خبر آخر

در حالیکه اتحادیه اروپا به رئیس جمهور ونزئلا چند روز مهلت داده تا انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار کند، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد نیکولاس مادورو با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ونزوئلا موافقت کرده است.
به گزارش ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بسیار خوب است، این یک شیوه خوب از گفتگوی سیاسی است، یک راه حل از طریق رای مردمی. با برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی موافقم و از آن حمایت می‌کنم.
مادورو با مخالفت از کناره‌گیری از قدرت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تنها
اعلام کرده با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام موافق است.


رئیس جمهور ونزوئلا هم‌چنین گفت مطمئن است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دولت کلمبیا و مافیا دستور داده است که او را به قتل برسانند.
در آخرین تحولات مرتبط با ونزئلا همچنین سخنگوی کاخ سفید از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر مخالفان ونزوئلا که خود را رئیس‌جمهوری موقت این کشور معرفی کرده است، خبر داد.
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و خوآن گوآیدو که خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرده است، روز چهارشنبه (دیروز) با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند که این گفت‌وگو در راستای حفظ تماس‌های مداوم دو طرف بوده است.
وی اعلام کرد، ترامپ با هدف «تقویت حمایت قاطع از نبرد ونزوئلا برای بازپس‌گیری دموکراسی خود» با گوآیدو صحبت کرده است.