رشد نگران کننده آسيب‌هاي اجتماعي


استاندار تهران گفت: حال ما خوب نيست، چون با توجه به آموزه‌هاي ديني و الگوي نيکوکاري، نتوانسته‌ايم دو مفهوم سلامت اجتماعي و مسئوليت اجتماعي را نهادينه کنيم و در اين خصوص کم رنگ ظاهر شده ايم؛ به همين دليل رشد آسيب‌هاي اجتماعي نگران کننده است.

به گزارش ايرنا، انوشيروان محسني بندپي در مراسم بيستمين سالگرد افتتاح تاسيس سراي احسان گفت: به طور قطع در هر نظام و اجتماعي به خاطر عدم برخورداري از فرصت‌هاي برابر، گروه و قشري دچار مشکل مي‌شوند. در نتيجه اين افراد به خاطر مشکلاتشان نياز به کمک ديگران دارند.

وي افزود: دولت، حاکميت و مردم بايد نيکوکاري و ترويج خير جمعي و کارهاي خداپسندانه را در اولويت کارهايشان قرار داده و به ياري گروه‌هاي آسيب ديده بروند.

بندپي با اشاره به آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد، کودکان بي سرپرست يا بدسرپرست، حوادثي که منجر به معلوليت افراد مي‌شود، ادامه داد: همه اين مشکلات و آسيب‌ها ما را به اين فکر وامي‌دارد که هم دولت و حاکميت و هم افرادي که اهل انجام امورات خيرجمعي، نيکوکاري و احسان هستند، در اين زمينه‌ها مشارکت داشته باشند. اگرچه دولت در اين مسير اقل کار است و اين کارهاي ارزشمند توسط خيرين در کشور راهبري مي‌شود.

استاندار تهران با بيان اينکه در امر خير هميشه بحث پول مطرح نيست، اضافه کرد: خير جمعي و مسئوليت اجتماعي وقف، وقف است. براي مثال بيماران اين مرکز تنها هستند و نياز به همدم و هم صحبت دارند. مردم مي‌توانند به اين مراکز بروند و با اين افراد دقايقي صحبت کنند.

بندپي گفت: فضاي مجازي باعث کاهش گفتگو در خانواده‌ها شده و اين امر منجر به آسيب مي‌شود. افراد تنها شده و اين مسئله آسيب‌هاي روحي و رواني را افزايش مي‌دهد.

استاندار تهران بيان کرد: يکي ديگر از ابعاد خير جمعي بحث اشتغال است. اين افراد آسيب ديده اگر استعداديابي و توانمند شوند، مي‌توانند با کمک مردم و خيرين احيا و توانمند شده و به جامعه بازگردند.