پرسپولیس و جنگ صعود در جبهه آسیا

شهروند| نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه و سه‌شنبه سختی را پشت‌سر می‌گذارند؛ جایی که پرسپولیس امروز و استقلال وذوب‌آهن روز سه‌شنبه دور برگشت این بازی‌ها را شروع می‌کنند و به دنبال ادامه روند خوبشان در هفته سوم مسابقات آسیایی هستند.
پرسپولیس صدرنشین لیگ‌برتر امشب از ساعت ۲۰ در چهارمین مسابقه لیگ قهرمانان آسیا در گروه D به مصاف تیم الاهلی عربستان می‌رود. سرخپوشان ایرانی در بازی رفت با ارایه یک بازی هوشمندانه و استفاده از فرصت‌های گلزنی توانستند ۲ بر صفر حریف قدرتمند خود را شکست بدهند. با این برد پرسپولیس ۴ امتیازی شد و به رده سوم جدول رسید و فقط یک امتیاز با السد صدرنشین فاصله دارد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ درصورت پیروزی در بازی دوشنبه شانس رسیدن به صدر گروه را دارند و شانس خود را برای صعود از این گروه افزایش می‌دهند. الاهلی عربستان  در بازی رفت تیمی خطرناک و منسجم نشان داد که دوبار توپ را به تیرک دروازه پرسپولیس هم کوبید؛ بنابراین شکست‌دادن دوباره این حریف پولدار سعودی کار راحتی نیست. در بازی رفت شجاع خلیل‌زاده و علی علیپور برای پرسپولیس گلزنی کردند.
پرسپولیس فصل گذشته نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی دوبار با الاهلی بازی کرد، یک‌بار ۳ بر یک این تیم را شکست داد و یک‌بار هم به نتیجه مساوی ۲ بر ۲ دست پیدا کرد، بنابراین، این تیم عربستانی از پرسپولیس هراس دارد و مقابل پرسپولیس همیشه بازنده بوده است. با این حال از پرسپولیس اخبار خوشی به گوش نمی‌رسد و برانکو و بازیکنان نسبت به پرداخت‌نشدن مطالبات‌شان معترض هستند! هرچند قطعا در این بازی آنها همه مسائل مالی را فراموش می‌کنند و به دنبال حضوری مقتدرانه مقابل این حریف سعودی هستند بخصوص این‌که حریف عربستانی درصورت باخت تقریبا از مسابقات حذف می‌شود و این بازی برایش حکم مرگ و زندگی را دارد. سرخ‌های پایتخت‌نشین که عنوان نایب‌قهرمانی آسیا را یدک می‌کشند، اگرچه به اعتقاد کارشناسان مثل ‌سال گذشته قدرتمند نیستند اما یک خصوصیت بارز دارند و آن‌هم نتیجه‌گرابودن است. اتفاقی که باعث شده بازی‌هایش را در هر شرایطی نبازد و معمولا امتیازات کامل را جمع کند.
گفتنی است؛ در ادامه رقابت‌های نمایندگان ایران روز سه‌شنبه ذوب‌آهن میزبان الوصل امارات است و استقلال در امارات میهمان الهلال عربستان خواهد بود.