حلقه نوبخت و واعظی امور را دردست گرفته است

تنش ها در دولت با اظهارات اخیر محمد باقرنوبخت و قاضی‌زاده هاشمی وزیر (سابق)بهداشت ، وارد فاز تازه‌تری شد. در روزهای گذشته شاهد بودیم که چگونه این دو بر سر اختلافاتی که میان بحث اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه وبودجه به وزارت بهداشت بود دعواها و اختلافات خود را علنی کردند . تاحدی‌که وزیر بهداشت از عملکرد این سازمان اینگونه انتقاد می‌کند که چگونه 35 هزار میلیاردتومان به موسسات فاسد تعلق می‌گیرد اما 16 هزار میلیاردتومان با منت بابت طرح سلامت به وزارت بهداشت دادند و بعدهم می‌گویند که بودجه وزارت بهداشت بیش ازاندازه است. این در حالی است که از سویی دیگر نوبخت هم قاضی زاده هاشمی را به سخره گرفت و گفت با اشک های نمایشی چیزی درست نمی‌شود. در هر صورت با اوج گیری این اختلافات شاهد بودیم که قاضی زاده هاشمی استعفاداد. اما نکته جالب اینجاست که
جانشین او دروزارت بهداشت، سعید نمکی یعنی معاون نوبخت در سازمان برنامه و بودجه شد. امری که اکنون این پرسش را ایجاد می‌کند که چگونه وقتی وزیر سابق تا این حد با رئیس سازمان برنامه وبودجه اختلاف داشت معاون همان سازمان برنامه و بودجه، سرپرست وزارتخانه می شود.
این بیانگر اوج نفوذ نوبخت در دولت و بر حسن روحانی است .
متاسفانه امروز تصمیم گیرندگان دولت، نوبخت و واعظی- رئیس دفتراو- هستند و این موضوع باعث شده است تا هرروز از صف یاران روحانی کمتر شود. جداشدن افرادی از دولت که پیشتر از وجهه خاصی در بین مردم برخورداربودند، موجب کاهش محبوبیت شخص روحانی خواهد شد . این موضوع در نهایت باعث شکست در پروژه ها و برنامه های او می شود و همه چیز را به نفع مخالفان او و به ضرر وی تمام می کند .
اینکه قاضی زاده هاشمی مجبور به استعفا می شود تا یکی از معاونان نوبخت سرپرست وزارت بهداشت شود بیانگر این است که حلقه واعظی و نوبخت امور را در دست گرفته اند و دیگران را تضعیف کرده اند؛ این موضوع به نفع کشور نیست .