26 نفر از معدنچیان در پی یک انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت گلستان محبوس شدند

چشمان ایران نگران معدنچیان
گروه جامعه: کار در معدن سخت ترین کار در جهان لقب گرفته است. کاری که عرق پیشانی را در سیاهی چهره
می پوشاند. در ایران معادن زیادی وجود دارد که یکی از آن ها معدن زغال سنگ آزاد شهر در استان گلستان است. روز گذشته و در یک اتفاق تلخ پس از انفجار در این معدن 15 تن مصدوم و 26 نفر زیر آوار محبوس شدند.
رئیس جمهور به وزیر خود دستور داد تا راهی محل حادثه شود تا از نزدیک اوضاع را کنترل کند. در انفجار معدن زغال سنگ آزاد شهر که ساعت 12 و 5 دقیقه روز چهارشنبه رخ داد 15 تن مصدوم شده و بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان حدود 26 معدنچی در زیر آوار محبوس شده‌اند. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز راهی محل حادثه معدن زمستان یورت در شهرستان آزاد شهر گلستان شده است. هنوز از علت حادثه گزارش دقیقی در دست نیست، با این حال مدیر کل مدیریت بحران گلستان در خصوص علت این حادثه به ایسنا گفته بود: «به احتمال زیاد خارج نشدن گاز از فضای معدن سبب بروز این حادثه شده است.»


خارج نشدن گازی که باعث شده تا 26 تن از هموطنانمان در معدن محبوس شوند. از سوی دیگر روز گذشته اتاق بحران استان با حضور استاندار گلستان در محل حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر تشکیل شد.
حسن صادقلو، استاندار گلستان نیز همزمان با وقوع انفجار در معدن زغال سنگ آزادشهر در محل حادثه حاضر شد و در راستای پیگیری امداد رسانی به مصدومان حادثه تماس های تلفنی را با اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار کرد. نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، جفعر سرقینی معاون معدنی و رسول یاراحمدی مدیر کل امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارتخانه را به گلستان اعزام کرده است.
تیم های امدادی بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل حاضرشدند. شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر گلستان  از اعزام شش تیم عملیاتی از پایگاه های شعب استان گلستان و انتقال سیستم های تنفسی آتش نشانی با بالگرد هلال احمر به منطقه حادثه دیده خبر داد. مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: «آمار منتشره از محبوس شدن 80 معدنچی صحت ندارد.»
 صادقعلی مقدم با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «بر اساس آخرین آماری که ارائه شده، در حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر حدود 26 کارگر در معدن محبوس شدند.»
وی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از وضعیت کارگران حبس شده در معدن نداریم، تصریح کرد: «مصدومانی که تاکنون به مراکز درمانی اعزام‌شده‌اند کارگرانی هستند که برای امدادرسانی وارد معدن شده اما به دلیل شدت گاز، دچار مصدومیت شدند.»
مقدم با اشاره به اینکه با اضافه شدن دستگاه هوادهی پیشرفته کار دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر سرعت بیشتری گرفت، افزود: «کار امدادرسانی با تمام امکانات و تجهیزات در حال انجام است.»
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: «در این حادثه تاکنون حدود 25 مجروح شده اند.»
گفتنی است تلاش برای نجات محبوس‌شدگان همچنان ادامه دارد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اطلاعات: صحبت کردن درباره دوتابعیتی ‌ها هیچ فایده ای برای جامعه و کشور ندارد واکنش ولایتی به منشور منتشر شده از سوی حماس: امیدواریم حماس برای آزادسازی سرزمین‌های فلسطینی تلاش کند جزیٔیات دومین مناظره زنده نامزدهای ریاست جمهوری وزیر دادگستری: ادعای کشف کالای قاچاق در منزل یک وزیر صحت ندارد 26 نفر از معدنچیان در پی یک انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت گلستان محبوس شدند دبیر شورای نگهبان: شعارها و برنامههای داوطلبان، حاصل مشورت با کارشناسان باشد آیا ساختمان های بلند بر آلودگی هوای کلان‌شهرها تاثیر گذارند؟ پای برج ها روی گلوی تهران «شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده»؛ طرحی که می‌گویند مبنای علمی ندارد زنان ایزوله شده به یاد انقلابی ایرلندی همبرگر بخورید! بابی ساندز در ساندویچی سازه‌های معماری علی رغم دارا بودن مجوز در شیراز تخریب شد عبور لودرها از روی خلاقیت وزیر دادگستری: ادعای کشف کالای قاچاق در منزل یک وزیر صحت ندارد رضا دهکی دو سر باخت بدنامی و گمنامی اسحاق جهانگیری: لازم باشد در مورد جریان اصلاحات با رهبری صحبت می‌کنم حسن روحانی در شبکه جام‌جم: نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم دومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ مناظره؛ راند دوم