دولت اریتره از طرح آمریکا و صهیونیست‌ها برای انجام کودتا پرده برداشت

دولت اریتره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی مدت‌ها ست قصد دارند در این کشور برای سرنگونی دولت یک کودتا راه‌اندازی کنند.
خبرگزاری آل افریکا از اسمره گزارش داد که وزارت اطلاع‌رسانی اریتره با صدور بیانیه اعلام کرد که به تازگی اسنادی را کشف کرده است که نشان می‌دهد دولت آمریکا از سال 2011 قصد دارد در یک توطئه آشکار برای سرنگونی دولت اسمره، یک کودتای نظامی راه بیاندازد.
این بیانیه همچنین رژیم صهیونیستی را متهم کرد که قصد دارد با همکاری با آمریکا در این زمینه، چهره اریتره در سراسر جهان را لکه‌دار سازد.
براساس این بیانیه، اسناد محرمانه به دست آمده از توطئه گران حاکی است که سازمان جاسوسی اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدت‌ها ست طرح‌هایی را مدیریت می‌کند تا بتواند با راه‌اندازی آشوب داخلی و تظاهرات مشابه آنچه بهار عربی خوانده می‌شود در دیگر کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه، دولت حاکم اریتره را سرنگون سازد.


این بیانیه از برگزاری برخی نشست‌های مخفیانه میانه مقامات سیا و برخی مهره‌های وزارت خارجه اریتره در نایروبی پایتخت کنیا خبر داد و اعلام کرد که توطئه گران قصد داشتند سناریوی مشابهی را که برای سرنگونی معمر قذافی، رهبر لیبی در آن کشور اتفاق افتاد در اریتره نیز پیاده کنند.
اریتره همچنین سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) را متهم کرد اسناد کذبی را منتشر کرده است تا دولت این کشور را به همدستی به برخی تروریست‌ها در خاورمیانه متهم سازد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: ارز صادراتی پاسخگوی نیازهای ارزی کشور است دکتر جهانگیری در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای: استمرار برجام تنها با تعادل در اجرای تعهدات ازسوی تمامی طرف‌ها و برخورداری ایران از مزایای اقتصادی برجام مقدور خواهد بود تشدید تظاهرات در عراق لاوروف: البغدادی ساخته دست خود آمریکا بود سی ان ان: اکثر شهروندان آمریکایی خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید هستند روسیه خواستار پیوستن ایران به مذاکرات با آمریکا بر سر افغانستان شد آلمان تقسیم کشمیر را غیر قابل قبول دانست مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشوراعلام کرد: آمادگی برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران: ایران‌خودرو و سایپا عامل گرانی‌های اخیر هستند دولت اریتره از طرح آمریکا و صهیونیست‌ها برای انجام کودتا پرده برداشت در راستای اجرای طرح قطب گردشگری شرق تهران: احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در منطقه 13 سیاست‌های ضداسلامی بن سلمان، عربستانی‌های خشمگین را به خیابان‌ها کشاند دوستان و دشمنان صلح هرمز