واکنش ولایتی به منشور منتشر شده از سوی حماس: امیدواریم حماس برای آزادسازی سرزمین‌های فلسطینی تلاش کند

علی‌اکبر ولایتی در رابطه با منشور منتشر شده از سوی حماس گفت: اگر منشوری در جهت اتحاد مردم فلسطین بوده و در آن به هیچ وجه سازش با رژیم صهیونیستی تجویز نشود جمهوری اسلامی ایران همواره از مبازات مردم فلسطین حمایت کرده است.
وینسنزو آمندولا، معاون وزیر خارجه ایتالیا عصر روز چهارشنبه با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد. پس از این دیدار دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ دادند. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در پاسخ به سوالی در رابطه با منشور حماس خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها در طول مبارزات خود تلاش‌های بسیار و زحمات زیادی کشیدند و حماس هم یکی از مهمترین گروه‌های مبارز علیه اشغال‌گران بوده و مثل هر گروه مبارز دیگری حق دارند منشور خود را ترسیم کنند. وی ادامه داد: باید نظرات سایر گروه‌های مبارز فلسطینی مثل جهاد اسلامی را هم شنید. مسلم است که اگر منشوری که منتشر شده است و اظهارات انجام شده در جهت اتحاد مردم فلسطین و گروه‌های مبارز باشد، همچنین حاوی این مطلب مهم باشد که به هیچ وجه سازش با رژیم صهیونیستی تجویز نشود بلکه مبارزه با این رژیم تقویت شود جمهوری اسلامی ایران همواره از مبازات مردم فلسطین حمایت کرده است. ولایتی تاکید کرد: حماس هم گروه بسیار مهم جهادی است که زحمات زیادی کشیده است و امیدواریم به مبارزات خود در جهت احقاق حق مردم فلسطین ادامه و برای آزادسازی سرزمین‌های آنها تلاش کنند و به نتیجه مثبت برسند. وی در پاسخ به سوالی درخصوص انتخابات و اظهار نظرهای کاندیداها در این عرصه، با ابراز خورسندی از اینکه کارهای انتخاباتی ۶ کاندیدای ریاست جمهوری به خوبی پیش می رود گفت: خوشبختانه دموکراسی و انتخابات در کشور ما امری جا افتاده و نهادینه شده است و خوشحالیم که چنین اقبالی از سوی مردم می شود. ولایتی ادامه داد: خوشبختانه در سایه جمهوری اسلامی ایران این سنت حسنه مردم سالاری دینی جا افتاده و هر سال بهتر از گذشته انجام می شود. و بی تردید اظهار نظر حق کاندیداها است و آنها می‌توانند از رسانه‌ها و رسانه ملی به صورت عادلانه استفاده کنند و تا امروز این کار به خوبی انجام شده و باید بگویم که شرکت در مناظره‌ها و اظهارنظرهای رسانه‌ای جزو ضرورت‌های دموکراسی است. وی ادامه داد: توقع مردم ما این است که کاندیداها احترام هم را حفظ و به کارهای مثبت که می‌خواهند در آینده انجام دهند پرداخته و از تخریب هم پرهیز کنند زیرا نه مورد پسند مردم است نه جزو اخلاق اسلامی و ایرانی‌های متمدن است. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تاکید کرد: تا به حال کاندیداها خوب عمل کرده‌اند ولی باید مراقب باشند و باید حرمت یکدیگر را حفظ کنند زیرا صحنه رقابت انتخاباتی باید نشان دهنده اخلاق اسلامی و ایرانی باشد. تخریب و سخنان منفی اثر عکس خواهد داشت. متواضعانه توصیه می‌کنیم احترام هم را حفظ کنند قطعا تخریب و سخنان منفی اثر عکس خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اطلاعات: صحبت کردن درباره دوتابعیتی ‌ها هیچ فایده ای برای جامعه و کشور ندارد واکنش ولایتی به منشور منتشر شده از سوی حماس: امیدواریم حماس برای آزادسازی سرزمین‌های فلسطینی تلاش کند جزیٔیات دومین مناظره زنده نامزدهای ریاست جمهوری وزیر دادگستری: ادعای کشف کالای قاچاق در منزل یک وزیر صحت ندارد 26 نفر از معدنچیان در پی یک انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت گلستان محبوس شدند دبیر شورای نگهبان: شعارها و برنامههای داوطلبان، حاصل مشورت با کارشناسان باشد آیا ساختمان های بلند بر آلودگی هوای کلان‌شهرها تاثیر گذارند؟ پای برج ها روی گلوی تهران «شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده»؛ طرحی که می‌گویند مبنای علمی ندارد زنان ایزوله شده به یاد انقلابی ایرلندی همبرگر بخورید! بابی ساندز در ساندویچی سازه‌های معماری علی رغم دارا بودن مجوز در شیراز تخریب شد عبور لودرها از روی خلاقیت وزیر دادگستری: ادعای کشف کالای قاچاق در منزل یک وزیر صحت ندارد رضا دهکی دو سر باخت بدنامی و گمنامی اسحاق جهانگیری: لازم باشد در مورد جریان اصلاحات با رهبری صحبت می‌کنم حسن روحانی در شبکه جام‌جم: نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم دومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ مناظره؛ راند دوم