سقوط دانشجوی دختر از طبقه چهارم دانشگاه قم

یک دانشجوی دختر در خارج از ساعت اداری از طبقه چهارم ساختمان در حال ساخت در دانشگاه قم به پائین سقوط کرد و جان خود را از دست داد. این دانشجوی دختر در مقطع کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه قم و در ترم آخر به تحصیل اشتغال داشته و به دلیل سکونت در قم، خوابگاهی نبوده است. پس از این حادثه گمانه‌زنی‌هایی درباره علت سقوط در بین دانشجویان و مردم مطرح شد، از جمله اینکه علت سقوط این دانشجو، خودکشی بوده است و وی به سبب بازبودن در پشت بام، موفق شده خود را به پشت بام برساند. به گزارش شفقنا، عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم پیرامون علت حادثه اظهار داشت: علت دقیق این حادثه در حال حاضر از طریق پلیس آگاهی و پزشکی قانونی در دست بررسی است. رئیس دانشگاه قم بیان کرد: تا دلیل اصلی محرز نشود نمی‌توان در مورد آن به صورت قطعی نظری داد و برای ما هم در حال حاضر این ابهام وجود دارد که کیفیت این حادثه به چه شکل بوده است. در همین رابطه، دانشگاه قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به انتشار برخی گمانه‌ها پیرامون فوت یکی از دانشجویان دانشگاه قم بر اساس برخی شایعات غیر مستند و اطلاعات نادرست به اطلاع می‌رساند موارد مطرح شده در این اخبار به هیچ عنوان قابل تایید نیست. بلافاصله پس از گزارش این حادثه عوامل اورژانس پایگاه مستقر در دانشگاه با حضور در صحنه، عملیات احیا را آغاز نموده و دانشجوی مذکور را به بیمارستان منتقل نمودند که متاسفانه ساعاتی بعد در بیمارستان به علت مرگ مغزی فوت نمود.
وزیر نفت ایران گفت که دولت آمریکا اگر خواهان تغییر شرایط موجود میان دو کشور است ابتدا باید تحریم‌ها را لغو کند. بیژن زنگنه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان بی سی با بیان اینکه ایران تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود، آماده مذاکره با آمریکا نیست، اظهارکرد: اگر دولت آمریکا خواهان تغییر شرایط موجود میان دو کشور است ابتدا باید تحریم‌های نفتی ایران و دیگر مناطق را لغو کند. وی ادامه داد: در صورت لغو تحریم‌ها، آن‌وقت آمریکا می‌تواند شاهد تغییر شرایط موجود باشد و ما نیز در پاسخ می‌توانیم بسیاری از چیزها را انجام دهیم. وزیر نفت درباره حملات به تانکرهای نفتکش در عمان گفت: من نمی‌دانم چه کسی عامل اصلی حمله به تانکرهای نفتکش در عمان بوده اما ایران در طول یک‌سال گذشته همیشه از حفظ امنیت بازار حمایت کرده و ما بارها و بارها تکرار کرده‌ایم که بازار نفت باید غیر سیاسی شود تا به‌عاملی برای تحت فشار قراردادن دیگر کشورها و محدود کردن صادرات و واردات نفت تبدیل نشود.
واکنش اتحادیه اروپا به
افزایش ذخیره اورانیوم ایران


واکنش اتحادیه اروپا به اقدام ایران برای افزایش اورانیوم غنی شده: از گام‌های بیشتری که منجر به تضعیف برجام می‌شود پرهیز کنید.اتحادیه اروپا به رغم ابراز نگرانی از اقدام ایران برای عبور از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده، خویشتنداری تهران پس از خروج آمریکا از برجام را مورد توجه قرار داد. این اتحادیه در عین حال از تهران خواست تا از اقدام خود بازگردد و از گام‌های بیشتری که «منجر به تضعیف برجام» می‌شود پرهیز کند.