در جلسه دیروز هیات دولت؛ روحانی نسبت به تصویب لوایح چهارگانه ابراز امیدواری کرد

رئیس جمهور بار دیگر هدف تحریم ظالمانه و غیرقانونی آمریکا را تنها اعمال فشار به مردم ایران دانست و با تاکید بر اینکه با افتخار تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم و آنها هرگز نمی‌توانند به خواسته‌هایشان برسند، ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی لوایح چهارگانه، توطئه آمریکایی‌ها در موضوع مالی و بانکی نیز خنثی شود.
به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهور دیروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک فرا رسیدن بهمن‌ماه؛ ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌ مبارک دهه فجر به ملت بزرگ ایران، گفت: خوشحالیم علیرغم همه توطئه‌هایی که علیه انقلاب اسلامی بوده، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نتوانسته آنان را به اهداف مد نظرشان برساند و خودشان اعتراف می‌کنند که این تحریم‌ها، آنها را به اهدافشان نمی‌رساند هر چند که زحمت و سختی برای مردم ما بوجود می‌آورند اما هرگز نمی‌توانند به خواسته‌هایشان برسند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه لوایح 4 گانه‌ای که دولت در این زمینه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: همه باید بدانند که ایران نه تنها در مبارزه عملی با تروریسم بلکه در همه زمینه‌ها در این راستا پیشگام و پیشتاز است.
 روحانی افزود: امروز در زمینه مسایل مالی و انسداد راه‌هایی که برخی گروه‌ها می‌خواهند برای اقدامات تروریستی از سیستم بانکی و پولشویی و نظایر آن استفاده کنند، با همه توان مقابله می‌کنیم و آمریکایی‌ها که امروز صهیونیست‌ها نیز پشتیبان آنها هستند، باید در این زمینه دچار شکست شوند.


رئیس جمهور ادامه داد: خوشبختانه دولت و مجلس با همکاری هم اقدامات خوبی راجع به لوایح 4گانه به انجام رسانده‌اند و امیدواریم نهادهای دیگری هم که در این زمینه باید اقداماتی را در مراحل نهایی انجام دهند با سرعت بیشتر تلاش کرده تا بتوانیم این لوایح را به تصویب رسانده و این امید آمریکا را ناامید و توطئه آنها را در موضوع مالی و بانکی خنثی کنیم.
 روحانی با بیان اینکه امروز همه دوستان ایران که در منطقه و جهان با آنها تعامل و همکاری می‌کنیم، منتظر هستند، گفت: همواره جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های آمریکا را با گام‌هایی حساب‌شده و محکم خنثی کرده و امیدواریم این توطئه هم توسط نهادهای مسئول و اقداماتی که باید انجام گیرد، خنثی شود.
 روحانی با اشاره به بررسی برخی لوایح در دولت که دارای ویژگی‌ها و اهمیت فوق‌العاده‌ای هستند، افزود: امروز در دولت لایحه جامع انتخابات به تصویب رسید و در هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی
خواهد شد. 
روحانی با بیان اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی است، گفت:‌ بخش بزرگی از استمرار انقلاب اسلامی و تضمین نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه انتخابات و صندوق آراء است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم همواره نسبت به انتخابات امیدوار هستند و اگر از نهاد یا فردی گلایه‌مند هستند، امید دارند که چند سال دیگر فردی بهتر را برمی‌گزینند، گفت: در لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس خواهد کرد، نکات بسیار مهمی در راستای انتخابات و چگونگی برگزاری آن لحاظ شده است.
روحانی با بیان اینکه در این لایحه اجرا و نظارت به خوبی تفکیک شده است، اظهار داشت: یکی از مشکلات این است که گاهی اجرا بخواهد در کار نظارت دخالت کند یا نظارت قصد دخالت در کار اجرا را داشته باشد که در این لایحه به خوبی پیش‌بینی شده است.
رئیس جمهور افزود: در این لایحه نقش احزاب پررنگ شده است و اگر همینطور که هست به تصویب برسد، آنها می‌توانند در انتخابات حضوری چشمگیر داشته باشند و در برخی از مناطق مردم می‌توانند به لیست احزاب رای بدهند.
 روحانی با بیان اینکه در این لایحه به خوبی مشخص شده که زمان نظارت از چه مرحله ای آغاز شده و چه زمانی به پایان می‌رسد، خاطر نشان کرد: راجع به احراز صلاحیت‌ها نکات روشنی در این لایحه آمده است که می‌تواند به نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، پایان دهد.
 روحانی تاکید کرد: یکی از وظایف بزرگی که امروز بر دوش داریم این است که مردم با یک اعتماد صد در صد و بدون دغدغه در انتخابات‌ شرکت کرده و رای خود را به صندوق بیندازند و بدانند که رای آنها به عنوان امانت و حق‌الناسی مهم حفظ شده و مورد نظر است.
رئیس جمهور با بیان اینکه رای مردم تعیین‌کننده دولت، مجلس، خبرگان و تمام مسیرهای این کشور برای آینده است، افزود: خوشحالیم که این لایحه پس از ماه ها و سال‌ها تلاش و دقتی که انجام گرفته، امروز آماده شده و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.
رئیس جمهور تاکید کرد: همه باید بدانند که حساب مالی مسئولین و نهادهای مختلف چگونه و به چه میزان است.
 روحانی با بیان اینکه امروز در زمینه بودجه با شفافیتی که انجام شده، مردم می‌دانند که هر بخش چه میزان پول دریافت کرده و چه قدر خدمت به انجام رسانده است، گفت: بهترین ناظر برای امور کشور مردم هستند و بهترین راه برای مبارزه با فسادهایی که در جامعه وجود دارد، نظارت مردم است و نظارت مردم با شفافیت انجام می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه