امیدواری مضاعف پرسپولیس برای فینالیست شدن

پرسپولیس با پیروزی برابر السد قطر در خانه حریف است و امیدوار است با کسب یک تساوی در بازی برگشت فینالیست شود‌. آمار درخشان پرسپولیس در استادیوم آزادی این امیدواری را مضاعف می‌کند‌.
حمایت همه‌جانبه و پرشور هواداران پرسپولیس در بازی‌های خانگی تبدیل به برگ این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شده است‌.
پرسپولیس در مجموع ۲۴ دیدار خانگی که در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرده تنها سه شکست داشته است‌. این تیم، دو بار مقابل بنیادکار مغلوب شده و یک بار هم طعم شکست را برابر الهلال عربستان چشیده که این آخرین دیداری است که پرسپولیس در استادیوم آزادی در لیگ قهرمانان بازنده بوده است‌. این مسابقه در سال ۲۰۱۲ برگزار شد و پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر بازی را به الهلال واگذار کرد‌. هرچند که آن شکست هم مانع صعود پرسپولیس به مرحله حذفی نشد‌. از آن بازی تاکنون پرسپولیس ۱۵ بار میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده که در هیچ‌کدام از آنها بازنده نبوده است‌. از این ۱۵ بازی در ۱۳ دیدار برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس بوده است‌.
در فصل گذشته لیگ قهرمانان، پرسپولیس نتوانست به نحو مطلوب از امتیاز میزبانی استفاده کند و سه بازی با تیم‌های عربستانی در زمین بی‌طرف برگزار شد و دیدار با لخویا قطر نیز بدون تماشاگر بود ولی با این حال، این محرومیت‌ها خللی در آمار میزبانی پرسپولیس ایجاد نکرد‌.


آمار پرسپولیس در بازی‌های خانگی این فصل بیش از پیش تحسین‌برانگیز است و این تیم در هر پنج بازی خانگی خود در این دوره به پیروزی رسیده است‌. برنامه بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ به گونه‌ای بود که قدرت سرخپوشان در بازی‌های خانگی برای‌شان گره‌گشا شد‌. پرسپولیس در آخرین دیدار مرحله گروهی میزبان السد بود و با برتری برابر این تیم، به عنوان سرگروه به مرحله حذفی صعود کرد تا در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی میزبان شود و توانست در تهران شکست بازی رفت برابر الجزیره را جبران کند و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند‌.
پس از صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا، قرعه‌ای نصیب پرسپولیس شد که تا دیدار فینال این تیم را میزبان دیدار برگشت می‌کرد‌. پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی به خوبی توانست از این مزیت استفاده کند و یک بازگشت به یادماندنی مقابل الدحیل در استادیوم آزادی رقم زد‌.
اگر پرسپولیس بتواند این روند ستودنی را در برابر السد ادامه دهد این تیم، فینالیست آسیا خواهد شد و در صورت تداوم این رکورد در فینال لیگ قهرمانان آسیا، کمک بزرگی به شکسته شدن طلسم ۲۶ سال ناکامی باشگاه‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی خواهد کرد‌.