استقبال از امام جمعه موقت جدید تهران با #جوان-گرایی

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جوان ترین امام جمعه موقت تهران منصوب شد. به گزارش ایرنا، ستاد نماز جمعه تهران ضمن اعلام این خبر تأکید کرد: نماز جمعه این هفته تهران (14 دی) به امامت حجت‌الاسلام حاج ‌علی‌اکبری در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می شود. محمدجواد حاج‌علی‌اکبری متولد سال 1343 و  از دی ماه ۱۳۹۶ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه است. امام‌جمعه شهرستان دماوند، عضو هیئت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد، نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و رئیس سازمان ملی جوانان از دیگر مسئولیت های وی در سال های گذشته است.حاج علی اکبری در فضای مجازی با سایت «افق‌ها» شناخته می‌شود و تألیفات و آثار متعدد در موضوعات دینی و تربیتی دارد که از این میان، می‌توان به رساله‌ فقهی و حقوقی مسئله‌ بلوغ، مبانی و الگوی تعالی دختران، مجموعه ۴۰ بخشی " کلیدهای خوشبختی" برای نوجوانان و جوانان و کتاب "مطلع عشق" با موضوع گردآوری و تدوین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان اشاره کرد.به گزارش فارس وی در حوزه علمیه از شاگردان علمایی چون آیات امامی کاشانی، موسوی بجنوردی و محقق داماد بوده  و در درس خارج، از محضر حضرت‌آیت‌ا...  خامنه‌ای، حضرت‌آیت‌‌ا... بهجت و تفسیر حضرت‌آیت‌‌ا...‌ جوادی آملی بهره‌مند شده است. وی ضمن آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی، از تجربه‌ سال‌های طولانی تدریس در حوزه و دانشگاه بهره‌مند بوده و سفرهای تبلیغی متعدد به کشورهای خارجی، مجال آشنایی با فرهنگ دیگر ملل را برای او فراهم کرده است. در همین باره انتصاب حاج علی اکبری در این سمت با استقبال چهره های فرهنگی و رسانه ای روبه رو شد.
آشنا: جوان‌گرایی در انتصابات اخیر نویدبخش آینده نگری است
آشنا مشاور رئیس جمهور هم در کانال خود درباره این انتصاب نوشت: جوان‌گرایی در انتصابات اخیر نویدبخش آینده نگری است.
گنجی: سومین انتصاب پی در پی مدیر جوان توسط رهبری انجام شد


عبدا... گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان هم در توئیتی نوشت: سومین انتصاب پی در پی مدیر جوان(پس از قمی و رستمی) توسط رهبری انجام شد.
زائری: این هفته می توانم بعد از مدت ها به نماز جمعه بروم
محمدرضا زائری از فعالان فرهنگی و رسانه ای هم در یادداشتی کوتاه ضمن بیان این که خوش ترین خبر این روزها خواندن این انتصاب است، نوشت: این هفته می توانم بعد از مدت ها به نماز جمعه بروم! زائری در ادامه یادداشت خود تصریح کرد: به همه دوستان جوان پیشنهاد می کنم با حضور گسترده خودشان در نماز جمعه این هفته نشان بدهند که انتخاب درست و صحیح امام جمعه می تواند نتیجه بخش باشد و نشان بدهند که مشکل مردم با اصل نماز جمعه نیست بلکه با رفتار و گفتار سیاسی و جناحی امامان جمعه مشکل داریم.
تبریک آیت ا... موحدی کرمانی
آیت‌ا... موحدی کرمانی دیگر امام‌جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با تسنیم درباره این انتصاب گفت: این خبر را شنیدم، مبارک‌باشد. امیدواریم که بتوانند موفق باشند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا حجت‌الاسلام علی‌اکبری جایگزین شما خواهند شد، گفت: نه، ایشان جای خودشان آمده‌اند.محسن مهدیان فعال رسانه ای نیز این خبر را با هشتگ «خبر خوب» منتشر کرد.  برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیز با هشتگ های «علی_اکبری» و «جوان_گرایی» این خبر را بازتاب دادند. از جمله این توئیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
* قابل توجه مدیران دولتی، بازهم جوان گرایی توسط رهبری معظم.
* حکم امام جمعه موقت تهران برای #علی_اکبری هم مسرت‌بخش و هم امیدبخش است. به این امید که صدای نو شنیده شود و حرف نو زده شود...