جهانگیری: حل مسائل سیستان و بلوچستان نیازمند طرحی نو و نگاهی ملی است

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه حل مسائل استان سیستان و بلوچستان نیازمند طرحی نو و نگاهی ملی است، گفت: این موضوع باید در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری دیروز در جلسه ستاد توسعه سواحل مکران که به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت کم نظیر سواحل مکران برای توسعه استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بیان کرد: سواحل مکران باید به نقطه ای کانونی برای توسعه و رفع محرومیت از این دو استان تبدیل شود.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به وجود محرومیت در استان سیستان و بلوچستان و فاصله زیاد شاخص‌های توسعه در این استان با سایر استان‌های کشور، تصریح کرد: حل مسائل استان سیستان و بلوچستان نیازمند طرحی نو و نگاهی ملی است و این موضوع باید در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد. وی همچنین با اشاره به تدوین طرح جامع برای توسعه سواحل مکران و برنامه ریزی برای اجرای چند پروژه بزرگ در این منطقه، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و پروژه‌های خوبی برای اجرا در این منطقه تهیه شده است که می‌تواند به توسعه سواحل مکران کمک کند. جهانگیری اظهار داشت: برای توسعه سواحل مکران باید همه جوانب نظیر مسائل زیست محیطی و مسائل اجتماعی دیده شود و سیاست روشن و دقیقی برای اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران تدوین شود.
معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید پروژه‌های مصوب در سفر مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان و نیز قول‌ها و وعده‌های داده شده از سوی رییس جمهوری برای توسعه این استان به سرعت محقق شوند، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق و سیاست گذاری صحیح، ضمن اجرای پروژه‌ها و عمل به وعده‌های داده شده، نسبت به محرومیت‌زدایی و توسعه استان اقدام شود.