راهپیمایی «شال قرمزها»ی پاریس علیه «جلیقه زردها»ی فرانسه

روز یکشنبه "شال قرمزها" با برپایی یک تظاهرات 10 هزار نفری در پاریس، اعلام موجودیت کردند.
با گذشت بیش از 11 هفته از زمان آغاز اعتراضات ضد دولتی موسوم به "جنبش جلیقه زردها" در فرانسه، روز یکشنبه با برگزاری تظاهراتی در پاریس، صف‌آرایی جنبش جدیدی علیه جلیقه زردها اعلام موجودیت کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، جنبش جدید که "شال قرمزها" نام دارد شعار محوری خود را نفی "خشونت" قرار داده و معترضان موسوم به جنبش" جلیقه زردها" را به اعمال خشونت متهم کرده است. این جنبش اعلام کرده از تظاهرات و ناامنی‌های سراسری در شهرهای مختلف فرانسه خسته شده و خواستار پایان دادن به آنچه که خشونت کلامی و رفتاری حامیان جنبش حلیقه زردها خوانده، شده است.
روز یکشنبه در شهر پاریس هزاران نفر از حامیان جنبش موسوم به "شال قرمزها" دست به تظاهرات زدند و علیه آنچه که خشونت به کار رفته ازسوی جلیقه زردها می‌خواندند، شعار دادند.


"شال قرمزها" به جای رویارویی با پلیس از تلاش‌های نیروهای پلیس برای اعمال نظم و امنیت قدردانی کردند.
این جنبش جدید درحالی جلیقه زردها را متهم به اعمال خشونت کرده است که جلیقه زردها طی هفته‌های گذشته از آنچه که خشونت بی‌حد و حصر نیروهای پلیس و امنیتی بر ضد تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو می‌خواندند، شکایت داشتند.
جنبش جدید موسوم به شال قرمز ازسوی یکی از احزاب حامی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پایه‌گذاری شده است.
براساس گزارش رسانه‌های فرانسوی راهپیمایی روز یکشنبه شال قرمزها با حضور 10 هزار نفر در پاریس برگزار شده است و در جریان آن درگیری‌هایی نیز با جامیان جنبش جلیقه زردها گزارش شده است.
این جنبش نیز همچون جنبش جلیقه زردها با فراخوان در شبکه‌های مجازی اعلام موجودیت کرده و طرفداران خود را به برگزاری تظاهرات فراخوانده است، با این حال رویکرد حمایت آمیز برخی گروه‌ها و شخصیت‌های عضو جنبش شال قرمز با رویکرد بی‌طرفانه و حتی منتقدانه برخی دیگر نسبت به دولت ماکرون، اختلافاتی درونی را در میان این جنبش پدید آورده است.
گفتنی است فرانسه از نوامبر سال گذشته میلادی – 3 ماه پیش- بدین سو صحنه درگیری‌های خیابانی و اعتراضات گسترده جنبش موسوم به "جلیقه زردها" علیه سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون بوده است. جرقه این اعتراضات با مخالفت با مالیات بر سوخت زده شد، اما معترضان در ادامه دولت ماکرون را به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و با برپایی 11 هفته تظاهرات سراسری در روزهای شنبه هر هفته، خواستار کناره‌گیری او از قدرت شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
سومین شرکت ژاپنی بارگیری نفت ایران را کلید زد رئیس سازمان دامپزشکی کشور: 260 هزار تن گوشت قرمز وارداتی ثبت سفارش شد رئیس قوه قضاییه: دادستان‌ها با قاچاق دام به شدت برخورد کنند بانک مرکزی: تخصیص ارز 4200 تومانی مانع رشد شتابان قیمت کالاهای اساسی شد تظاهرات مردم کاراکاس در حمایت از مادورو هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در یمن راهپیمایی «شال قرمزها»ی پاریس علیه «جلیقه زردها»ی فرانسه به بهانه چهلمین سال پیروزی انقلاب نگاهی به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی در دهه فجر امسال 30 طرح در بخش آب و فاضلاب اصفهان با اعتباری بیش از 1275میلیارد ریال افتتاح می‌شود بازار کساد بازی سیاسی ورشو سفر معاون اول رئیس جمهور به سوریه به منظور رایزنی و تبادل دیدگاه‌ها با مقامات بلندپایه این کشور پاسخ‌های وزیر خارجه به سه سوال نمایند گان،مجلس را قانع کرد ظریف: ایران در برجام آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده است این چهره نورانی