بازگشت مصلح مبارز

سید عبدالله حسینی‪-‬ قَالَ رَبِّ السِّجْنُ اَحَبُّ اِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی اِلَیْهِ وَاِلَّا تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ اَصْبُ اِلَیْهِنَّ وَاَکُن مِّنَ الْجَاهِلِینَ (33) سوره یوسف
پروردگارا زندان برای من بهتر از آن چیزی است که اینان مرا بدان فرا می خوانند.
دعای حضرت یوسف قبل از زندانی شدن.
من امروز تمام تلاشم را کردم که خودم را به شیخ برسانم. با کارت یکی از سازمان‌های بین‌المللی و سفارش وزیر اقوام هند مرا تا در اطاق شیخ بردند. آنجا نیروهای امنیتی نیجریه که مرا در فود کورت بیمارستان با آقای شجره دیده بودند شناختند و از من پاسپورت خواستند. متاسفانه در پاسپورتم پسوند اسم فامیل را دیدند که اون پسوند در کارتم نبود و همین را بهانه کردند و مرا از یک قدمی شیخ برگرداندند.


تصمیم داشتم پیام جناب آقای مهدوی‌پور نماینده محترم مقام معطم رهبری در هند را به ایشان برسانم و سعی کنیم با تغییر شرایط، ایشان را برای ماندن قانع کنم، ولی نگذاشتند ایشان را ببینم و شد آنچه نباید می‌شد.
البته یک نکته در فرمایشات دوستان مغفول مانده است و آن هم این است که منظور شیخ از تهدید به رفتن تغییر شرایط بود که متاسفانه نیجریه‌ای و هندی‌ها کوتاه نیامدند و شرایط تغییر نکرد و در آن شرایط شیخ احساس می‌کرد که تحقیر می‌شوند و این با عزت نفسی که ما از شیخ سراغ داریم کاملا ناسازگار بود.
لذا بازگشت عزتمندانه را بر درمان تحقیرآمیز ترجیح داد. البته این بازگشت پیام بسیار بسیار عظمت آفرینی از سوی شیخ و حرکت اسلامی نیجریه به دولت نیجریه است. و آن اینکه اینجا وطن من است. شما لزومی نداشت این همه نیرو بسیج کنید برای بازگشت من. خودم برمی‌گردم و همان سجن پایگاه نظامی شما را براین رفتار تحقیرآمیز در زندان مجلل بیمارستان مدانتا ترجیح میدهم. این همان زکزاکی صبور و مقاوم و مردمی است که ما در طول این سه دهه گذشته می‌شناسیم.
شیخ که از هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار است از مجموعه شواهد این چنین استنباط کرد که رژیم نیجریه قصد کشتن ایشان را دارد و لذا ترجیح داد اگر قرار است خونش را بریزند در خاک نیجریه ریخته شود.
درست مانند روزی که امام خمینی بازگشت به وطن را بر ماندن در فرانسه ترجیح داد و گفت اگر قرار است بمیرم ترجیح می‌دهم در ایران بمیرم.
شیخ بلال قرن پیروزی، خمینی آفریقا و ماندلای نیجریه است. اینک که عزت‌مندانه به وطن خود باز گشته است همه تحلیل‌ها را کنار بگذاریم و متمرکز شویم بر درمان عزت‌مندانه ایشان که پیروزی بزرگتری را برای حرکت اسلامی نیجریه رقم خواهد زد.
دولت نیجریه در اطلاعیه‌ای نوشته است شیخ بیمارستان را با هتل ۵ ستاره اشتباه گرفته است. ترک این زندان ۵ ستاره و باز گشت به همان زندان بی ستاره وطنی خودش مشت محکمی بر دهان رژیم سفاک نیجریه است. نیروهای امنیتی نیجریه که فرصت خوشگذرانی خوبی در این هتل ۵ ستاره پیدا کرده بودند تمایل بسیار زیادی بر ماندن طولانی در آن به بهانه درمان شیخ داشتند که حق ماموریت دلاری بسیار زیادی نصیب شان می‌کرد و شیخ با هوشمندی تمام این فرصت را نیز از آنها سلب کرد.
دولت هند نیز فرصت طلایی بزرگی را از دست داد. در شرایطی که دولت هند سرگرم کشتار بیرحمانه در کشمیر است و از سوی جامعه جهانی مورد انتقاد قرار می‌گیرد دولت هند می‌توانست از حضور شیخ و درمان ایشان دو بهره‌برداری بزرگ را انجام دهد یکی آنکه از یکی از رهبران مسلمان جهان پذیرایی می‌کند و با جهان اسلام مخالف نیست و مثلا بگوید مسئله کشمیر ربطی به اسلام ندارد. و دو دیگر آنکه هند کشور خوبی برای توریست درمانی است. شاید شیخ نخواست در شرایطی که مردم کشمیر بخصوص شیعیان این دیار آماج زشت ترین نسل کشی قومی قرار میگیرد برای دولت هند این فرصت تبلیغاتی را نیز فراهم آورد.
شیخ دیشب در اوج عزت با تن خسته و رنجور همراه با همسر مقاوم و مبارزش به نیجریه بازگشت.
بازگشتی که تحولات مثبت زیادی را در آینده در پی خواهد داشت.
شیخ نه دنبال انقلاب اسلامی در نیجریه است و نه دنبال مبارزه مسلحانه با رژیم این کشور. شیخ ما مصلح بزرگی‌ست که به مبارزه مدنی با فساد سیستماتیک مخالفت می‌پردازد.
شیخ در نیجریه منافع دولت را به خطر نینداخته بود. منافع رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی را هدف قرار داده بود. خود شیخ چند ماه قبل از این سخت‌گیری‌های رژیم‌ نیجریه شخصا به من گفت رابطه من با رئیس جمهور بوهاری بسیار دوستانه است. او چند ماه قبل که می‌خواست رئیس جمهور شود؛ آمد به دیدار من و با من عکس گرفت و از این عکس در تبلیغات ریاست جمهوری استفاده کرد. چگونه است که چنین شخصی در طول شش ماه تبدیل شود به یک تروریست که باید ۴ سال بدون درمان در یک محبس خانگی زندانی شود.
رژیم نیجریه به‌جای برخورد با حرکت صلح‌جویانه شیخ مصلح ما باید واپس‌گرایان وهابی بوکوحرام حرام‌ مبارزه کند که هنوز بعد از ۶ سال تعدادی از دختران نیجریه‌ای را در اسارت دارند.
امام حسین علیه‌السلام بعد از شهادت علی اکبر گفت: بعد از رفتن تو، دیگر دنیا برای من جای ماندن نیست و شیخ شش بار این جمله امام حسین را بر زبان آورده است. شیخی که مرگ را کشته است و برای شهادت لحظه شماری می‌کند، از مرگ نمی‌توان ترساند و این همان منطق حسینی است که رژیم نیجریه از درکش عاجز است.
خداوند شیخ ما را از شر آفات وبلیات محفوظ بدارد وسایه پر برکتش را بر سر حرکت اسلامی نیجریه مستدام بدارد.