سومین شرکت ژاپنی بارگیری نفت ایران را کلید زد

یک مقام آگاه ژاپنی گفت: شرکت «کوزمو» روز دوشنبه، شروع به بارگیری اولین محموله نفتی ایران کرد.
این مقام ژاپنی به شرکت آمریکایی "اس‌اند پی گلوبل" گفت: نفتکش "وی ال سی سی جین- ایی"، 850 هزار بشکه نفت خام ایران، شامل 200 هزار بشکه نفت سبک و 650 هزار بشکه نفت سنگین را بارگیری کرده است و آخر فوریه (اوایل اسفند) وارد ژاپن می‌شود.
سخنگوی شرکت سرمایه‌گذاری انرژی کوزمو از اظهارنظر درباره این مساله خودداری کرد.پالایشگاه‌های فوجی و شووا شل، خریداران اصلی نفت خام ایران، به تازگی محموله نفتی ایران را بارگیری کرده‌اند.
براساس این گزارش، ژاپن از ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است و در سال 2012 نیز هنگام اوج تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه تهران، واردات خود از ایران را به صفر رسانده بود.


بعد از گزارش 15 ژانویه اس‌اند پی گلوبال در باره انجام مبادلات بانکی در بانک‌های عمده ژاپن برای نفت ایران و اقدامات بیمه‌ای مرتبط با این معاملات نفتی بود که شرکت کوسمو اویل ژاپن بعد از درخواست پالایشگاه‌های "فوجی اویل " و "شوا شل - " خریداران اصلی نفت ایران، نخستین محموله نفتی ایران را به ژاپن انتقال می‌دهد.
اس‌اند پی گلوبال پلتز چندی پیش گزارش داده بود که بانک‌های ژاپنی مجوز لازم برای از سر گرفتن معامله برای خرید نفت ایران را دریافت کرده‌اند.
تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ملت ایران که بعد از خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) اعمال شد، خرید نفت از ایران را برای شرکت‌های خارجی ممنوع یا محدود کرده است.
با این وجود واشنگتن 8 کشور از جمله ژاپن را به مدت 180 روز از این تحریم‌ها معاف کرده است، به گونه‌ای که اولین محموله نفتی ایران به مقصد ژاپن بعد از دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا از طریق نفتکشی متعلق به شرکت فوجی اویل در اول بهمن بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
سومین شرکت ژاپنی بارگیری نفت ایران را کلید زد رئیس سازمان دامپزشکی کشور: 260 هزار تن گوشت قرمز وارداتی ثبت سفارش شد رئیس قوه قضاییه: دادستان‌ها با قاچاق دام به شدت برخورد کنند بانک مرکزی: تخصیص ارز 4200 تومانی مانع رشد شتابان قیمت کالاهای اساسی شد تظاهرات مردم کاراکاس در حمایت از مادورو هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در یمن راهپیمایی «شال قرمزها»ی پاریس علیه «جلیقه زردها»ی فرانسه به بهانه چهلمین سال پیروزی انقلاب نگاهی به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی در دهه فجر امسال 30 طرح در بخش آب و فاضلاب اصفهان با اعتباری بیش از 1275میلیارد ریال افتتاح می‌شود بازار کساد بازی سیاسی ورشو سفر معاون اول رئیس جمهور به سوریه به منظور رایزنی و تبادل دیدگاه‌ها با مقامات بلندپایه این کشور پاسخ‌های وزیر خارجه به سه سوال نمایند گان،مجلس را قانع کرد ظریف: ایران در برجام آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده است این چهره نورانی