مدیران عاشق خدمت!لطفا استعفا دهید

آفتاب یزد- گروه اجتماعی: اخبار تجمع دانشجویان چند روزی بود که منتشر می‌شد و قرار بود این تجمع رو به روی دانشگاه علوم و تحقیقات رخ دهد؛ روز گذشته دانشجویان با نوای یار دبستانی من وارد دانشگاه شدند و تجمع کردند،شعار دادند و به دور از هر گونه حواشی سیاسی خواستار برکناری مدیران بی‌کفایت شدند. در این بین خانواده چند تن از قربانیان نیز در تجمع حضور پیدا کردند در گفت‌وگو با سایر دانشجویان احقاق حقوق فرزند از دست‌رفته‌شان را خواستار شدند. حقوقی که مهم‌ترینش عزل مدیران بی‌کفایت و پس از آن عذر خواهی مسئولان دانشگاه آزاد بود.

>#همه می‌آئیم
پنج شنبه هفته گذشته بود که دانشگاه مراسمی تحت عنوان یاد بود قربانیان و همدردی با خانواده آن‌ها تدارک دید، این مراسم در مسجد نور ولایت واقع در سوهانک برگزار شد اما با اقبال عمومی مواجه نشد! تنها تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران مرکز که دانشگاهشان در نزدیکی این مسجد واقع شده و برخی از اهالی محل در این مراسم حضور پیدا کردند، پس از آن خانواده قربانیان در کانال تلگرامی مربوط به دانشگاه علوم و تحقیقات اعلام کردند که هیچ‌گونه تماسی جهت دعوت از آن‌ها در این مراسم از سوی دانشگاه گرفته نشده و علاوه بر آن خانواده‌ها خودشان در آن روز مراسم تشییع جنازه فرزندانشان را داشتند! مراسم تشییعی که دانشجویان معتقدند باید توسط دانشگاه برگزار می‌شد اما این اتفاق نیفتاد! پس از آن صحبت از زنجیره انسانی و تجمع دانشجویی در روز شنبه 8دی ماه به میان آمد و دانشجویان از هر دانشگاهی اعلام آمادگی کردند که برای احقاق حقوق دانشجویان قربانی و همچنین عزل مدیران بی‌کفایت در این مراسم شرکت خواهند کرد! این فراخوان با هشتگ همه می‌آئیم در فضای مجازی دست به دست شد و سر انجام روز گذشته جمعیت زیادی از دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات حضور پیدا کردند.



> یار دبستانی من...
صبح روز گذشته عبور و مرور دانشجویان از درب ورودی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در حالی با سخت‌گیری پرسنل انتظامات انجام می‌شد که در ابتدای ورود به محوطه دانشگاه، چند حجله کوچک، به یاد دانشجویان حادثه دیده واحد علوم و تحقیقات برپا شده و صدای تلاوت قرآن به گوش می‌رسید. در این بین یکی از دانشجویان هم در میان جمعیت گل مریم توزیع می‌کرد.
گفته می‌شود اتوبوس‌های دانشگاه تعویض شده اما تقریباً تمام آن‌ها خالی از مسافر، مسیر بین دانشکده‌های دانشگاه را طی می‌کنند. دانشجویان می‌گویند این یک مراسم نمادین بوده و آن را به شکل خودجوش برگزار کرده‌اند. گروهی دیگر از دانشجویان به نظر می‌رسد برنامه منسجم‌تری برای این مراسم دارند چون پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است در محل پارکینگ اتوبوس‌های دانشگاه مستقر شوند و بدون سر دادن شعار و با در دست داشتن بنرهایی نسبت به وضعیت نابه‌سامان حمل و نقل و برخی مسائل دیگر در این دانشگاه اعتراض کنند. یکی از دانشجویان که در این مراسم حضور دارد می‌گوید: سوال دانشجویان این است که این همه هزینه دریافتی از ما بابت شهریه، کجا می‌رود و چرا تاکنون به فکر حمل و نقل ایمن برای دانشجویان نبوده‌اند؟!
گروهی از دانشجویان جلوی یک اتوبوس در حال خروج از پارکینگ را می‌گیرند و یکی از دانشجویان به مسئولان دانشگاه، می‌گوید: از خون هم‌دانشگاهی‌هایمان نمی‌گذریم. در این لحظه اتوبوس به ناچار دنده عقب گرفته و در نزدیکی میدان دانش(در محوطه دانشگاه) متوقف می‌شود.
با نزدیک شدن به ساعات ظهر کم کم دانشجویان در میدان ساعت این دانشگاه جمع می‌شوند و با سردادن شعارهایی، خواستار استعفای برخی از مدیران دانشگاه آزاد شدند. با تجمع دانشجویان در این مکان بیانیه دانشجویان خوانده می‌شود که در آن آمده است خواسته اصلی دانشجویان عزل مدیران بی‌کفایت و در امتداد آن حذف اتوبوس‌ها شدند تا عبور و مرور ماشین‌های شخصی و تاکسی در دانشگاه آزاد شود.
در این بین مادر یکی از قربانیان این حادثه در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد. این مادر داغ دیده درحالی‌که گریه مجال حرف زدن را از او می‌ربود بر بلندای میدان ساعت رفت و با دانشجویان به گفت‌و‌گو نشست و گفت: «من مادر نیلوفر رادمهر هستم که در این حادثه دخترم از دستم رفت. مسئولان دانشگاه باید به من پاسخگو باشند و من تا پاسخ نگیرم از اینجا نمی‌روم و تا حق دخترم را نگیرم آرام نمی‌شوم. دانشجویان ما که وارد دانشگاه می‌شوند بیمه می‌شوند، ما هزینه بیمه فرزندانمان را می‌دهیم، پس چرا باید اتوبوسی در دانشگاه باشد که هفت سال است بیمه نشده است. بنابراین اینها «شهدای علم» هستند و مسئولان دانشگاه باید پاسخگوی ما مادران داغ دیده باشند.» در ادامه این تجمع دانشجویان خواستار برخورد با مسئولان خاطی شدند و خواسته‌های خود را در قالب بیانه‌ای ۹بندی مطرح کردند.

