دیوان عدالت اداری: دریافت هزینه رفت و آمد برای اعضای شوراهای شهر و مدیران شهری ممنوع شد

دیوان عدالت اداری مقرره تعیین حق رفت و آمد برای اعضای شوراهای شهر و مدیران شهری را ابطال کرد.
به گزارش دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور از چهل و دومین مصوبه سال 1393 شورای اسلامی شهر کمال شهر مبنی بر تعیین حق ایاب و ذهاب برای اعضای شورای شهر و مدیران شهری به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.
براساس این گزارش، هیات عمومی دیوان پس از بحث و بررسی و با توجه به اینکه پرداخت هرگونه وجه به هر صورت به اشخاص از خزانه دولت و موسسات عمومی غیردولتی باید مستند قانونی داشته باشد و تعیین وجه برای ایاب و ذهاب اعضای شورای اسلامی توسط خودشان خارج از حدود اختیارات قانونی است، با اکثریت آرا، رای به ابطال این مقرره صادر کرد.
گفتنی است براساس ماده 92 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری چنانچه مصوبه‌ای در هیات عمومی ابطال شود، رعایت مفاد رای هیات عمومی در مصوبات بعدی الزامی است.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش همکاری‌های اقتصادی میان تهران و عشق آباد؛ ایران و ترکمنستان چندین سند همکاری امضا کردند اخبار کوتاه اقتصادی معاون خرید ذوب آهن اصفهان خبر داد: آمادگی ذوب آهن اصفهان برای خرید نقدی سنگ آهن از معادن کوچک در اعتراض به سفر پمپئو به آتن؛ یونانی‌های معترض پرچم آمریکا را به آتش کشیدند اعتراض مرفهان بی درد به حذف یارانه شان! عراق، روی خط آرامش تدریجی؛ منع تردد در بغداد پایان یافت هشدار وزارت بهداشت یمن درباره بروز فاجعه انسانی تلاش ترامپ برای تغییر مسیر رسوایی پرونده «اوکراین گیت» ادامه بحران سیاسی رژیم صهیونیستی گانتس: سمت نخست وزیری را از نتانیاهو خواهیم گرفت هاآرتص: ائتلاف ضد ایرانی «ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان» متزلزل شده‌ است مرجعیت، لنگر ثبات عراق تفاهم شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی برای نگهداری از پارک‌های جنگلی دیوان عدالت اداری: دریافت هزینه رفت و آمد برای اعضای شوراهای شهر و مدیران شهری ممنوع شد در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ سند توسعه خدمات دیجیتال در کشور بررسی شد