روسیه خواستار پیوستن ایران به مذاکرات با آمریکا بر سر افغانستان شد

وزیر امور خارجه روسیه خواستار پیوستن ایران به مذاکرات صلح افغانستان شد که روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در آن حضور دارند.
«سرگئی لاوروف» در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: فرمت روسیه، آمریکا و چین برای مذاکرات درباره افغانستان وجود دارد که پاکستان نیز به تازگی به آن پیوسته است.
وی افزود: تمایل برای پیوستن ایران به این ساختار وجود دارد و من هم معتقدم که پیوستن ایران می‌تواند سودمند باشد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به اطلاعات منتشر شده ازسوی وزارت دفاع روسیه در مورد قاچاق نفت سوریه اشاره کرد و افزود: نفت سوریه به صورت قاچاق از این کشور خارج می‌شود و با درآمد حاصل از فروش آن، آمریکا از گروه‌های مسلح وفادار به خود حمایت می‌کند.


وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی گفت که نمی‌توان خروج آمریکا از برجام را با خروج این کشور از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میان برد یکی دانست چرا که آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای با ایران، تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامه لازم‌الاجرا بودن آن را نقض کرد.
لاوروف افزود: آمریکا نه فقط از برجام خارج شد بلکه سایر کشورهای باقیمانده در آن را از اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره این توافق بین‌المللی منع کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: ارز صادراتی پاسخگوی نیازهای ارزی کشور است دکتر جهانگیری در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای: استمرار برجام تنها با تعادل در اجرای تعهدات ازسوی تمامی طرف‌ها و برخورداری ایران از مزایای اقتصادی برجام مقدور خواهد بود تشدید تظاهرات در عراق لاوروف: البغدادی ساخته دست خود آمریکا بود سی ان ان: اکثر شهروندان آمریکایی خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید هستند روسیه خواستار پیوستن ایران به مذاکرات با آمریکا بر سر افغانستان شد آلمان تقسیم کشمیر را غیر قابل قبول دانست مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشوراعلام کرد: آمادگی برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران: ایران‌خودرو و سایپا عامل گرانی‌های اخیر هستند دولت اریتره از طرح آمریکا و صهیونیست‌ها برای انجام کودتا پرده برداشت در راستای اجرای طرح قطب گردشگری شرق تهران: احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در منطقه 13 سیاست‌های ضداسلامی بن سلمان، عربستانی‌های خشمگین را به خیابان‌ها کشاند دوستان و دشمنان صلح هرمز