> امضای طوماری برای استعفا...
دانشجویان خواهان حضور و پاسخگویی رئیس واحد علوم و تحقیقات بودند اما هیچ مسئولی برای پاسخگویی نیامد و هیچ کس عذر خواهی نکرد. تنها یک بلندگو در بالکن ساختمان علوم انسانی قرار داده شد و به دانشجویان گفته شد که دکتر آذر، یکی از اساتید دانشگاه می‌خواهد چند کلمه‌ای با آن‌ها صحبت کند که این موضوع نیز با شعار‌هایی از جانب دانشجویان همراه شد و دست آخر هیچ کس نفهمید این استاد پشت بلند گو از چه چیزی صحبت می‌کرد! صدایش در همهمه شعار‌های دانشجویان گم شد و نتوانست پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشد. علاوه بر آن در محوطه دانشگاه طوماری با مضمون بیانیه دانشجویی که در 9 بند خوانده شده بود امضا شد و دانشجویان در این طومار خواستار استعفای مدیران و مسئولین خاطی دانشگاه شدند، جمع کثیری از دانشجویان طومار را امضا کردند و در آخر نیز با خواندن آوای یار دبستانی من، در حالی که شاخه‌های گلی را در هوا تکان می‌دادند به بدرقه همکلاسی‌ها‌یشان که جان باخته بودند رفتند و برای گرامی داشت یادشان در محله حادثه حضور پیدا کردند.

> مجوزی که صادر نشد!
چند روز پیش از این تجمع، دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات خواستار صدور مجوزی برای تجمع روز‌پیش شدند. پس از آن قرار شد که بسیج این دانشگاه صدور این مجوز را پیگیری کند اما این اتفاق نیفتاد و مجوز صادر نشد. با این اوصاف در ساعات پایانی روز جمعه اخباری مبنی بر اخذ مجوز برای تجمع دانشجویان منتشر شد که دقایقی بعد در کانال تلگرامی دانشگاه علوم و تحقیقات کذب اعلام شد. در این کانال آمده است که « با توجه به پیامی که متاسفانه در کانال‌های مختلف دانشگاه‌ها و صفحات مبنی بر برگزاری تجمع منتشر شده، ساعاتی پیش به چند نفر از مسئولین بسیج پیام دادیم و ذکر کردن که با درخواست مجوزی که بسیج دانشجویی برای اعتراضات منتشر کرده موافقت نشده است!»
با این حال تجمع دانشجویان برگزار شد و مطالبات آن‌ها نیز بیان شد. با این که مسئولی تا کنون عذر‌خواهی نکرده است و به نظر می‌رسد که به طور کلی پروسه عذر خواهی کردن در سطوح مدیریتی به شدت کمرنگ شده است اما این طور که معلوم است دانشجویان در رسیدگی به مطالباتشان عزمی راسخ دارند. با این حال دانشجویان بستری در بیمارستان از وضع عمومی خوبی برخوردار نیستند و همچنان خانواده آن‌ها از عموم مردم التماس دعا دارند....