نجفی علنی محاکمه میشود

آرمان: سخنگوی دستگاه قضا درباره زمان رسیدگی به پرونده نجفی، بیان کرد: از آنجا که در پرونده سه وکیل بودند ابلاغ‌های مختلف در ظرف زمانی مختلف انجام شده است. برخی از اشکالات و ایراداتی که داشت کلاً برطرف شده و در تیرماه، نه هفته آینده، بلکه در هفته‌های بعد به پرونده در دادگاه علنی رسیدگی می‌شود. به‌دلیل اهمیتی که موضوع قتل میترا استاد و شیرمحمدعلی داشته رسیدگی قاطع و دقیق در حداقل زمان است. غلامحسین اسماعیلی بیان کرد: در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمدرضا خاتمی، اظهار کرد: دادگاه رأی را صادر کرده و این رأی باید در این هفته ابلاغ می‌شد، اما قاضی پرونده در مرخصی است و نسخه دست‌نویس و آنی رأی صادر شده اما ثبت سیستمی با شناسه کاربری قاضی انجام نشده است. به محض مراجعه همکاری رأی صادر شده به اصحاب پرنده ابلاغ می‌شود.
محکومیت دو جاسوس آمریکایی
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: در این هفته و در کنار رهنمودهای ارزشمند رهبری شاهد بودیم برخی از مقامات ارشد دولتی به‌خاطر اطلاعات غلط در ایام هفته قوه قضائیه مطالبی را مانند «شنود» مطرح کردند و باید بگویم از مسئولان انتظار است که اگر ابهام در ذهنشان هست موضوع را در جلسات مطرح کنند نه در بین رسانه‌ها زیرا ما معتقدیم رسانه کانال ارتباطی مسئولان و مردم است‌. غلامحسین اسماعیلی گفت: رئیس دستگاه قضائی علاوه بر اجرای قانون سه کلید واژه انضباط، ضرورت و نظارت را مورد تاکید قرار داده و به هیچ عنوان نباید خارج از قانون از این ابزارها استفاده شود و همه افراد اطمینان داشته باشند که در چارچوب قانون اقدامات انجام می‌شود و تاکید بر این است که از این امکانات حتی‌الامکان استفاده نشود و استفاده حداقلی باشد. وی درباره فرایند قضائی کشف شبکه جاسوسی که آقای شمخانی آن را اعلام کرده افزود: تیم‌های متعدد آمریکایی در ایران به‌کارگیری شده است و در یک مرحله و در سنوات قبل سربازان گمنام امام زمان توانستند با اقدام هنرمندانه شبکه گسترده جاسوسی آمریکا در تمامی کشورهای دنیا را کشف کنند و اطلاعات این شبکه به کشورهای دوست دیگر مثل چین داده شد که چین هم بلافاصله این شبکه را اعلام کرد و آن شبکه کارش تمام شد. سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد: خوی آمریکا تمام شدنی نیست و شبکه دیگری را طراحی کرد و در سال ۹۷ سربازان گمنام توانستند آن را شناسایی کنند که عناصرش در مراکز انتظامی و هسته‌ای و زیرساخت‌های عمومی بود که شناسایی شد و عوامل آن دستگیر و به مرجع قضائی تسلیم شدند و دو نفر که پرونده‌شان غیرنظامی بود به دادگاه انقلاب رفت و حکم حبس طویل‌المدت برای آنها صادر شد. جاسوسانی هم که در مراکز نظامی مشغول به کار بودند کار رسیدگی به پرونده آنها در دادسرای نظامی انجام شد و با صدور کیفرخواست و به لحاظ نوع جرائم مرتکب شده برای آنها در خواست اعدام شده و در نوبت رسیدگی در دادگاه قرار داد.
آخرین وضعیت پرونده محمدرضا خاتمی


اسماعیلی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمدرضا خاتمی، اظهار کرد: این پرونده در دادگاه رسیدگی شده است و جلسات متعددی برای آن با حضور متهم و وکلای آن به صورت علنی تشکیل شده است. وی افزود: دادگاه رأی را صادر کرده و این رأی باید در این هفته ابلاغ می‌شد، اما قاضی پرونده در مرخصی است و نسخه دست نویس و آنی رأی صادر شده اما ثبت سیستمی با شناسه کاربری قاضی انجام نشده است.
ادامه صفحه6