این‌دفعه هم «شو» است آقا رسول؟

شهروند| رسول خادم و استعفا؛ کلمات آشنایی برای هم هستند. رئیس فدراسیون کشتی که هنوز یک‌سال از دوره دوم مدیریت 4‌ساله‌اش نگذشته، برای دومین‌بار در چندماه اخیر استعفا داد. برخی معتقدند این استعفاهای متوالی بخشی از سیستم مدیریت رسول خادم است که البته خیلی به مذاق وزارت ورزش و اهالی کشتی خوش نمی‌آید.
این‌بار غیرمنتظره نبود!
رسول خادم چند روز بعد از پایان مسابقات قهرمانی جهان 2018 به میزبانی بوداپست که با ناکامی محض کشتی ایران در بخش آزاد و به‌ویژه فرنگی همراه بود، استعفای خود را اعلام کرد. رئیس فدراسیون کشتی نامه خود خطاب به اعضای مجمع را منتشر کرد که در آن به مشکلات فعلی کشتی اشاره کرده بود. همچنین او تأکید کرده که استعفای خود را به اطلاع وزارت ورزش رسانده و درخواست کرده هرچه سریع‌تر مجمع فوق‌العاده برگزار و برای ریاست فدراسیون تصمیم‌گیری شود. شاید آنهایی که از سابقه استعفانامه‌های خادم باخبر هستند، خیلی این تصمیم رئیس فدراسیون کشتی برایشان غافلگیر‌کننده نبود، چون می‌شد پیش‌بینی کرد بعد از هجمه به وجود آمده علیه او در روزهای اخیر بار دیگر کناره‌گیری خود را اعلام کند. او نشان داده که در مواقع بحران و فشار با یک استعفا می‌تواند اوضاع را به نفع خود عوض کند و با قدرت برگردد.
سریال استعفاهای متوالی خادم


رسول خادم که در چند‌سال اخیر در ظاهر میلی به حضور همزمان در پست ریاست و سرمربیگری تیم‌ملی کشتی آزاد نشان نداده، در اکثر مواقع خودش هدایت آزادکاران را هم برعهده داشته است. او بعد از المپیک 2016 با وجود اینکه تیم‌ملی کشتی آزاد نتیجه ضعیفی هم کسب نکرده بود، از سمت سرمربیگری استعفا کرد تا در مسابقات جهانی 2017 فقط به‌عنوان رئیس فدراسیون به پاریس سفر کند. البته که این جدایی خیلی طول نکشید و خادم بار دیگر به ادعای خودش با اصرار شورای فنی سرمربی تیم‌ملی شد! این اتفاق دقیقا برای رسول خادم در پست ریاست هم رخ داد. چند روز قبل از مسابقات قهرمانی آسیا، وقتی اختلافات فدراسیون کشتی و وزارت ورزش به اوج رسیده بود، به یک‌باره خادم استعفا کرد تا آزادکاران بدون سرمربی به نبرد حریفان آسیایی بروند. غیبت رسول در فدراسیون از اواخر ‌سال 96 تا اوایل‌ سال 97 به مدت 43روز طول کشید اتفاقی که آن را یک نمایش برای گرفتن اختیارات بیشتر عنوان کردند. اما درنهایت او راضی به بازگشت شد. سریال استعفاهای خادم فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود و او‌ سال قبل درحالی از سمتش در هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی استعفا کرد که سال‌ها همه در انتظار کسب این کرسی بودند و هزینه زیادی هم برای تصاحب آن صرف شده بود. حالا هم که بار دیگر شاهد استعفای خادم از پست ریاست به فاصله چندماه بعد از بازگشتش هستیم.
رفقا خادم را تنها نگذاشتند
دیروز ماجرا از انتشار نامه استعفای خادم تازه آغاز شد و تا آخرین ساعات شاهد استعفای نزدیکان او درفدراسیون بودیم. بنی‌تمیم(نایب‌رئیس)، منظمی(نایب‌رئیس بانوان)، رضا لایق(دبیر)، احد پازاج(مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی)، علی اشکانی(سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی) و برخی از اعضای شورای فنی تیم‌های ملی ازجمله نفراتی بودند که به محض اطلاع از استعفای رسول خادم کناره‌گیری خود را در نامه‌هایی جداگانه اعلام کردند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد کشتی ایران تغییرات زیادی را در روزهای آینده به خود خواهد دید.
در انتظار معرفی جانشین آقا رسول
با اینکه رسول خادم در نامه خود اعلام کرده بود به وزارت ورزش هم استعفایش را ارسال کرده، محمدرضا داورزنی در مصاحبه‌ای از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد. معاون وزیر ورزش در صحبت‌هایش اعلام کرده موافق تغییر در مدیریت فدراسیون کشتی نیست. با این حال، همه از اختلافات دامنه‌دار وزارت ورزش با رسول خادم در ماه‌های اخیر باخبر هستند؛ تا جایی که رئیس فدراسیون کشتی در خیلی از جلسات مشترک با وزارت ورزش حاضر نمی‌شد. این‌بار شاید دیگر صبر وزارتخانه هم در برابر سریال کناره‌گیری‌های خادم لبریز شده باشد و خیلی زود شاهد معرفی سرپرست فدراسیون باشیم. از سوی دیگر حامیان رسول خادم امیدوار هستند تا مثل دفعات قبلی او بعد از وقفه‌ای به اتاق خود بازگردد و کارش را از سر بگیرد، چون معتقدند بهتر از او گزینه‌ای برای ریاست فدراسیون موجود نیست.
سایر اخبار این روزنامه
آمریکا در حال عقب‌نشینی است شنبه را تعطیل کنید! ماجرای جیره ‌بندی موبایل چیست؟ با شماره تلفن‌های ما چه کار دارید؟ چند می‌گیری حیوون منو بگردونی؟ کمک جبرانی به حساب کارمندان و بازنشستگان واریز می‌شود بنزین اهرم فشار تازه بر اسنپ و تپسی پاکستان فیلم هندی را ممنوع کرد # ای_آن‌که_رشیدپور_نامت روز انتقام فرا رسید شاخ‌های آواره اینستا کلیشه‌ای به‌نام «بازیگر خارجی»!‏ پایان 7‌سال زندگی مخفیانه قاتل فراری در آلمان وترکیه استقبال از تروریست 11 سپتامبر به‌عنوان قهرمان مهربانی در دورترین روستاها ادامه دارد ‏ از درمان زنی که خرس گازش گرفته بود تا مشکلات ارتوپدی آسانسور کوهی محصول تازه کوه‌خواران هزارهزار هوادار، میلیاردها دستمزد!‏ این‌دفعه هم «شو» است آقا رسول؟ کشف بزرگترین زمرد جهان با وزن یک‌کیلو و 100 گرم ورود آقایان ممنوع! «ایران اینترنشنال» زیر دست بن‌سلمان چه کسانی در کنسرت بزرگ قبل از فینال آسیا می‌خوانند؟ حمله مسلحانه به بیمارستان امام خمینی(ره) و فراری‌دادن یک زندانی خشکشویی دات کام! صفحه شهرونگ