به توپ بستن مجلس در کمال ادب!

آفتاب یزد- گروه سیاسی: چند صباحی به عبارتی بهتر همزمان با آغاز کار دولت یازدهم، ارسال پیامک در قالب بیشتر هشدار و توهین آنهم در بزنگاه‌های خاصی چون زمان بررسی برجام و « اف. ای. تی. اف» تبدیل به یک مد سیاسی شده است. اما این بار نه تنها قبل از تصویب سی.اف.تی بلکه حتی پس از تصویب این لایحه مهم همچنان ادامه دارد. آنچه در این میان جالب توجه است برخی از ارسال کنندگان پیام نمی‌دانند که روز یکشنبه لایحه سی‌اف‌تی در مجلس تصویب شده است! از این رو، این بار ارسال کنندگان این پیام‌ها پا را فراتر از هشدار و توهین گذاشته و رای‌دهندگان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم یا همان سی‌اف‌تی را تهدید به مرگ کرده‌اند. به هر روی حرف و حدیث‌ها درباره جریان پشت پرده و انگیزه آنها از ارسال این پیام‌ها همچنان ادامه داشت که محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از یکی از ارسال‌کنندگان پیامک‌ها نام برد. این فرد که خلیل موحدی نام دارد گفته است محتوای پیامک‌ها توهین و تهدید نبوده است و اصلا توهین و تهدید با مرام ما سازگاری ندارد. به هر روی باز هم این ابهام همچنان ادامه دارد که پای چه کسانی در پیامک‌های تهدیدآمیز به نماینده‌ها در میان است و مدعی به توپ بستن مجلس هستند.
> ادامه پیامک‌ها پس از تصویب
جنجال و آشوب‌های روز یکشنبه جبهه پایداری‌ها برای تصویب « سی.اف.تی» در خانه ملت بس نبود که حتی پس از تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، تهدیدها با ارسال پیامک‌هایی از سوی افراد بی‌نام و نشان ادامه دارد و آرامش را از نماینده‌های ملت در مجلس سلب کرده است. در واقع کار تمام شده بود مجلسی‌ها پرونده «سی. اف. تی» را پس از این همه جنجال، رژه رفتن‌ها و خط و نشان کشیدن‌ها بسته بودند، اما مخالفان دست‌بردار نبودند. لایحه مبارزه با الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی منع تامین مالی تروریسم یا «سی، اف، تی» علی‌رغم اینکه پس از تصویب در خانه ملت بلافاصله به شورای نگهبان ارسال شد، اما ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز همچنان ادامه دارد! پیامک‌هایی که امان نماینده‌ها به ویژه اعضای فراکسیون امید به عنوان موافقان این لایحه را بریده است.



> ارسال پیامک‌ها آگاهانه یا ناآگاه؟!
برخی از ارسال‌کنندگان پیامک‌های تهدیدآمیز یا نمی‌دانند که «سی. اف. تی» روز یکشنبه در مجلس تصویب شده است و این ناآگاهی خود بسیار حیرت‌آور و از سویی دردناک است یا برعکس می‌دانند و همچنان به دنبال سلب آرامش از نماینده‌ها هستند. این تهدیدها تا آنجا پیش رفته است که پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس همان نماینده شجاعی که چندی پیش به دلیل نطق مردمی و دغدغه‌مندانه‌اش در مجلس از سوی اعضای جبهه پایداری مورد هجمه قرار گرفت، روز یکشنبه علی‌رغم عارضه گردن درد بازهم برای رای به لایحه الحاق ایران به «سی اف تی» به مجلس آمد. اما ساعاتی پس از رای به این لایحه، ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به صورت پی در پی به او آغاز شد تا آنجا که او روز گذشته طی توئیتی نوشت: « تا دیروز فحاشی بود، از دیشب تهدید به مرگ از سوی مخالفین تصویب لایحه مبارزه با پولشویی و تروریسم. نزدیکان می‌دانند سی ‌سال عمر اضافی از خدا گرفتم و از تهدیدها هراسی ندارم. با افتخار می‌گویم که علیه حامیان ترور در ایران و جهان رای دادم، ضمنا استخر هم نمی‌روم. به فکر راه دیگری باشید.» از سویی طیبه سیاوشی شاه عنایتی نیز طی توئیتری اعلام کرد که «بنای به توپ بستن مجلس را دارند! این پیامک‌ها و سازماندهی‌های عجیب و غریب از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ این تهدیدها گویا تا پاسی از شب ادامه دارد و تمام شدنی هم نیست! به خدا اگه به این لایحه رای مثبت دهید مجلسو به توپ می‌بندم.»

> منبع پیام‌ها کجاست؟
برخی از مخالفان «سی.‌اف.تی» مخالفت خود را طی روزها و هفته‌های اخیر در مجلس و تجمعات روبروی خانه ملت نشان داده‌اند اما مسئله ابهام‌آمیز در این میان این است که چه کسی بدون اینکه حتی بداند« اف. ای. تی. اف » چیست و اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد پیامک‌هایی در قالب هشدار و تهدید برای نماینده‌ها می‌فرستد! بر اساس این گزارش و به نقل از ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بعضی از افرادی که به نمایندگان پیامک‌ها را ارسال کردند، اصلا نمی‌دانند که «اف. ای. تی. اف» چیست. محمدرحیم نوروزیان درباره منبع پیامک‌های ارسالی« اف. ای. تی. اف» به نمایندگان مجلس اظهار کرد: متولی اصلی پیامک‌های ارسالی « اف. ای. تی. اف» به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه کسی است. او افزود: این فرد آقای خلیل موحد (عضو سابق شورای شهر مشهد) بوده که در حسینیه‌ای در خیابان چمران مشهد مشغول فعالیت است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین گفت: این نوع حرکت‌ها مطرود است و ما باید برای رای مردم و نظر آنها احترام قائل شویم.

> پیامک برای روشنگری!
روز گذشته خلیل موحدی همان ارسال‌کننده پیامک‌های «اف. ای. تی. اف» طی گفت و گویی درباره ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نماینده‌ها در پاسخ به این سوال که آیا با نمایندگان مشهد هم هماهنگ شده بود یعنی با مشورت آنها این پیامک‌ها ارسال شد، گفت: نه هماهنگ شده نبود. اما ما جلسات متعددی داشتیم که رسانه‌ای هم شد و نمایندگان مشهد هم در آن شرکت کردند. درباره اثرگذاری این پیامک‌ها هم همین بس که از آقای رحیمی تا آقای لاریجانی و مطهری مصاحبه کرده و واکنش نشان دادند. این نشان می‌دهد این پیامک‌ها چقدر تاثیرگذار بوده است. او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا شما لحن تند را برای پیامک‌ها انتخاب کردید، اظهار کرد: ما فقط روشنگری کردیم و این کار را در کمال ادب انجام دادیم. به نظر می‌رسد عده‌ای طراحی کردند تا با ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز آن را به حرکت ما نسبت بدهند، اما این حرکت مبراست. چون مشخص است ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر آدم فرهنگی که در سطح شهر هیئتی دارند، هیچ کدام حاضر نیستند خودشان را برای چنین چیزی تخریب کنند لذا ما همه جا حاضریم از رفتار خود دفاع کنیم. من که به آنها نمی‌گویم پیامک ارسال کنید. ما اعلام می‌کنیم یکی از راه‌های امر به معروف ارسال پیامک است. چندین بار هم تاکید کردیم. گفتیم، صوت و تصویر گذاشتیم؛ هر که توهین یا تهدید کند با مرام ما سازگار نیست بلکه مرام ما روشنگری است.

> رد پای مخالفان سی اف تی در پیامک‌ها
اگر پیامک‌های تهدیدآمیز و توهین‌آمیز آنهم از جنس مرگ کار جریان منتسب به حسینیه مشهد نبوده است و ارسال کننده پیامک‌های اف ای تی اف در پیامک‌های سی اف تی نقشی نداشته است، بنابراین ارسال این پیامک‌های تهدیدآمیز کار چه جریانی است؟! جز این است که سخنان خلیل موحدی ارسال کننده پیامک‌های «اف. ای.تی. اف» مبنی بر اینکه جنس پیامک‌های ارسالی از حسینه مشهد تهدید و توهین نبوده و توهین و تهدید با مرام ما سازگار نیست این ابهام را به یقین تبدیل می‌کند که همچنان پای مخالفان لایحه «سی. اف. تی» در میان است. اگرچه برخی بر این اعتقادند که پیامک‌ها از بیرون مجلس هدایت می‌شود اما به نظر می‌رسد که ارسال‌کنندگان این پیامک‌ها بی‌ارتباط با نماینده‌های مخالف سی اف تی در مجلس نباشند. در واقع همان کسانی که قبل از تصویب «سی. اف.تی» علی‌رغم موافقت قاطبه مجلس، کارشناسان، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام به جای مشارکت با موافقان این لایحه و حرکت در جهت منافع ملی، همه توان و نیروی خود را برای ایجاد جنجال آفرینی، بلوا، تهدید و نفرین جمع کرده‌اند. همان‌ها که در مجلس نهم بدون هیچ ادله‌ای پرچم مخالفتشان در برابر مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 و پس از آن تصویب اجرای برجام بالا بود، همان‌ها که حتی فرق میان «ان پی تی» را با «ام پی تی» نمی‌دانستند اکنون در حالی به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیزشان ادامه می‌دهند که کار سی.اف.تی در خانه مردم تمام شده است!