مطالب منتشر شده در نامه نمایندگان اتهام بود

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به سران قوا در مورد عملکرد وزارت نفت گفت: فرصتی پیش آمد تا به صورت مکتوب به مواردی که در مورد آن زمزمه‌ای وجود داشت، پاسخ دهیم. البته هر کسی موضوعی مطرح می‌کند، باید بر اساس سند و مدرک باشد.
وی ادامه داد: ما خواهیم گفت که واقعیت چیست و در این مسیر تلاش می‌کنیم با زبانی که در مراوداتی که برای صادرات نفت داریم مشکلی برایمان ایجاد نشود، تا جایی که می‌توانیم توضیح دهیم.
این عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به سوالی درباره پیگیری قضایی از مطالب مطرح شده در این نامه از سوی نمایندگان اظهار داشت: مطالبی که در نامه نمایندگان منتشر شد، اتهام بود، اما فعلاً بنا داریم تا جواب افکار عمومی‌را بدهیم. زنگنه درباره امضای نامه تعدادی از وزرا به رهبری برای رسیدگی به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بیان کرد: من تاکنون هیچ نامه‌ای را امضا نکرده‌ام. این دروغی است که عده‌ای بدون هیچ دلیلی بیان کردند و با وجود آنکه تکذیب کرده‌ام، بر آن نیز اصرار می‌کنند.
به گزارش ایلنا، وی افزود: من اصلاً هیچ نامه‌ای درباره پالرمو، FATF و CFT ندیده‌ام که بخواهم آن را امضا کنم. این در حالی است که برخی معتقدند نامه ۷۲ نماینده در پاسخ به امضای این نامه از سوی من بوده است.