ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 98 آغاز شد

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت‌نام اولویت‌های حج تمتع 98 در کاروان‌ها، از دیروز جمعه (دهم اسفند ماه) در سراسر کشور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تا تاریخ سی‌ام بهمن ماه سال 1385 که پیش‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه reserve.haj.ir اقدام کرده اند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 98 اقدام کنند.
براساس این گزارش، به منظور تسهیل در پرداخت زائرین حج تمتع سال 1398، هزینه سفر در دو قسط دریافت خواهد شد که قسط اول مبلغ 15 میلیون تومان (به علاوه اصل مبلغ ودیعه و سودهای تعلق گرفته به آن) همزمان با ثبت‌نام در کاروان‌ها دریافت خواهد شد و زمان دریافت قسط دوم متعاقبا اعلام خواهد شدکه قطعی شدن ثبت‌نام منوط به انجام معاینات پزشکی و پرداخت قسط دوم هزینه سفر خواهد بود.
در فرآیند ثبت‌نام کاروان‌های حج 98، نام نویسی فقط در کاروان‌های شهر یا شهرستان محل سکونت که در سامانه انتخاب شده، امکان پذیر خواهد بود؛ لازم است تا زایران دقت لازم را داشته باشند یا اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir بروزرسانی و اصلاح کنند.


در صورت عدم مراجعه و ثبت‌نام اولویت‌های یاد شده در کاروان‌ها در فرصت تعیین شده، از اولویت‌های بعدی برای ثبت‌نام در کاروان‌ها دعوت به عمل خواهد آمد.
به دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری در اولویت اعزام به حج سال آینده که تاکنون نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir اقدام نکرده‌اند توصیه می‌شود قبل از فرآیند ثبت‌نام در کاروان‌ها، اطلاعات خود را در سامانه یاد شده، تکمیل و بروزرسانی کنند.
علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت قیمت ارزی حج 98 را برای هر نفر بین 3100 تا 3300 دلار اعلام کرده بود روز پنجشنبه گفت: دولت با تامین ارز به نرخ 7 هزار تومان برای حج پیش رو موافقت کرده است. نرخ ارز یکی از مهم‌ترین دغدغه مسئولان سازمان حج و زیارت بود که بارها درباره تاثیر آن بر افزایش هزینه‌های حج و تحمیل آن به مردم که سال‌ها است برای انجام این فرضیه واجب در نوبت و منتظر مانده اند، ابراز نگرانی کرده بودند.
کمترین قیمت تعیین شده برای این سفر 21 میلیون و 637 هزار و 750 تومان است که تعداد بسیار محدودی از کاروان‌ها در استان‌های فارس و هرمزگان با این قیمت اجرا خواهند شد.
همچنین بیشترین قیمت حج 98 مبلغ 28 میلیون و 824 هزار و 450 تومان است که کاروان‌های اندکی به این قیمت اختصاص داده شده‌اند. قیمت میانگین بیشتر کاروان‌های حج بین 23 تا 25 میلیون تومان است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: سود تسهیلات بانکی تغییر نمی‌کند مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: تخصیص اعتبارات جدید برای مسکن بازنشستگان در سال 98‏ دکتر ظریف: با تصمیمات درست، هزینه مقاومت کشور در برابر دشمن را کاهش دهیم با دریافت تندیس زرین تعالی سازمانی شرکت فولاد خوزستان سازمان سرآمد کشور شد همزمان با ایام فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) عملیات احداث تونل خط 2 قطار شهری اصفهان آغاز شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: تلاش مدیریتی استان کرمانشاه ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان برگزار شد نماینده سازمان ملل: جولان بخشی از خاک سوریه است دیدار بی‌ثمر ترامپ با رهبر کره شمالی در هانوی استاندار تهران: رشد آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است واشنگتن پست:ترامپ درمورد ایران اشتباه کرد همسویی ریاض با لندن علیه حزب‌الله و تضعیف دولت لبنان تجربه‌ای که نباید تکرار شود ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 98 آغاز شد