سیاست‌های ضداسلامی بن سلمان، عربستانی‌های خشمگین را به خیابان‌ها کشاند

مردم عربستان همزمان با آغاز فعالیت جشنواره «موسم ریاض» در اعتراض به برنامه‌های ضداسلامی هیئت تفریح به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را به این سیاست‌ها نشان دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز فعالیت‌های «موسم ریاض» که جشنواره‌ای حدودا دو ماهه است که در پایتخت عربستان برگزار می‌شود، شماری بسیار زیادی از مردم عربستان در اعتراض به برنامه‌ها و فعالیت‌های ضداسلامی هیئت تفریح به ریاست ترکی آل شیخ در شهرهای مختلف این کشور به خیابان آمدند.
فعالان شبکه‌های اجتماعی از چند روز قبل برای مشارکت در راهپیمایی‌های اعتراضی پس از نماز جمعه در سراسر عربستان مردم را فراخوانده بودند و با انتشار ویدئو‌های این اعتراضات، مخالفت مردم با سیاست‌های جدید محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به نمایش گذاشتند.
معترضان عربستان خواستار برکناری ترکی آل شیخ و توقف فعالیت‌های این هیئت هستند؛ چرا که کنسرت مختلط و رقص با ارزش‌های اسلام و فرهنگ عربستان مغایر است.


همچنین مردم در مقابل مسجد فیصل بن ترکی در شهر الدمام نیر تظاهرات کردند و شعار‌هایی علیه آل شیخ سر دادند. ویدئوی زیر تظاهرات بعد از نماز جمعه مسجد راجحی ریاض را نشان می‌دهد.
همچنین شیخ صلاح البدیر، خطیب مسجد النبی با گریه خطاب به مردم گفت:‌‌ای مسلمانان این معصیت‌ها را ندیده نگیرید و از فتوا‌هایی که بهانه اعتدال کشور را به انحلال می‌کشاند، بر حذر باشید.
شمار بسیار زیادی از مردم در محله المساعدیه در عرعر و همچنین در املج در مقابل ساختمان شهرداری تظاهرات کردند.
ازسوی دیگر چند تن از شهروندان عربستانی تعدادی از مجسمه‌های عجیب که ازسوی هیئت تفریح عربستان سعودی در ریاض نصب شده بود را با صدای تکبیر شکستند. به نظر می‌رسد این مجسمه‌های ترسناک برای مراسم غربی هالووین آماده شده بودند.
هیئت تفریح در چارچوب چشم انداز 2030 عربستان در سال 1395 برای برگزاری جشن‌های مختلف و توسعه سینما در سراسر عربستان و به صورت کلی تمامی فعالیت‌های مرتبط با تفریح تاسیس شد. به گفته محمد بن سلمان، قرار است 50 درصد درآمد کشور از طریق این چشم‌انداز حاصل شود.
هیئت تفریح طرح غربی سازی عربستان را، که محمد بن سلمان آن را از زمان روی کار آمدنش اجرایی کرده است، دنبال می‌کند که شامل برپایی سینما و کنسرت‌های موسیقی در این کشور پس از سه دهه و پررنگ کردن حضور زنان در سراسر این کشور و حذف برخی از فرهنگ‌ها و سنت‌های مرتبط با زنان در جامعه سعودی است.
ترکی آل شیخ که پیشتر وزیر ورزش بود در خرداد 1397 ریاست هیئت تفریح عربستان را برعهده گرفت. وی که از جمله مشاوران دیوان پادشاهی است به دست راست ولیعهد سعودی معروف و اجرا‌کننده سیاست‌های وی و نماینده موضع جدید عربستان در داخل و خارج از این مملکت است.
روحانیون عربستان از مواضع ضد اسلامی و سیاست‌های فاسد ولیعهد سعودی مورد انتقاد کرده اند، اما خبر‌ها حاکی از این است که برخی از منتقدان بازداشت می‌شوند تا مانعی در مقابل به فساد کشاندن جامعه سعودی وجود نداشته باشد.
حساب کاربری «العهد الجدید» در توئیتر هم که به افشاگری از اقدامات خاندان سعودی می‌پردازد نوشت که جامعه عربستان درحال حاضر در مخالفت با فعالیت‌های نهاد موسوم به «هیئت سرگرمی» در التهاب بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد.
این حساب اعلام کرد به گزارشی از دستگاه امنیتی سعودی دست پیدا کرده است که به دیوان پادشاهی ارسال شده و در آن با بررسی نظرات افراد جامعه درباره اقدامات این نهاد و سخنانی که مردم در مجالس با یکدیگر می‌زنند یا نوشته‌های برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌هایی که در واتس آپ برای همدیگر می‌فرستند، چنین نتیجه‌گیری شده که جامعه عربستان همچنان طرفدار سنت‌های اسلامی است.
به نوشته العهد الجدید، دستگاه امنیتی سعودی از دانشجویان دانشگاه اسلامی «الامام محمد بن سعود» نیز تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده است که اکثریت آن‌ها به شدت با تصمیمات «محمد بن سلمان» مخالف هستند و ولیعهد سعودی را سرسپرده کشور‌های بزرگ و امارات می‌دانند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: ارز صادراتی پاسخگوی نیازهای ارزی کشور است دکتر جهانگیری در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای: استمرار برجام تنها با تعادل در اجرای تعهدات ازسوی تمامی طرف‌ها و برخورداری ایران از مزایای اقتصادی برجام مقدور خواهد بود تشدید تظاهرات در عراق لاوروف: البغدادی ساخته دست خود آمریکا بود سی ان ان: اکثر شهروندان آمریکایی خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید هستند روسیه خواستار پیوستن ایران به مذاکرات با آمریکا بر سر افغانستان شد آلمان تقسیم کشمیر را غیر قابل قبول دانست مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشوراعلام کرد: آمادگی برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران: ایران‌خودرو و سایپا عامل گرانی‌های اخیر هستند دولت اریتره از طرح آمریکا و صهیونیست‌ها برای انجام کودتا پرده برداشت در راستای اجرای طرح قطب گردشگری شرق تهران: احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در منطقه 13 سیاست‌های ضداسلامی بن سلمان، عربستانی‌های خشمگین را به خیابان‌ها کشاند دوستان و دشمنان صلح هرمز