تظاهرات مردم کاراکاس در حمایت از مادورو

بخش اخبار جهان: مناطق مختلف شهر کاراکاس صحنه تظاهرات مردم در حمایت از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا بود
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مناطق مختلف شهر کاراکاس روز گذشته شاهد تظاهرات مردم در حمایت از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی این کشور بود.
یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات حمایتی از مادورو گفت: امروز آمده‌ایم اینجا تا از رئیس‌جمهور خودمان نیکلاس مادورو حمایت کنیم. برای اینکه به مردم آمریکا نشان دهیم که رئیس جمهورمان تنها نیست که ملتی به حمایت از او بر خواسته و از نظر قانونی تنها او، رئیس‌جمهور است و رئیس‌جمهور دیگری وجود ندارد.
یکی دیگر از تظاهر کنندگان گفت: من آمده‌ام اینجا تا از رای خودم دفاع کنم زیرا من به نیکلاس مادورو تنها رئیس‌جمهور قانونی رای دادم.او سپس افزود: آمریکایی‌ها به دنبال یک شخص نیستند. آنها به دنبال مادورو نیستند بلکه در جستجوی یک ملت هستند، آنها به دنبال ذخایر ما هستند، به دنبال معادن و نفت ما هستند. اما با یک ملت آماده به جنگ رو به رو خواهند شد.


یکی دیگر از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: در قصر میرافلورس (کاخ ریاست جمهوری) هستیم تا وفاداری مطلق خودمان را به سردار بزرگ نیکلاس مادورو نشان دهیم. تنها رئیس‌جمهور منتخب مردم ونزوئلا.
وی همچنین افزود: پیام ما به ترامپ این است: با ونزوئلا چه کار داری؟ یاد خواهی گرفت که به ونزوئلا احترام بگذاری. باید به ملت ونزوئلا احترام گذاشت. این ملتی است جنگجو که میهن جدیدی می‌سازد.
وزیر خارجه ونزوئلا: دست آمریکا را کوتاه می‌کنیم
ازسوی دیگر وزیر امور خارجه ونزوئلا تاکید کرد، کاراکاس در تلاش است ایالات متحده را به عنوان نیروی محرک تلاشی چند ملیتی برای عزل دولت نیکولاس مادورو محدود کند.
خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا یکشنبه شب در مصاحبه با راشا تودی تاکید کرد: ما روی خنثی‌سازی حملات واشنگتن متمرکز شدیم که حملات دولت‌های تابع آن در آمریکای لاتین و اروپا را خنثی کند.
پس از آنکه واشنگتن خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" به رسمیت شناخت، شماری از کشورها از سیاست آمریکا پیروی کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا، دونالد ترامپ را مرد "مسئول کودتا" و "اداره‌کننده این چرخه" توصیف کرد.
چندین دولت منطقه‌ای و اروپایی ریاست خودخوانده گوآیدو را تایید کردند. چهار کشور عضو اتحادیه اروپا هم می‌گویند، در صورتی که مقام‌های ونزوئلایی ظرف چند روز آتی انتخابات ریاست جمهوری جدید برگزار نکنند، گوآیدو را به رسمیت می‌شناسند.
رهبر مخالفان دولت ونزوئلا خواستار تظاهرات حامیانش علیه مادورو شد
ازسوی دیگر رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خواستار دو تظاهرات جدید با هدف روی برگردانی ارتش از مادورو و حمایت از یک اولتیماتوم اروپایی با هدف برگزاری انتخاباتی آزاد طی یک هفته شد.
خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در پیام ویدئویی در توئیتر نوشت که نخستین اعتصاب سراسری روز چهارشنبه از ظهر تا 14 به وقت محلی است و در آن از نیروهای مسلح خواسته می‌شود تا طرف مردم را بگیرند.
دومین تظاهرات روز شنبه یک راهپیمایی بزرگ ملی و بین‌المللی در حمایت از اتحادیه اروپا و اولتیماتوم انگلیس، فرانسه، آلمان، پرتغال، اسپانیا و هلند است که گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت تا زمان برگزاری انتخابات سوم فوریه به رسمیت شناخته‌اند.
اتحادیه اروپا گفته که اگر ظرف هشت روز درخواستی برای برگزاری انتخابات اعلام نشود، اقدامات بعدی را انجام می‌دهد.
استرالیا نیز اعلام کرده که گوآیدو را به رسمیت شناخته و از وی به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا حمایت می‌کند. ایتالیا نیز خواستار یک بازگشت سریع به مشروعیت دموکراسی شده است.
آمریکا نیز هشدار داده که اگر دیپلمات‌های این کشور، گوآیدو یا مجمع ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا هدف خشونت و ارعاب قرار بگیرند، واکنشی جدی خواهد داشت.
این درحالیست که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفته که هیچ‌کس نمی‌تواند به ما اولتیماتوم بدهد.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که به پاناما می‌رود، گفته که برای یک راه حل صلح آمیز و منصفانه که بتواند بر این بحران غلبه کند و بیانگر حقوق بشر است، دعا می‌کند.
سناتور گراهام: ترامپ به گزینه نظامی در ونزوئلا فکر می‌کرد
ازسوی دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان گفت‌وگو با سناتور لیندسی گراهام در اوایل همین ماه ایده استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا را مطرح کرده بود.
سناتور لیندسی گراهام به پایگاه خبری آکسیوس گفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نظر او را درباره استفاده از نیروی نظامی در کشوری که آمریکا مایل به تغییر رژیم در آنجاست، جویا شده بود.
طبق این گزارش گراهام به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود: "خب شما باید آهسته پیش بروید چون این می‌تواند مشکل‌آفرین باشد." ترامپ هم پاسخ داده است: "خب مایه تعجب من است که شما می‌خواهید به همه حمله کنید." گراهام در ادامه پاسخ داده است: "من نمی‌خواهم به همه حمله کنم. من تنها می‌خواهم زمانی از ارتش استفاده شود که منافع امنیت ملی ما تهدید می‌شود."
این سناتور آمریکایی همچنین تاکید کرد، وقتی بحث ونزوئلا در میان باشد ترامپ "واقعاً جنگ ‌طلب" است. با این حال آکسیوس گزارش داد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر طرح دولت ترامپ برای حمله به این کشور آمریکای جنوبی وجود ندارد. در عوض دولت آمریکا به نظر می‌رسد خواستار اعمال تغییر رژیم در این کشور از طریق فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی است.
سایر اخبار این روزنامه
سومین شرکت ژاپنی بارگیری نفت ایران را کلید زد رئیس سازمان دامپزشکی کشور: 260 هزار تن گوشت قرمز وارداتی ثبت سفارش شد رئیس قوه قضاییه: دادستان‌ها با قاچاق دام به شدت برخورد کنند بانک مرکزی: تخصیص ارز 4200 تومانی مانع رشد شتابان قیمت کالاهای اساسی شد تظاهرات مردم کاراکاس در حمایت از مادورو هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در یمن راهپیمایی «شال قرمزها»ی پاریس علیه «جلیقه زردها»ی فرانسه به بهانه چهلمین سال پیروزی انقلاب نگاهی به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی در دهه فجر امسال 30 طرح در بخش آب و فاضلاب اصفهان با اعتباری بیش از 1275میلیارد ریال افتتاح می‌شود بازار کساد بازی سیاسی ورشو سفر معاون اول رئیس جمهور به سوریه به منظور رایزنی و تبادل دیدگاه‌ها با مقامات بلندپایه این کشور پاسخ‌های وزیر خارجه به سه سوال نمایند گان،مجلس را قانع کرد ظریف: ایران در برجام آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده است این چهره نورانی