آمریکا در حال عقب‌نشینی است

جلسه هیأت دولت روز گذشته، چهارشنبه، با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد. رئیس‌جمهوری کشورمان در این جلسه با تأکید بر فداکاری امام‌حسین(ع) و تأثیر فضای معنوی حرکت ایشان، توفیق عزاداران در ایام اربعین و شرکت خیل عظیمی از آنان در راهپیمایی به سمت کربلا را ستود و آن را حضوری ارزشمند دانست. رئیس‌جمهوری همچنین مقایسه راهپیمایی اربعین با مراسم عظیم حج از سوی برخی دشمنان را قیاسی نادرست و غلط دانست و تأکید کرد: «این دو در عرض همدیگر نیستند بلکه در طول همدیگر هستند.» روحانی در ادامه توضیح داد: «زیارت خانه خدا و عبادت حج، برای افراد مستطیع یک واجب شرعی و فقهی است، اما زیارت اباعبدالله(ع) یک مستحب موکد است، بنابراین امام حسین(ع) همه افتخارش این است که خودش را در راه خداوند و برای اجرای فرمان او فدا کرده است.» رئیس‌جمهوری همچنین در بخش‌ دیگر سخنان خود مطالبی را مطرح کرد که مهمترین نکات آن را در ادامه می‌خوانید.
تقدیر از پذیرایی گرم مردم عراق
 از مردم عراق به خاطر پذیرایی گرم‌شان تشکر می‌کنم. مردم عراق مخصوصا مردم کربلا، همیشه میهمان‌نوازان خوبی برای میهمانان ایام اربعین از گذشته تاریخ بوده‌اند. در این ایام مهر، محبت، یگانگی‌، وابستگی‌، مسلمانی، برادری، همسایگی و عشق واحد به ابی عبدالله الحسین(ع) در کنار هم قرار می‌گیرد.
 همه دستگاه‌های اجرایی، وزارت کشور، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، نفت، نیرو، جمعیت هلال‌احمر، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور در برگزاری شکوهمند این مراسم سهیم بودند.


 بعضی‌ها نگویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ این تعبیرات، تعبیرات ناصحیحی است؛ همه‌اش برای خانه است؛ برای مسجد نیست. همه اینها برای خانه خودمان است، برای خانه دنیا و آخرت و معنویت خودمان است و تاثیرات این حضور می‌تواند روحیه مردم و قدرت مقاومت و استقامت مردم را بالا ببرد.
اهمیت 13 آبان
 در ۱۳ آبان ‌سال ۵۷ هم کشتار مردم صورت گرفت و در ایامی بود که آمریکایی‌ها آمده بودند و می‌خواستند نگذارند این انقلاب به پیروزی برسد. تلاش آمریکایی‌ها این بود که این انقلاب پیروز نشود و وقتی هم پیروز شد به صراحت گفتند که این انقلاب ۶ ماه بیشتر باقی نمی‌ماند؛ این را یکی از مقامات بلندپایه انگلیس در رسانه‌ها اعلام کرد که این یک طوفانی بود که ما نتوانستیم جلویش را بگیریم. حالا که پیروز شده اینها ۶ ماه بیشتر باقی نمی‌مانند. اینها آرزویشان این بود که طی چند ماه این انقلاب از بین برود و آنها دوباره با جلال و جبروت به ایران برگردند و سلطه خودشان را در این‌جا حفظ کنند.
 همواره ۱۳ آبان روز مقصر بودن و جانی بودن آمریکا در تاریخ بوده است و امسال هم ۱۳ آبان به معنای یک ظلم جدید از طرف آمریکایی‌هاست، ولی ملت ایران در همه مواقع ایستادگی کرده و در این ۱۳ آبان نیز  ایستادگی خواهد کرد.
مردم توقع بیشتری از تیم جدید دارند
 ممکن است در چند ماه گذشته مقداری بر مردم ما سخت گذشته باشد و در چند ماه آینده هم سخت بگذرد، ‌اما دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات به کار خواهد بست و به حول و قوه الهی و با کمک مردم، تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌ها و به کمک همه فعالان اقتصادی نخواهیم گذاشت این روند ادامه پیدا کند.
 همیشه وقتی نیروی جدید به تیمی که در میدان است، وارد می‌شود، تازه‌نفس بوده و از آن توقع بیشتری است که بیشتر بدود و فعال‌تر باشد؛ مردم چنین توقعی از تیم جدید دارند. مخصوصا وزرایی که در زمینه اقتصادی بار اصلی اقتصاد بر دوش آنهاست ازجمله وزرای اقتصاد، صنعت، معدن، تجارت، راه و شهرسازی و  کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش دارند و ان‌شاءالله آثار حضور این نیروهای تازه‌نفس را مردم در هفته‌ها و ماه‌های آینده به خوبی مشاهده کنند.
عقب‌نشینی آمریکا
 مطمئنا آمریکا در این توطئه جدید علیه ایران پیروز نخواهد شد، کما اینکه قدم به قدم دارند عقب‌نشینی می‌کنند؛ اول گفتند نفت را به صفر می‌رسانیم؛ بعد گفتند که در نوامبر نمی‌شود که به صفر برسانیم، چند ماه بعد ممکن است و بعد کم‌کم گفتند نمی‌شود به صفر برسانیم و می‌خواهیم صادرات نفت را کم کنیم.
 به طرف‌های تجاری ایران هم می‌گوییم که این فشار آمریکا موقت است و روابط ما با شما، یک روابط دایمی است. آمریکایی‌ها چند روزی داد و فریادی می‌کنند و خواهند رفت. آنها نمی‌توانند برای منطقه و ملت‌های بزرگ در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.
سایر اخبار این روزنامه
آمریکا در حال عقب‌نشینی است شنبه را تعطیل کنید! ماجرای جیره ‌بندی موبایل چیست؟ با شماره تلفن‌های ما چه کار دارید؟ چند می‌گیری حیوون منو بگردونی؟ کمک جبرانی به حساب کارمندان و بازنشستگان واریز می‌شود بنزین اهرم فشار تازه بر اسنپ و تپسی پاکستان فیلم هندی را ممنوع کرد # ای_آن‌که_رشیدپور_نامت روز انتقام فرا رسید شاخ‌های آواره اینستا کلیشه‌ای به‌نام «بازیگر خارجی»!‏ پایان 7‌سال زندگی مخفیانه قاتل فراری در آلمان وترکیه استقبال از تروریست 11 سپتامبر به‌عنوان قهرمان مهربانی در دورترین روستاها ادامه دارد ‏ از درمان زنی که خرس گازش گرفته بود تا مشکلات ارتوپدی آسانسور کوهی محصول تازه کوه‌خواران هزارهزار هوادار، میلیاردها دستمزد!‏ این‌دفعه هم «شو» است آقا رسول؟ کشف بزرگترین زمرد جهان با وزن یک‌کیلو و 100 گرم ورود آقایان ممنوع! «ایران اینترنشنال» زیر دست بن‌سلمان چه کسانی در کنسرت بزرگ قبل از فینال آسیا می‌خوانند؟ حمله مسلحانه به بیمارستان امام خمینی(ره) و فراری‌دادن یک زندانی خشکشویی دات کام! صفحه شهرونگ