کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان برگزار شد

کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان استان، میهمانانی از کشورهای عراق، لبنان و سوریه، صبح پنجشنبه در مصلای امام علی(ع) کرمان برگزار شد.
به گزارش ایثار کرمان، در این مراسم ابتدا حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان ضمن اشاره به این موضوع که اجتماع ما در این مکان به ‌واسطه تجلیل از تاریخ‌سازی شهیدانی است که با جهاد خود کربلای امام حسین(ع) را یادآور شدند،اظهار داشت: آنچه در وصف ائمه اطهار(ع) خواندیم و شنیدیم، یاران و سربازان امام خمینی(ره) آن‌ها را اجرا نمودند. آرامش و امنیت جامعه امروز ما که زبان زد خاص و عام است مدیون خون شهدا، آزادگان و رزمندگانی است که باروحیه جهادی و با نثار جان شیرین تاریخ را رقم زدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با برگزارکنندگان این مراسم افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بزرگداشت نام و یاد شهیدان را تکریم جهاد و مجاهدان درراه خدا می‌دانند.
غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله دیگر سخنران کنگره با اشاره به اینکه مجموعه بیانات رهبری در بیست سال برگزاری کنگره‌های مختلف سراسر کشور جمع‌آوری‌شده است، اظهار داشت: این بیانات راهگشا در 52 محور مختلف جمع‌آوری‌شده و برای هر محور توسط 20 کمیته تخصصی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌گرفته است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به نقش رزمندگان، ایثارگران و آزادگان در جامعه خطاب به آنان افزود: مردم قدرشناس استان کرمان، شما را به‌عنوان الگو و اسوه قبول دارند، بنابراین ظرفیت عظیمی داریم که این بستر در سپاه ثارالله و بسیج در رده‌های مختلف وجود دارد و در عرصه‌های نظامی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بصیرت افزایی باید از آن استفاده کنیم تا هر چه بیشتر نسل سوم و چهارم انقلاب از افکار و اندیشه رزمندگان، ایثارگران و آزادگان که در نسل اول و دوم انقلاب بودند بهره کافی و وافی ببرند.
در ادامه مراسم استاندار کرمان از مجریان این کنگره تشکر نمود و افزود: برگزاری این کنگره اقدامی بزرگی است که انشاءالله تداوم خواهد داشت. این برنامه‌ها ظرف چند سال آینده به‌منظور ارائه خدمات به مردم استان همراه با اجرای پروژه‌هایی که به نام شهدا آغازشده ادامه می‌یابد.
محمدجواد فدائی با اشاره به این موضوع که شهید و شهادت در فرهنگ ما جایگاه باارزشی دارد، ادامه داد: این کنگره با فعالیت‌های جانبی خود تاثیر بسیار زیادی در جامعه خواهد داشت که به ترویج و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ ایثار شهادت خواهد انجامید.
آخرین سخنران اجلاسیه بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود.
سردار قاسم سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم افزود: خداوند را سپاسگزارم که در این کنگره ارزشمندی که به یاد 6500 شهیدی که در بستر لشکر 41 ثارالله جنگیدند و جاودانه شدند برگزارشده حضور دارم. استان کرمان در دفاع از انقلاب و این نظام جزو استان‌های سرآمد کشور است و این شهر افتخار دارد شخصیت‌هایی همچون شهید باهنر متعلق به آن هستند. کرمانیان مردمی نجیب، صبور و قابل‌تقدیرند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در زمان جنگ فرماندهی لشکر 41 ثارالله استان کرمان را بر عهده داشت در ادامه با اشاره به حضور 120 هزار نفر از مردم استان کرمان در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس افزود: کرمانی‌ها در برهه‌های مختلف دوران همانند دفاع از ولایت چه در دوره امام خمینی(ره)‌ و چه در دوره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقش مهمی در تبلیغ این جایگاه داشتند و اولین منبری که بحث مرجعیت مقام معظم رهبری را در ابتدای رهبری اعلام کرد منبر کرمان بود.
قاسم سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه تهدید دشمن در دوران دفاع مقدس برای مردم ایران به فرصت تبدیل شد، گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس توانست بحران جنگ تحمیلی را به دو نتیجه ارزشمند تبدیل کند. اول نتیجه زدودن فرهنگ پوسیده نظام پهلوی و دوم تجلی و ظهور فرهنگ حقیقی دینی و ارزشی بود و هیچ‌چیز به‌اندازه دفاع مقدس که یک گنجینه تمام‌عیار است بر جامعه ما تاثیر نداشت و دلیل ما بر استمرار کنگره‌های دفاع مقدس، شهدا و راهیان نور این است که دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد که در دیگر آثار انقلاب به این جامعیت وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس خود تبدیل به مدرسه‌ای شد برای آیندگان، گفت: مدافعین حرم از دفاع مقدس درس گرفتند و اگر دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس نبود بعید می‌دانم دفاع از حرم به این زیبایی انجام شود. جوانان ما اصرار بر حضور در جمع مدافعان حرم را داشتند و دفاع از حرم، دفاع از انسانیت است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا خیلی سعی کرد ملت ایران را به روش‌های مختلف بترساند اما ملت نترسیدند و در سینه او فرورفتند، افزود: شکست دشمن در مقابل ما حتمی است و 10 دلیل برای شکست دشمن‌دارم و یکی از دلایل شکست دشمن روحیه استکباری دشمن و تحقیر ملت‌هاست. روحیه استکباری جزو ذات دشمن بوده و نادیده انگاشتن ملت‌ها و منافع کشورها دلیل دوم شکست دشمن است.
در ادامه برنامه‌های اجلاسیه از چند نفر از مادران و همسران شهدا و یکی از جانبازان قطع نخاع استان کرمان تجلیل به عمل آمد و از چند محصول فرهنگی جدید و تمبر یادبود کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان رونمایی شد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: سود تسهیلات بانکی تغییر نمی‌کند مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: تخصیص اعتبارات جدید برای مسکن بازنشستگان در سال 98‏ دکتر ظریف: با تصمیمات درست، هزینه مقاومت کشور در برابر دشمن را کاهش دهیم با دریافت تندیس زرین تعالی سازمانی شرکت فولاد خوزستان سازمان سرآمد کشور شد همزمان با ایام فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) عملیات احداث تونل خط 2 قطار شهری اصفهان آغاز شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: تلاش مدیریتی استان کرمانشاه ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان برگزار شد نماینده سازمان ملل: جولان بخشی از خاک سوریه است دیدار بی‌ثمر ترامپ با رهبر کره شمالی در هانوی استاندار تهران: رشد آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است واشنگتن پست:ترامپ درمورد ایران اشتباه کرد همسویی ریاض با لندن علیه حزب‌الله و تضعیف دولت لبنان تجربه‌ای که نباید تکرار شود ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 98 آغاز شد