روند بازسازی سریع‌تر می‌شود

شهروند| شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در سفری برای بازدید از مناطق سیل‌زده به لرستان، ایلام و خوزستان رفت. در این سفر که با هدف بررسی مشکلات مناطق سیل‌زده انجام شد، دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی را همراهی کرد.
رئیس‌جمهوری پس از ورود به خرم‌آباد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان شرکت کرد و در بخشی از این جلسه گفت: «هلال‌احمر، اورژانس، مسئولان اجرایی، سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی کاری بزرگ و فداکارانه انجام دادند.»
دکتر روحانی گفت: «مردم پیش از دولت، نیروهای مسلح، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها وارد عرصه امدادرسانی و کمک به مناطق سیل‌زده شدند. هلال‌احمر موظف است آموزش‌های لازم را به مردم ارایه دهد که در صورت بروز حوادث و در ساعت اولیه، مردم باید چه اقداماتی انجام دهند و در نیم‌ساعت اول انجام چه اموری برای حفظ جان و اموال مردم باید در اولویت قرار گیرد که البته صداوسیما این مهم را شروع کرده و باید این روند تسریع شود.»
دکتر روحانی همچنین از تلاش‌های هلال‌احمر و هوانیروز که در شرایط بد آب و هوایی، خلبانان بالگردهای آنها ریسک کردند و برای خدمت‌رسانی به مردم به پرواز درآمدند، قدردانی کرد.


رئیس‌جمهوری پس از شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان، عازم مناطق سیل‌زده پلدختر شد و از این منطقه که بر اثر سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شده، بازدید کرد.
دکتر روحانی با حضور در شهرستان پلدختر، ضمن بازدید از این منطقه سیل‌زده، با توضیحات مسئولان و گفت‌وگوی صمیمانه با مردم این شهرستان در جریان روند امدادرسانی، رفع مشکلات و میزان و نحوه امدادرسانی به مردم سیل‌زده قرار گرفت و بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم برای بازگشت هرچه زودتر روند زندگی عادی به این منطقه تأکید کرد.
رئیس‌جمهوری همچنین در بازدید از روستای چم‌مهر در استان لرستان، ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با مردم این روستا و اطلاع از آخرین وضع امدادرسانی به مردم، دستورات لازم را به وزیر کشور برای حل هر چه سریع‌تر مشکلات این بخش صادر و تأکید کرد:   «دولت تا اتمام بازسازی خرابی‌ها و جبران خسارات در کنار مردم مناطق سیل‌زده خواهد بود.» او همچنین از روستای سیل‌زده شوره از توابع بخش ماژین در استان ایلام بازدید کرد و با توضیح مسئولان این منطقه در جریان روند امدادرسانی، اسکان موقت و چگونگی خسارت‌های وارد شده به منازل، باغ‌ها، محل‌های نگهداری دام و طیور و زمین‌های کشاورزی این روستا و روستاهای همجوار آن
 قرار گرفت. رئیس‌جمهوری در آخرین مرحله از سفر یک‌روزه به مناطق سیل‌زده و‌ در راستای بررسی میدانی وضع سیلاب در این مناطق، به استان خوزستان رفت.
ورود به اهواز
رئیس‌جمهوری در آخرین مرحله از سفر یک‌روزه به مناطق سیل‌زده و‌ در راستای بررسی میدانی وضع سیلاب در این مناطق، وارد استان خوزستان شد. روحانی عصر شنبه وارد اهواز شد. بررسی میدانی آخرین وضع سیلاب در این استان و اقدامات انجام‌شده در رفع مشکلات سیل‌زدگان و جبران خسارت‌های ایجاد شده ازجمله اهداف سفر رئیس‌جمهوری به این منطقه بود. رئیس‌جمهوری در سفر به استان خوزستان از مناطق سیل‌زده شهر اهواز و مسیر رودخانه‌های کرخه، کارون و دز به صورت هوایی بازدید کرد.
بازدید از کمپ اسکان اضطراری
روحانی عصر شنبه در سفر به استان خوزستان و بازدید از کمپ اسکان اضطراری، در گفت‌وگوی صمیمی با سیل‌زدگان ساکن در این اردوگاه در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت. در این بازدید ساکنان این کمپ در گفت‌وگوی رو در رو مسائل، مشکلات و درخواست‌های خود را با رئیس‌جمهوری در میان گذاشتند و روحانی تلاش مسئولان را نسبت به رفع مشکلات آنان مورد تأکید قرار داد.
در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان چه گذشت؟
روحانی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این‌که به همه نیروهای مسلح و مردمی، امداد و اورژانس که در سیل‌های اخیر خدمات عظیمی انجام دادند، افتخار می‌کنیم، گفت: «تبعیت همه دستگاه‌ها از وزیر کشور به‌عنوان فرمانده قرارگاه بازسازی، تأکید رهبر معظم انقلاب است.» رئیس‌جمهوری تلاش، وحدت و همدلی مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و مردم را در حادثه سیل اخیر کم‌نظیر و افتخارآفرین توصیف کرد و گفت: «طی سالیان طولانی، غرب در تحریم‌ها و تبلیغات خود عنوان می‌کرد که خشکسالی ایران را از بین خواهد برد و صراحتا چنین تبلیغ می‌کردند که دریاچه ارومیه خشک خواهد شد و قابل احیا ‌نیست، لذا شمال غرب ایران کاملا غیرقابل سکونت خواهد بود و بقیه نقاط کشور را نیز گرد و غبار و ریزگردها از بین خواهد برد و با این نوع تبلیغات بذر یأس و ناامیدی را در ذهن مردم پراکنده می‌کردند.»