تفاهم شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی برای نگهداری از پارک‌های جنگلی

روز گذشته مراسم امضای تفاهمنامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران با حضور محمود حجتی - وزیر جهاد کشاورزی - و پیروز حناچی - شهردار تهران - برگزارشد.
پیروز حناچی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن «هفته تهران» گفت: تفاهمنامه‌ای را امضا کردیم که از مدت‌ها پیش مقدمات آن در نظر گرفته شده بود. این تفاهمنامه درباره محدوده‌های منابع طبیعی و پارک‌های جنگلی است که در حریم کلانشهر تهران قرار دارند؛ محدوده و پارک‌هایی که در روزهای هفته و به‌ویژه پایان هفته مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه شهرداری تهران نسبت به نگهداری از این فضاها و خدمت‌رسانی به مردم مبادرت می‌ورزد همچنین شهرداری تهران تلاش خواهد کرد که این فضاها توسعه پیدا کنند.
شهردار تهران تصریح کرد: در شرایطی که آلودگی و ترافیک از اصلی‌ترین مشکلات تهران به شمار می‌روند، این اقدام به تلطیف هوای شهر کمک می‌کند. امیدوارم این روند در سایر کلانشهرهای کشور نیز به یک رویه تبدیل شود.


پیروز حناچی در پایان اظهارات خود از همکاری وزیر جهاد کشاورزی و همکاران وی در سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی تقدیر و اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهمنامه منشا خیر، شادی و نشاط بیشتر شهروندان تهرانی شود.
عبدالحمید امامی - معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران - نیز در بخش دیگری از این مراسم پیشنهاد ساخت مراکز رفاهی و اقامتی در پارک‌های جنگلی تهران، از قبیل پارک شیان را مطرح کرد تا مورد استفاده شهروندان و مسافران قرار گیرند.
حناچی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در چارچوب این تفاهمنامه 22 هزار هکتار از اراضی اطراف تهران به مدت 30 سال در اختیار شهرداری قرار گرفت.
وی تاکید کرد: پیش از این نیز تجربه‌هایی در این زمینه داشته‌ایم. امیدوارم با تلاش در راستای حفظ و نگهداری این اراضی شهروندان بتوانند به شکل بهتری از این فضاها استفاده کنند.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر 54 هزار هکتار محدوده جنگل‌کاری‌شده در حریم کلی شهر تهران و 16 هزار هکتار فضای سبز داخلی در تهران داریم. سال گذشته در روز درختکاری 1200 هکتار به کل این مجموعه اضافه کردیم.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در جمع خبرنگاران گفت: در قالب یک همکاری فشرده با همکارانم در شهرداری تهران و در راستای بررسی‌های تخصصی انجام‌شده، این تفاهمنامه به امضای دو طرف رسید.
وی افزود: ده‌ها هزار هکتار اراضی مورد اشاره در این تفاهمنامه این ویژگی را دارند که ازطرفی قابل واگذاری نیستند و از طرف دیگر باید به بهترین شکل حفظ و نگهداری شوند تا شهروندان بتوانند بهتر از این فضاها استفاده کنند.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در چارچوب این تفاهمنامه شهرداری تهران مسئولیت مدیریت، نگهداری، بهره‌برداری و قرار دادن این محدوده‌ها در اختیار شهروندان را بر عهده می‌گیرد. امیدواریم با توجه به جوانب امر بتوانیم این کار را تا انتها به خوبی پیش ببریم و شاهد آن باشیم که این جنگل‌های دست‌کاشت حفظ و به‌عنوان امانت به نسل‌های آینده واگذار شوند.
حجتی در پایان گفت: امیدوارم شهرداری تهران ضمن لحاظ کردن مقررات قانونی و با توجه به توانمندی‌های خود بتواند این منابع طبیعی را با نشاط و شادابی بیشتر در اختیار شهروندان تهرانی قرار دهد.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش همکاری‌های اقتصادی میان تهران و عشق آباد؛ ایران و ترکمنستان چندین سند همکاری امضا کردند اخبار کوتاه اقتصادی معاون خرید ذوب آهن اصفهان خبر داد: آمادگی ذوب آهن اصفهان برای خرید نقدی سنگ آهن از معادن کوچک در اعتراض به سفر پمپئو به آتن؛ یونانی‌های معترض پرچم آمریکا را به آتش کشیدند اعتراض مرفهان بی درد به حذف یارانه شان! عراق، روی خط آرامش تدریجی؛ منع تردد در بغداد پایان یافت هشدار وزارت بهداشت یمن درباره بروز فاجعه انسانی تلاش ترامپ برای تغییر مسیر رسوایی پرونده «اوکراین گیت» ادامه بحران سیاسی رژیم صهیونیستی گانتس: سمت نخست وزیری را از نتانیاهو خواهیم گرفت هاآرتص: ائتلاف ضد ایرانی «ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان» متزلزل شده‌ است مرجعیت، لنگر ثبات عراق تفاهم شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی برای نگهداری از پارک‌های جنگلی دیوان عدالت اداری: دریافت هزینه رفت و آمد برای اعضای شوراهای شهر و مدیران شهری ممنوع شد در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ سند توسعه خدمات دیجیتال در کشور بررسی شد