برهم صالح ، عادل عبدالمهدی را مامور تشکیل کابینه کرد

برهم صالح، رییس‌جمهوری جدید عراق تنها دو ساعت پس از احراز مقام خود عادل عبدالمهدی سیاستمدار شیعه را به عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی کرد. عبدالمهدی اکنون برای تشکیل کابینه دولت جدید این کشور ۳۰ روز وقت دارد.
برهم احمد صالح، نامزد اتحادیه میهنی کردستان پس از اعلام انصراف فواد حسین کاندیدای حزب دموکرات، رییس‌جمهور جدید عراق شد.
او اگرچه طبق قانون اساسی عراق بیش از دو هفته وقت داشت تا نخست‌وزیر جدید این کشور را معرفی کند اما کمتر از دو ساعت دست به این کار زد.
رییس‌جمهوری جدید عراق عادل عبدالمهدی، سیاستمدار پرسابقه شیعه را به عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی کرد و ماموریت تشکیل دولت را به او سپرد. عبدالمهدی اکنون ۳۰ روز برای تشکیل کابینه دولت جدید وقت دارد.


عبدالمهدی با توجه به نابسامانی‌های گوناگونی که عراق با آن در دوران اخیر روبه‌رو بوده، ماموریت دشواری پیش رو دارد، از بازسازی زیرساخت‌های عراق پس از جنگی خونین با «دولت اسلامی» (داعش) گرفته تا رفع تنش‌های قومی و مذهبی در داخل کشور و برقراری مناسباتی متوازن با جمهوری اسلامی و ایالات متحده.
این سیاستمدار ۷۶ ساله تحصیلکرده‌ رشته اقتصاد است. او در سال ۱۹۶۹ میلادی عراق را ترک کرد و مدتی را در تبعید در فرانسه گذراند. در آن مدت نشریاتی را به زبان‌های فرانسه و عربی منتشر کرد.