روز خبرساز توییتر؛ استارت زنگنه رفت و آمد آشنا

دیروز روز خبرهای توییتری بود. ابتدا خبر آمد صفحه رسمی حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در توییتر با حدود 86‌هزار نفر دنبال‌کننده، توسط مدیریت این شبکه اجتماعی و به دلایل نامشخص مسدود شد. آشنا صفحه‌ای بسیار فعال در توییتر داشت و همواره در موضوعات مختلف روز کشور در این صفحه مطالبی را منتشر می‌کرد البته به شب نکشیده آشنا توانست صفحه اش را از توئیتر پس بگیرد.
خبر دیگر این بود که بیژن زنگنه، وزیر نفت با انتشار توییتی به جمع توییتری‌ها پیوست. او در توییترش نوشت: «برای ارتباط پویا و موثرتر با مخاطبان داخلی و خارجی به توییتر آمدم.» پیوستن زنگنه به توییتر عاملی بود تا محمدجواد آذری جهرمی نسبت به آن واکنش نشان دهد و در توییترش بنویسد‌ که «جمع دوستان در توییتر جمع است و هر روز جمع‌تر می‌شود، درخواست قانونی ۶ وزیر و دو نماینده همچنان فاقد اقدام» اشاره او به درخواستی است که 31 اردیبهشت‌ سال جاری 6 وزیر و 2 نماینده مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، با ارسال نامه‌ای به دادستان کل خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در این کارگروه شدند.
اين نامه به تأیید و امضای جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، بطحايي وزير آموزش و پرورش، علوي وزير اطلاعات، آوايي وزير دادگستري، غلامي وزير علوم، صالحي وزير ارشاد، سبحاني‌فر نماينده مردم سبزوار (رئيس كميته مخابرات مجلس) و كاظمي نماينده مردم ملاير در مجلس رسيد و اما آن‌طور که جهرمی گله کرده، همچنان و پس از گذشت بیش از 6 ماه تعیین تکلیف نشده است.
سایر اخبار این روزنامه