400 هکتار برای مردم

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و ماه ها انتظار، بولوار نماز بازگشایی شد تااز بار ترافیکی بزرگراه شهید کلانتری کاسته شود؛ اقدامی که پس از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی برای طرح اراضی آبشار 2 و پادگان انجام شد و علاوه بر این ،به گفته شهردار مشهد یکی از مهم ترین دستاوردهای آن ایجاد پارکی به وسعت پارک ملت در مرکز شهر مشهد است؛ شهردار مشهد در مراسم بازگشایی بولوار نماز از ایجاد پارکی 72 هکتاری در محل پادگان ارتش پس از انتقال آن خبر داد.
با شهردار قبلی مشکل داشتیم ولی با شهردار فعلی هیچ مشکلی نداریم
به گزارش «خراسان رضوی»، امیر سرتیپ دوم «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور در مراسم بازگشایی بولوار نماز که پنج شنبه گذشته برگزار شد، مسئولان، مردم و رسانه ها را مخاطب قرار داد و اظهار کرد: در طول این مدت میانه ما و شهرداری را خیلی ها به هم زدند، در شان و جایگاه مشهد مقدس نبوده، این موضوع از این‌جا تا تهران و تا آن سوی آب‌های خلیج فارس مطرح شد، این واقعاً کار خوبی نبود.
وی افزود: ما با شهردار قبلی مشکل داشتیم ولی با شهردار فعلی هیچ مشکلی نداریم، حالا شهردار را تشویق نمی کنید؟ این را رسانه باید از من و شهردار بپرسد، ما در سطح شهر هیچ مشکلی با شهرداری نداشتیم، با شهردار منطقه هم هیچ مشکلی نداشتیم، ولی ببینید این گذشته چه بوده و  چرا به این جا رسیده بود که این همه برای ما صفحه گذاشتند و هر روز یک چیزی برای ما نوشتند، حالا از آن مسئول روزنامه ای که نوشته بود ارتش گروکشی کرد و بعد از آن اظهار  ندامت کرد، بگذریم، ولی این خوب نبود که بگویند گرو کشی کردند، بنده فرمانده این جا هستم و دستور اجرا می کنم، آقای شهردار هم بدون کسب اجازه از رده بالا کار را انجام نمی دهد.


وی تصریح کرد:  دو سال گذشته شهردار قبلی آقای مهندس تقی زاده چه به سر ما درآورد که به این جا رسید، در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی ایشان از کجا پیدایش شد و رفت در جلسه؟ و قبل از آن چه پیامی برای مشهدی ها فرستاده بود؟! این ها خوب نبود، از همه این ها ما می گذریم، اما می خواهم عرض کنم که مسئولان شورای شهر و شهردار محترم، ما همچنان در خدمت شما هستیم و خدمتگزار شما هستیم، ارتش برای مردم است. امیر آذریان تاکید کرد: در شورای عالی شهرسازی و معماری آقای شهردار خوب دفاع کرد و هم کسانی که آن جا بودند و حقیقتا هیچ مورد و مشکل خاصی وجود نداشته، مشکل بولوار نماز، نداشتن مصوبه شورای عالی معماری و شهر سازی بوده است، به محض این که شورای عالی تصویب کرد به ما دستور دادند که این کار را انجام بدهیم و بنده از وسط ماموریت حضور پیدا کردم تا این اقدام انجام شود.
وی افزود: ما همچنان در خدمت مردم ، شورای شهر و شهردار محترم هستیم تا کارهای بعدی را پیش ببریم.
پارکی برای مردم شهر
در ادامه این مراسم محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز در سخنانی بازگشایی بولوار نماز را سرآغاز یک اتفاق بزرگ شهری بیان کرد و گفت: واقعیت این است که برای این موضوع همه دست به دست هم دادند تا به نتیجه رسید، بسیاری از افراد از شهرداران دوره های گذشته و از زمان جناب پژمان به بعد، اعضای شورای شهر و دولت هر کدام به سهم خود و بنا به صلاحدیدی که به این موضوع  داشتند، تلاش کردند و سبب شد که این موضوع به نتیجه برسد و اگر امروز بولوار نماز افتتاح می شود و شهروندان می توانند از آن استفاده کنند، برنده آن مردم شهر هستند.
