از سوی رئیس سازمان امور اجتماعی انجام شد اعلام ۳۱ شهرستان کم‌برخوردار در کشور

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: براساس شاخص‌ها و مولفه‌ها به لیستی از ۳۱ شهرستان رسیدیم که در آنها توسعه پایین و آسیب‌های اجتماعی بالا بود.
تقی رستم‌وندی در نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور که عصر دیروز با حضور وزیر کشور، استانداران سراسر کشور و فرماندار ۳۱ شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پنج اولویت در فهرست آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و مناطقی که این آسیب‌ها در آن مناطق از وضعیت فزآینده برخوردارند و با عنوان مناطق حاد و بحرانی نام برده شدند، مشخص شد.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تشریح کرد: براساس همین داده‌ها که عمدتا سال ۹۵ هم جمع‌آوری شده است بین توسعه‌نیافتگی و آسیب‌ها تقاطعی ایجاد کردیم. همچنین با شاخص‌های حوزه توسعه و پیشرفت به لیستی از ۳۱ شهرستان رسیدیم که هم توسعه‌نیافته هستند و هم آسیب‌های اجتماعی در آنها بالا است.
وی اظهار کرد: این ۳۱ شهرستان با منطق چارک آخر یعنی شهرستان‌هایی با توسعه پایین و آسیب اجتماعی بالا بررسی شده است. همچنین براساس برخی شاخص‌ها نیز می‌توان نتیجه گرفت که توسعه‌نیافتگی با مهاجرت و شیوع آسیب‌ها ارتباط دارد.
سایر اخبار این روزنامه