نماینده سازمان ملل: جولان بخشی از خاک سوریه است

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشست شورای امنیت گفت که منطقه جولان اشغالی، بخشی از خاک سوریه است.
«گئر پترسون»،‌ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه از حاکمیت دولت سوریه بر جولان اشغالی دفاع کرد.او در نشست شورای امنیت سازمان ملل که پنجشنبه به منظور بررسی اوضاع سوریه برگزار شد، گفت: «براساس قطعنامه‌های شورای امنیت و قطعنامه 2254 این شورا که بر یکپارچگی اراضی سوریه تاکید دارد، جولان بخشی از خاک سوریه است».
پترسون در این نشست که اولین گزارش خود در مورد اوضاع سوریه است، گفت که پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه یک نیاز است و این سوری‌ها هستند که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کند نه دیگران.
او از دیدارش با معارضان سوری مستقر در ریاض عربستان خبر داد و گفت که نباید برای حل بحران سوریه از صفر شروع کرد بلکه این راه حل باید مبتنی بر خروجی‌ نشست‌های ژنو و سوچی باشد.


این مقام مسئول سازمان ملل سوریه از تلاش‌های خود برای گفت‌وگوی مستقیم بین دولت سوریه و معارضان خبر داد و گفت که شخصا تمایل دارد در این گفت‌وگوها مشارکت و نظارت کند.او همچنین از نشست اخیر کشورهای ایران، ترکیه و سوریه در مورد استان ادلب استقبال کرد و گفت که خطرات بزرگی بین ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه وجود دارد.
پترسون با بیان اینکه راه حل نظامی در سوریه جواب نمی‌دهد و این گفت‌وگو است که می‌توان به بحران این کشور خاتمه دهد، از تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی سوریه که همه طیف‌ها را در بربگیرد، حمایت می‌کند.
نماینده سوریه: کشورهای خارجی حاضر به پذیرش تروریست‌ها نیستند
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از نقش برخی کشورها در اعزام تروریستها به سوریه تاکید کرد که قانون اساسی یک مسئله حاکمیتی صرف است. «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر لزوم مبارزه با تروریسم و پایان دادن به حضور غیر قانونی خارجی در سوریه تاکید کرد.
وی تصریح کرد که هر راهکار سیاسی که دو مسئله فوق را به همراه حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه مد نظر قرار ندهد، راهکار غیر واقعی است که هیچ آینده‌ای در انتظار آن نیست.
الجعفری با اشاره به اعلام آمادگی دمشق برای بررسی موضوعات مربوط به همکاری بین سازمان ملل و سوریه از جمله تشکیل کمیته قانون اساسی، تصریح کرد که مداخله‌کنندگان خارجی آغاز به کار این کمیته را به تاخیر می‌اندازند و در تلاشند شروط پیشین و برنامه‌های خود را به آن تحمیل کنند.وی با تاکید بر اینکه هر فرآیند مربوط به قانون اساسی باید بر این اساس باشد که فقط ملت سوریه حق دارد بدون مداخله خارجی، آینده کشور خود را رقم بزند، خاطر نشان کرد که قانون اساسی و مسائل مربوط به آن، یک مسئله حاکمیتی صرف است که باید ملت سوریه آن را تعیین کند.
این مسئول سوری با تاکید مجدد بر پایان دادن به حضور غیر قانونی نیروهای آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و ترکیه‌ای در خاک سوریه و انحلال گروه موسوم به «ائتلاف بین‌المللی» عنوان کرد که این ائتلاف، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت مرتکب شده و شهر رقه را نیز به صورت کامل تخریب کرده است.
الجعفری ضمن رد قاطع اظهارات خصمانه آمریکا در خصوص ابقای بخشی از نیروهای این کشور در خاک سوریه، این مسئله را تجاوزی دانست که باید فورا به پایان برسد.
اعتراف ائتلاف آمریکا به کشتن 1257 غیرنظامی در عراق و سوریه
ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح "ضد داعش" در گزارشی اعلام کرد که در حملات این ائتلاف در عراق و سوریه تاکنون 1257 غیرنظامی کشته شده‌اند.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که حملات این ائتلاف از سال 2014 تا ژانویه 2019 در عراق و سوریه منجر به کشته شدن 1257 غیرنظامی شده است.
طبق این گزارش، ائتلاف بین‌المللی از اوت 2014 تا پایان ژانویه 2019، 33921 حمله در عراق و سوریه انجام داده است.منابع سوری و نهادهای حقوق بشری می‌گویند تعداد قربانیان حملات ائتلاف آمریکا بسیار بیشتر از تعدادی است که این ائتلاف اعلام می‌کند.
ائتلاف بین‌المللی اوت 2014 به رهبری آمریکا برای مقابله نظامی با داعش تشکیل شد و این ائتلاف هراز چند گاهی به بهانه مقابله با داعش شهروندان بی‌گناه سوری را هدف حملات خود قرار می‌دهد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: سود تسهیلات بانکی تغییر نمی‌کند مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: تخصیص اعتبارات جدید برای مسکن بازنشستگان در سال 98‏ دکتر ظریف: با تصمیمات درست، هزینه مقاومت کشور در برابر دشمن را کاهش دهیم با دریافت تندیس زرین تعالی سازمانی شرکت فولاد خوزستان سازمان سرآمد کشور شد همزمان با ایام فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) عملیات احداث تونل خط 2 قطار شهری اصفهان آغاز شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: تلاش مدیریتی استان کرمانشاه ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان برگزار شد نماینده سازمان ملل: جولان بخشی از خاک سوریه است دیدار بی‌ثمر ترامپ با رهبر کره شمالی در هانوی استاندار تهران: رشد آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است واشنگتن پست:ترامپ درمورد ایران اشتباه کرد همسویی ریاض با لندن علیه حزب‌الله و تضعیف دولت لبنان تجربه‌ای که نباید تکرار شود ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 98 آغاز شد