وی در ادامه به مزایای بازگشایی بولوار نماز اشاره کرد و افزود: اگر امروز بولوار نماز بازگشایی و در پی آن مسیر شهروندان کوتاه و  ترافیک بزرگراه شهید کلانتری سبک شد و افرادی پس از سال‌ها در اراضی آبشار می توانند صاحبخانه شوند تمام این نتایج مثبت تنها 10 درصد کار بزرگی است که قرار است در این منطقه انجام شود، این را مردم باید بدانند. شهردار مشهد تصریح کرد: ما از 1343 قدردان کسانی هستیم که یک پارک 72 هکتاری یعنی پارک ملت را احداث کردند، دقیقا فضای سبز پارک اصلی اراضی پادگان و میدان تیر، 72 هکتار است، یعنی یک پارک 72 هکتاری، دارای درختان قدیمی و فضایی بسیار نوستالژیک تحویل شهر می شود که اتفاق بزرگی است.
وی افزود: امیدواریم سوله‌های قدیمی آن را نیز به عنوان موزه شهر مشهد در اختیار مردم قرار دهیم. این که مسیرهای میانی بازگشایی می شود که ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد را کم می کند، این که فضاهایی برای مطب و مراکز بهداشتی و درمانی تحویل شهر می شود و بخشی از آن، اگر سیاست گذاری درستی داشته باشیم، می تواند قفل عارف و پرستار را باز کند، این اتفاق خیلی مهمی است.کلایی اظهار کرد: در این مسیر به یاری و مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادها از جمله ارتش، استانداری، آستان قدس رضوی، راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری نیاز داریم که این پارک 72 هکتاری را تقدیم مردم شهر مشهد کنیم و افرادی که در این منطقه می خواهند ساخت و ساز انجام دهند، فضا برای آن ها آماده شود و اراضی در خدمت شهر قرار بگیرد، هنوز آغاز یک مسیر است.
شهردار مشهد گفت: امیر آذریان اشاره کردند از دل پری که نسبت به موضوعاتی داشتند، من وظیفه دارم تشکر کنم از زحمات و دغدغه های مسئولان گذشته، هر فردی بنا بر صلاحدید خود و میثاقی که نسبت به دفاع از حقوق مردم بسته، نظرات خود را اعمال کرده است. این که برایند آن امروز در خدمت شهر قرار می‌گیرد ، خیر و مبارک است.
وی تصریح کرد: امروز را باید سرآغازی برای اتفاقات بزرگی همچون پارک 72 هکتاری قرار دهیم، شهادت می‌دهم مجموعه سلسله مراتب ارتش در این مدت تمام تلاش خود را برای این‌که امروز به این جا رسیدیم، انجام داده‌اند و شهادت می‌دهم در این سه ماه که من حضور دارم همه تلاش کردند و این قفل جز با تلاش همه باز نمی‌شد.
شهردار مشهد با تشکر از مسئولان دستگاه ها از جمله ارتش، شورای شهر، راه وشهر سازی و آستان قدس رضوی در کمک به بازگشایی بولوار نماز گفت: با توجه به این که رسانه‌ها رسالت پیگیری منافع مردم را بر دوش دارند، طرح‌هایی را که قرار است در این منطقه اجرا شود نیز مورد توجه قرار دهند و اصل طرح و فواید آن را برای مردم تشریح کنند تا شیرینی آن بیشتر شود.
آزاد شدن 400 هکتار از اراضی مرکزی شهر
محمد هادی مهدی نیا،رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: با تصویب نقشه‌های اراضی پادگان و آبشار 2 در شورای عالی معماری و شهرسازی، ۴۰۰ هکتار از اراضی مرکزی شهر آزاد شد، بر این اساس ۲۰۰ هکتار از اراضی آبشار 2 و حدود ۲۰۰ هکتار دیگر در اراضی پادگان به خدمت شهر درآمد.
وی افزود: در کوتاه‌ترین زمان شاهد تحویل‌گیری پادگان ارتش خواهیم بود که در این اراضی کاربری‌های خدماتی، فضای سبز، درمانی و ... در نظر گرفته شده است و می‌تواند مسیرهایی کوتاه برای مرکز شهر در رفت و آمد ایجاد کند.
در حاشیه
* در بخشی از سخنرانی امیر آذریان که انتقاداتی درباره تقی زاده شهردار سابق مطرح کرد، برخی اعضای شورای شهر در بین صحبت های وی، از انتقاد از فردی که در مراسم حضور ندارد گلایه کردند و امیر آذریان نیز در پاسخ گفت: این که می گویید نگویم باید بگویم، شما هم از این حرفی که من عرض می کنم هیچ وقت ناراحت نشوید.