از گزارش دهندگان فساد حمایت می کنیم

سخنگوي قوه قضائيه خبر داد
اعلام حکم سه محکوم امنيتي
موضوع رئيس دولت اصلاحات به تشکيلات قوه قضائيه باز نمي‌گردد
سخنگوي قوه قضائيه گفت: بار ديگر اعلام مي‌کنم فساد، بي‌قانوني و بي‌عدالتي را در جامعه اسلامي برنمي‌تابيم و خط قرمزي نمي‌شناسيم و پرونده يقه سفيدان و دانه درشت‌ها را در اولويت رسيدگي قرار داده و با قاطعيت بيشتري برخورد مي‌کنيم. غلامحسين اسماعيلي اظهار داشت: يک ماه قبل البته نه در نشست رسمي سخنگو بلکه در حاشيه جلسه مسئولان، خبري را در مورد عناصر وابسته به انگليس اعلام کردم که آن زمان به لحاظ اينکه حکم قطعي نشده بود اسم و مشخصات او را اعلام نکردم. اما به مَثَل رايجي که وقتي چوب را بر مي‌داري گربه دزد فرار مي‌کند، وابستگان به فرد متوجه شدند. وي افزود: فرد مورد نظر ارس اميري بود که به واسطه ارتباط با بريتيش کانسل و نفوذ فرهنگي در جامعه ما به ويژه از طريق هنر و اقدامات براندازانه‌اي که در اين مسير انجام مي‌داد مورد شناسايي قرار گرفت و در دادگاه انقلاب محاکمه شد. اين شخص به تحمل 10 سال حبس 2 سال محروميت از حقوق اجتماعي محکوم شده است، در حال تحمل محکوميت است و اخيرا حکم اين عنصر وابسته در دادگاه به قطعيت رسيده است. اهم اظهارت سخنگوي قوه قضائيه را در ادامه مي‌خوانيد:


فرد دومي که محکوميت او را اعلام مي‌کنم علي جوهري، جاسوس رژيم صهيونيستي است که با ارتباط با سرويس موساد در طي ساليان متمادي و انجام ملاقات‌هاي متعدد با افراد وابسته به سرويس در کشورهاي سريلانکا، تايلند، ماکائو لاروس و کشورهاي مختلف و ارتباط‌هاي گسترده‌اي با موساد برقرار کرده و حتي به سرزمين‌هاي اشغالي مسافرت‌هايي داشته و مقدماتي براي اخذ تابعيت از اين رژيم غاصب و غيرقانوني فراهم کرده و ماموريت پيدا کرد اطلاعاتي را در حوزه‌هاي مختلف به ويژه تونل‌سازي و حوزه عمراني کشور و فعاليت‌هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا به سرويس بدهد. اين فرد مورد شناسايي قرار گرفت و به تحمل 10سال حبس بابت جاسوسي 2 سال بابت تحصيل مال نامشروع محکوم شده است و رد اموال و دستمزدهايي که از سرويس جاسوسي اسرائيل گرفته بود و همچنين استرداد اين موارد محکوم شده است و در حال گذران محکوميت خود است.
فرد سوم انوشه آشوري که فرد دو تابعيتي و داراي تابعيت انگليس است ولي اين فرد نيز به سرويس جاسوسي موساد متصل شده بود و هم امکانات فراواني از آنها گرفته بود و اطلاعات زيادي به اشخاص از کشور ما به اين سرويس منتقل مي‌کرد. اين فرد هم مورد شناسايي قرار گرفت و به 10 سال حبس بابت جاسوسي 2 سال حبس بابت تحصيل مال نامشروع و اموالي که از سرويس موساد اخذ کرده و استرداد 33هزار يورو پول به نفع دولت جمهوري اسلامي ايران، محکوم شد.
راي دو نماينده مجلس صادر نشده و در فرآيند رسيدگي قرار دارد و يک جلسه برگزار شده و جلسات بعدي به‌زودي برگزار مي‌شود. بخشي از اتهامات اين افراد در مورد نحوه فروش و افزايش قيمت بوده. در مورد پرونده واردات خودرو مباحث ديگري مطرح است که بعداً به آن پرداخته مي‌شود.
وزير اطلاعات قول داده درباره مازيار ابراهيمي اطلاع‌رساني کند. اما آنچه من مي‌گويم اين است که ما باور کنيم انگليس خبيث و بي‌بي‌سي دلش به حال مردم و جامعه ما نمي‌سوزد. در پازلي که آنها طراحي مي‌کنند بازي نکنيم و او اهداف فريبکارانه خود را تعقيب مي‌کند.
تاكيد مى‌كنم كه ما براى هيچ كس مصونيت قائل نيستيم و خط قرمزى نمى‌شناسيم. آخرين اطلاعى كه من تا امروز دارم پرونده ايران خودرو پنج متهم دارد. دو متهم آزاد و سه نفر از متهمان بازداشت هستند. تحقيقات در حالى كه مدت زيادى نگذشته در حال انجام است. اينكه در آينده افراد ديگرى در مظان اتهام و تحت تعقيب قرار خواهند گرفت يا نه، در مسير تحقيقات مشخص مى‌شود. اگر در آينده افراد بيشترى تحت تعقيب قرار گرفتند، اطلاع‌رسانى خواهيم كرد.
گويا قرار است برخي از اسامي [رئيس دولت اصلاحات] نقل همه جلسات باشند. ما مملکتي با 82 ميليون ايراني داريم. چه اصراري است. يکسري از تصميمات در شوراي عالي و دبيرخانه است و بخشي در دادگاه روحانيت است. من سخنگوي قوه قضائيه هستم و اين موضوعات به تشکيلات قوه بر نمي‌گردد. درست نيست که بخواهيم به بهانه سوال افراد را در اذهان مطرح کنيم‌.
پرونده مدير ارشد دستگاه قضايي، هنوز در مرحله تحقيقات مقدماتي است. در اين پرونده 15 نفر بازداشت هستند اما مطالبي که از اعترافات و بازجويي‌هايي منتسب به اين افراد نقل شده صحت ندارد. بارها اعلام کرديم خط قرمزي نمي‌شناسيم و اگر اتهامي متوجه هر فرد در هر رده و مقامي باشد، رسيدگي کرده و نتيجه آن اطلاع‌رساني مي‌شود.