌های جانباختگان و مردم اهواز ابلاغ می‌کنم.
خوزستان؛ فرزند ایران اسلامی


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز اظهار کرد: مسئولان اطلاعاتی کشور در فرصت مناسب جزئیات تک تک این افراد، محل‌ها و کشورهایی که مسئولان این تروریست‌ها هستند را برای شما توضیح خواهند داد. محسن رضایی گفت: بسیاری از اقوام خوزستانی در راه دفاع از ایران اسلامی شهید شدند و در تمام موضوعات بعد از دفاع مقدس همیشه خوزستانی‌ها را از برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب تا مراسم دفاع مقدس در صحنه دیده‌ایم؛ اینکه عده‌ای خیال کنند می‌توانند خوزستان را از ایران جدا کنند یا در تهران نظرات دیگری نسبت به خوزستان ایجاد شود، خواب و رویای تحقق نیافتنی است.
به‌خاطر عشق به اهل بیت(ص)
حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد مروی نماینده مقام معظم رهبری اظهار کرد: توفیق عیادت از مجروحان را در روز گذشته با آیت‌ا... ‌موسوی‌جزایری داشتیم و سلام رهبر معظم انقلاب را به آنها رساندیم. وی با ابراز اینکه همزمانی این حادثه تروریستی با حادثه عاشورا و اولین روز هفته دفاع مقدس بود که این امر قابل تحلیل است، افزود: این نشان می‌دهد می‌خواستند انتقام حب و عشق اهل‌بیت(ع) را از رهروان اباعبدا...(ع) بگیرند‌؛ کسانی که به این جنایت دست زدند امروز ادامه همان جریان ابوسفیان و یزید هستند، ادامه جریان پلیدی هستند که در روز عاشورا گفتند «ما انتقام جنگ بدر را از پیامبر گرفتیم». نماینده رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز خاطرنشان کرد: می‌خواستند با این کار بگویند امروز نیز اینجا مانند سوریه است، همان‌طور که خون پاک شهدای عاشورا به ادامه اسلام و حقانیت آن منجر شد، خون‌های این شهدا نیز سبب ادامه اسلام ناب محمدی(ص) خواهد شد. امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع هم با حضور در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی شرکت کرد و به تروریست‌ها هشدار داد که منتظر انتقام گرفتن مردم ایران باشند. وی با عرض تسلیت مجدد به شهادت رسیدن و مجروح و آسیب دیدن جمعی از هموطنان بی‌دفاع کشورمان گفت: هدف دشمن از اینگونه تحرکات، ایجاد آشوب و نا امنی و تشویش در کشور است.
پشه‌ها در بیشه شیران
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز گفت: هیچ‌کس گمان نکند، مردمانی که در هشت سال دوران دفاع مقدس از حمله بمب‌ها و موشک‌ها نترسیدند، امروز از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگرانند. وی با بیان اینکه در حادثه تروریستی اهواز خون عرب‌ها، فارس‌ها و لر‌ها در هم عجین شد، افزود: کسانی که خانه‌ها را بر سر مردمان یمن ویران می‌کنند و با شارژ اقتصادی، تفرقه‌های خونین را در جهان اسلام ایجاد می‌کنند و زنان سوریه‌ای را در خیابان‌های شهر‌های اروپایی آواره می‌کنند و به دنبال تجزیه عراق هستند، امروز به دنبال آن هستند که در ایران نقشه‌های شکست خورده سوریه، لبنان و عراق را پیاده کنند. سردار سلامی ادامه داد: اینها تلاش دارند بین ملت مسلمان ایران و عراق جدایی ایجاد کنند، اما با واکنش بسیار زیبای مردم عراق روبه‌رو می‌شوند و دوباره شکست می‌خورند. اینها قصد دارند این نسخه تفرقه را درون سرزمین ما پیاده کنند ولی ما به مقامات این کشورها هشدار می‌دهیم شما مسئول این اعمال هستید و عواقب آن را خواهید دید. او با تأکید بر‌ اینکه به ملت ایران قول می‌دهیم که واکنش ما به این حادثه پشیمان‌کننده، ویرانگر و نابودکننده باشد، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بر کودکان این سرزمین بتازد و به تمام کسانی که پشت این ماجرا هستند، هشدار می‌دهیم.
شناسایی افراد پشت پرده
امیر نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش روز گذشته در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش اظهار کرد: اینها کسانی هستند که در ابتدای جنگ هم پیرو صدام بودند و در واقع در همان مسیر حرکت می‌کنند. کسانی که حادثه تروریستی اهواز را رقم زدند سرنوشتی جز سرنوشت صدام و صدامیان نخواهند داشت و قطعا برخورد بسیار شدید و سختی را با کسانی که مسبب این حادثه هستند در آینده به عمل می‌آید و همین عملشان باعث شد که عمر منحوسشان را به شدت کوتاه کنند. وی افزود: کسانی که این حادثه را رقم زدند شناسایی شده‌اند و در وقت مقتضی خود قطعا یک گوشمالی سنگینی خواهند دید.