واشنگتن پست:ترامپ درمورد ایران اشتباه کرد

به دنبال ناموفق بودن مذاکرات ویتنام، روزنامه واشنگتن پست نوشت: شکست ترامپ در ویتنام نشان‌دهنده شایستگی ایران در برنامه هسته‌ای است.
به گزارش ایرنا، «اسحاق طارور» نویسنده بخش امور خارجه روزنامه واشنگتن می‌نویسد: دونالد ترامپ آگاهی و دانش جامعی از برنامه هسته‌ای ایران ندارد و شکست مذاکرات وی با رهبر کره شمالی در شهر هانوی ویتنام دقیقاً بیانگر عدم آشنایت وی به این مذاکرات است.
رئیس‌جمهور آمریکا با نادیده گرفتن تلاش‌های توافق هسته‌ای دوران باراک اوباما بارها بر بی‌فایده بودن توافق هسته‌ای ایران تاکید کرده و سرانجام در سال گذشته از این توافق خارج شد و مجدداً تحریم‌های شدیدی علیه ایران اعمال کرد.
به گفته نویسنده، با خروج از توافق هسته‌ای ایران در حقیقت تمام تلاش‌های سخت‌کوشانه دیپلمات‌ها برای رسیدن به این توافق خراب شد.


گفتنی است دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به مدت دو روز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، ترامپ این نشست را عصر پنجشنبه نیمه کاره رها کرد و ادعا نمود که کره شمالی به دنبال زیاده‌خواهی بوده است.
رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در کنفرانس خبری پیش از ترک هانوی گفت: آن‌ها در اصل می‌خواستند تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته شود اما ما نمی‌توانستیم این کار را بکنیم، ما باید از این موضوع دوری می‌کردیم.او افزود: گاهی لازم است از مذاکره خارج شد،‌ آن‌ها خواسته‌های زیادی داشتند و به همین دلیل من تصمیم گرفتم که توافق نکنم چون معتقدم یک توافق بد بسیار بدتر از توافق نکردن است.
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: اگر می‌خواستم، می‌توانستم امروز یک توافق را با رهبر کره شمالی امضا کنم اما حاضر نشدم یک توافق بد را امضا کنم!
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: سود تسهیلات بانکی تغییر نمی‌کند مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: تخصیص اعتبارات جدید برای مسکن بازنشستگان در سال 98‏ دکتر ظریف: با تصمیمات درست، هزینه مقاومت کشور در برابر دشمن را کاهش دهیم با دریافت تندیس زرین تعالی سازمانی شرکت فولاد خوزستان سازمان سرآمد کشور شد همزمان با ایام فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) عملیات احداث تونل خط 2 قطار شهری اصفهان آغاز شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: تلاش مدیریتی استان کرمانشاه ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان برگزار شد نماینده سازمان ملل: جولان بخشی از خاک سوریه است دیدار بی‌ثمر ترامپ با رهبر کره شمالی در هانوی استاندار تهران: رشد آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است واشنگتن پست:ترامپ درمورد ایران اشتباه کرد همسویی ریاض با لندن علیه حزب‌الله و تضعیف دولت لبنان تجربه‌ای که نباید تکرار شود ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 98 آغاز شد